Taip jam bū­tų pa­di­din­ta grą­žin­ti­nų skly­pų ver­tė. Iš kur toks sa­vi­valdy­bės dos­nu­mas, kai gat­vės pa­va­di­ni­mą ren­gia­ma­si nai­kin­ti, dar ne­pa­tvir­ti­nus te­ri­to­ri­jos de­ta­lio­jo pla­no, ku­riam Vals­ty­bi­nė te­ri­to­ri­jų pla­na­vi­mo ir sta­ty­bos ins­pek­ci­ja prie Ap­lin­kos mi­nis­te­ri­jos yra pa­reiš­ku­si ne­ma­žai pa­sta­bų?

Tei­kia­mas an­trą kar­tą

Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bai spren­di­mo pro­jek­tas dėl Sig­na­ta­rų gat­vės pa­va­di­ni­mo nai­ki­ni­mo kei­čiant dau­giau kaip prieš du dešimtmečius pri­im­tą spren­di­mą bu­vo tei­kia­mas svars­ty­ti ko­vo mė­ne­sį, dar pra­ėju­sios ka­den­ci­jos ta­ry­bai. Ta­čiau jis ati­dė­tas sie­kiant išsiaiš­kin­ti si­tu­a­ci­ją.

Da­bar toks pat spren­di­mo pro­jek­tas tei­kia­mas svars­ty­ti dar­bą pradėjusiai nau­jos ka­den­ci­jos mies­to ta­ry­bai.

Sig­na­ta­rų gat­vės pa­va­di­ni­mą siū­lo­ma nai­kin­ti at­si­žvel­giant į mies­to nau­jo­jo cen­tro de­ta­lio­jo pla­no Sig­na­ta­rų gat­vė­je ko­rek­tū­ros koregavimo pla­na­vi­mo dar­bų pro­gra­mą. Pas­ta­rą­ją be­veik prieš ket­ve­rius me­tus pa­tvir­ti­no tuo­me­tis ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius.

Ta­čiau šios te­ri­to­ri­jos de­ta­lio­jo pla­no ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius dar ne­pa­tvir­ti­nęs iki šiol, o jam Vals­ty­bi­nės te­ri­to­ri­jų pla­na­vi­mo ir sta­ty­bos ins­pek­ci­jos prie Ap­lin­kos mi­nis­te­ri­jos Kau­no te­ri­to­ri­jų plana­vi­mo ir sta­ty­bos vals­ty­bi­nės prie­žiū­ros de­par­ta­men­tas tu­ri daug pa­sta­bų.

Ar ne pir­miau tu­ri bū­ti pa­tvir­tin­tas de­ta­lu­sis pla­nas, o po to naikina­mas Sig­na­ta­rų gat­vės pa­va­di­ni­mas? Mies­to sa­vi­val­dy­bės administ­ra­ci­jos Ar­chi­tek­tū­ros, ur­ba­nis­ti­kos ir že­mė­tvarkos sky­riaus ve­dė­jo pa­va­duo­to­jo, sa­vi­val­dy­bės vy­riau­sio­jo ar­chi­tek­to Min­dau­go Mata­žins­ko tei­gi­mu, nė­ra reg­la­men­tuo­ta, koks veiks­mas tu­ri bū­ti pirmes­nis.

Ta­čiau lo­gi­ka, re­gis, tu­rė­tų bū­ti ki­to­kia: kai yra ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riaus pa­tvir­tin­tas te­ri­to­ri­jos de­ta­lu­sis pla­nas, tuo­met tu­rė­tų bū­ti nai­ki­na­mas ir į šią te­ri­to­ri­ją pa­ten­kan­čios gat­vės pa­va­di­ni­mas.

Ko­dėl taip sku­ba­ma pa­nai­kin­ti gat­vės pa­va­di­ni­mą, kai dar ne­aiš­kus deta­lio­jo pla­na­vi­mo do­ku­men­tas? Pa­nai­ki­nus gat­vės pa­va­di­ni­mą, ka­žin ar ren­gia­mas de­ta­lu­sis pla­nas, ku­ria­me įvar­di­ja­ma Sig­na­ta­rų gat­vė, jau be­ati­tiks re­a­ly­bę?

Vie­nas mies­to ta­ry­bos na­rys, ku­ris ne­no­rė­jo bū­ti įvar­dy­tas, pa­reiš­kė: „Pa­nai­kin­da­mi gat­vės pa­va­di­ni­mą pla­nuo­ja­mo­je te­ri­to­ri­jo­je, pa­sa­ko­me, kad jos mums čia ne­rei­kia. O ko­dėl ne­rei­kia? Su­pran­tu, sa­vi­nin­kui pa­di­dė­ja grą­žin­ti­nų skly­pų ver­tė, bet ko­kia nau­da sa­vi­val­dy­bei? Ko­dėl mes tu­ri­me taip da­ry­ti, mums tu­ri bū­ti svar­biau mies­to, o ne pri­va­tūs in­te­re­sai. Aš ma­nau, kad čia sly­pi kaž­kie­no iš sa­vi­val­dy­bės bu­vu­sių va­do­vų ir da­bar­ti­nių kai ku­rių spe­cia­lis­tų in­te­re­sai. Įsi­ti­ki­nęs, kad šia že­mės skly­pų grą­ži­ni­mo is­to­ri­ja per ren­gia­mą de­ta­lų­jį pla­ną turėtų su­si­do­mė­ti ati­tin­ka­mos tar­ny­bos.“

De­ta­lu­sis pla­na­vi­mas kol kas strin­ga

De­ta­lio­jo pla­no ren­gi­mo ini­cia­ty­vos pla­nuo­ta­me nau­ja­ja­me mies­to centre už Jaz­mi­nų gat­vės tur­ga­vie­tės, ku­rio­je yra nu­ma­ty­ta Sig­na­ta­rų gat­vė, ėmė­si Aly­taus ra­jo­no gy­ven­to­jas Ze­no­nas Je­re­mi­čius, čia tu­rin­tis nuo­sa­vos že­mės, o jam tvar­ky­ti že­mės rei­ka­lus sa­vi­val­dy­bė­je pa­de­da Aly­taus ad­vo­ka­tas Vy­tau­tas Ku­ce­vi­čius. Dar tik pra­dė­jus tvar­ky­ti šiuos rei­ka­lus tai pa­tvir­ti­no ir pats ad­vo­ka­tas, ir sa­vi­val­dy­bės at­sto­vai.

Į pla­nuo­ja­mą te­ri­to­ri­ją pa­ten­ka apie 2,9 hek­ta­ro plo­tas tarp Rau­don­kal­nio ir Jaz­mi­nų gat­vių. Šio­je pla­nuo­ja­mo­je te­ri­to­ri­jo­je at­si­du­ria ir Aly­taus ver­sli­nin­ko Žil­vi­no Trei­gio va­do­vau­ja­mos ben­dro­vės „Glass Mar­ket“ prie jai pri­klau­san­čios Aly­taus tur­ga­vie­tės dau­giau nei prieš de­šimt­me­tį pri­va­čio­mis lė­šo­mis įreng­ta au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo aikš­te­lė tarp Jaz­mi­nų ir J.Ma­tu­lai­čio gat­vių. Tiks­liau – be­veik 6 arai šios aikš­te­lės at­si­du­ria lais­vo­je vals­ty­bi­nė­je že­mė­je, tad ji ga­li bū­ti grą­žin­ti­na sa­vi­nin­kui.

Ta­čiau Vals­ty­bi­nės te­ri­to­ri­jų pla­na­vi­mo ir sta­ty­bos ins­pek­ci­jos prie Ap­lin­kos mi­nis­te­ri­jos Kau­no te­ri­to­ri­jų pla­na­vi­mo ir sta­ty­bos vals­ty­bi­nės prie­žiū­ros de­par­ta­men­tas bai­gia­ma­ja­me pla­na­vi­mo eta­pe, balandžio viduryje, dėl nau­jo­jo cen­tro de­ta­lio­jo pla­no da­lies Sig­na­ta­rų gat­vė­je ko­rek­tū­ros ko­re­ga­vi­mo pa­reiš­kė, kad šiam pla­na­vi­mui yra pa­si­bai­gęs Ap­lin­kos ap­sau­gos agen­tū­ros, Nacionalinio vi­suo­me­nės svei­ka­tos cen­tro ir Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos iš­duo­tų te­ri­to­ri­jų pla­na­vi­mo są­ly­gų ga­lio­ji­mas. Tad no­rint tęs­ti pla­na­vi­mą rei­kia gau­ti nau­jas są­ly­gas.

Iš­da­vus nau­jas pla­na­vi­mo są­ly­gas, te­ri­to­ri­jų pla­na­vi­mo do­ku­men­to vie­ši­ni­mo pro­ce­dū­ros tu­rės bū­ti kar­to­ja­mos, to­dėl šiuo me­tu vie­ši­ni­mo pro­ce­dū­rų ver­ti­ni­mas ne­at­lie­ka­mas.

De­par­ta­men­tas to­kį nu­ro­dy­mą trak­ta­vo kaip pri­va­lo­mą­jį.

Kaip sa­kė M.Ma­ta­žins­kas, jau yra kreip­ta­si dėl nau­jų pla­na­vi­mo są­ly­gų iš­da­vi­mo.

Taip pat mi­nė­tas de­par­ta­men­tas nu­ro­dė, kad į nau­jai for­muo­ja­mo že­mės skly­po ri­bas pa­ten­ka ir dalis Ne­kil­no­ja­mo­jo tur­to re­gist­re įre­gist­ruo­tos au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo aikš­te­lės, o pa­gal Pi­lie­čių nuosavy­bės tei­sių į iš­li­ku­sį ne­kil­no­ja­mą­jį tur­tą at­kū­ri­mo įsta­ty­mą nuo­sa­vy­bės tei­sės at­ku­ria­mos į lais­vą ne­už­sta­ty­tą že­mę.

Kai tiek pa­sta­bų dėl de­ta­liai pla­nuo­ja­mos te­ri­to­ri­jos va­di­na­ma­ja­me nau­ja­ja­me mies­to cen­tre, nelabai su­pran­ta­mas sa­vi­val­dy­bės ke­ti­na­mas ženg­ti žings­nis dėl Sig­na­ta­rų gat­vės pa­va­di­ni­mo naiki­ni­mo šio­je te­ri­to­ri­jo­je. Gal­būt iš tie­sų čia sly­pi įtar­ti­ni, fi­nan­siš­kai kaž­kam nau­din­gi in­te­re­sai?

Mies­to me­ras Ne­ri­jus Ce­siu­lis tvir­ti­no pa­si­ti­kin­tis ad­mi­nist­ra­ci­jos spe­cia­lis­tų pa­teik­ta in­for­ma­ci­ja dėl nai­kin­ti­no Sig­na­ta­rų gat­vės pa­va­di­ni­mo: „Jos ten nė­ra jau dvi­de­šimt me­tų, tai gal ir ne­rei­kia pavadinimo.“

Į klau­si­mą, kad to­kiu bū­du pa­ge­ri­na­mos są­ly­gos bū­si­mam že­mės sa­vi­nin­kui, me­ras pa­reiš­kė: „O ko­dėl kaž­kam mes tu­ri­me blo­gin­ti?“

Be­je, Ž.Trei­gys, kaip pats sa­kė, pus­tre­čių me­tų ko­vo­jan­tis dėl au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo aikš­te­lės išsau­go­ji­mo prie Aly­taus tur­ga­vie­tės, iš bu­vu­sių mies­to va­do­vų ga­vęs žo­di­nes ga­ran­ti­jas, kad aikšte­lė iš­liks, šian­dien jau gal­vo­ja apie tur­ga­vie­tės už­da­ry­mą: „Kaip su­pran­tu, šian­dien sa­vi­val­dy­bei svar­bus že­mės sa­vi­nin­kas, jo in­te­re­sai, o ne aly­tiš­kiams su­kur­tos dar­bo vie­tos ir mū­sų lė­šo­mis įreng­ta aikš­te­lė, ku­ria nau­do­ja­si ir ap­lin­ki­nių dau­gia­bu­čių gy­ven­to­jai.“