„Coca-Cola“ skardinė su kontraversišku užrašu sulaukė socialinių tinklų vartotojų dėmesio. Atvaizdu noriai dalijosi ir lietuviškos Facebook anketos. Po kai kuriais pasidalijimais pastebėta rasistinio pobūdžio komentarų.

Iš tiesų, šis atvaizdas internete plinta jau seniai. Dar 2021 m. oficialioje „Coca-Cola“ Twitter paskyroje pasirodė komentaras, kuriuo įmonė įspėja apie internete plintančias netikras gėrimo skardinės nuotraukas, kurios nebuvo nei sukurtos, nei platinamos „Coca-Cola“ kampanijos.

Nors atvirkštinė vaizdų paieška neparodė daugiau panašių atvaizdų, iš kurių būtų galima spręsti apie šios fotografijos kilmę, Dublino universitetinio koledžo Kibernetinio saugumo ir kibernetinių nusikaltimų tyrimo centro direktorius, Dr. Markas Scanlonas „Reuters“ žurnalistams užsiminė matantis daug ženklų, rodančių, kad fotografija yra pakoreguota skaitmeniniu būdu. Jo teigimu, tai išduoda užrašo šrifto nenuoseklumas, aiškaus kraštelio nebuvimas, skirtumai tarp atskirų raidžių.

Išvados

„Coca-Cola“ gėrimo skardinė su užrašu „Try to be less white“ niekada nebuvo sukurta ar platinama „Coca-Cola“ kampanijos. Ekspertų tvirtinimu, tai – skaitmeniniu būdu pakoreguotas atvaizdas.