Sveikatos apsaugos sistemai braškant stebėtinas ne tik kai kurių Lietuvos gyventojų noras žūt būt nepaklusti raginimams be reikalo nevykti iš namų, nesibūriuoti prekybos centruose, bet ir koronaviruso neigėjų pastangos dar labiau padidinti sumaištį šalyje.

Pastarąją savaitę, nepaisant įspėjimų apie melą, toliau plinta protu sunkiai suvokiamos žinutės, kuriose susietos net kelios melagingos istorijos: bendra, dar nuo pavasario plintanti melagiena apie tariamai neegzistuojantį koronavirusą, tariamai išgalvotą pandemiją bei su ja susijusius esą „neteisėtus“ įstatymus bei naujosios karo policijos įstatymo redakcijos pasekmės, kurios siejamos su planuojamu vakcinavimu.

Kas melas


Apie tai, kad karo policijos įstatymas kelia sąmokslo teoretikų audras Delfi jau skelbė praėjusią savaitę. Pastarosiomis dienomis platinamos karo policijos įstatymo sąsajos su vakcinomis – esą karo policininkai veršis į namus ir priversti skiepys visus iš eilės. Į tokius melus sureagavo ir Krašto apsaugos ministerija (KAM).

Pasak ministerijos, žinutėse taip pat melagingai teigiama, kad Karo policija nuo kitų metų sausio perims Lietuvos policijos funkcijas. „Taip pat siekiama bauginti visuomenę, kad Karo policija neva bus pasitelkta prievartiniam šalies piliečių skiepijimui, o patys Karo policijos pareigūnai nėra tinkamai apmokyti, bei skleidžiama kita tiesos neatitinkanti informacija“, – įspėja ministerija.

Pabrėžiama, kad naujoje įstatymo redakcijoje „nėra numatyta prielaidų Karo policijai perimti policijos funkcijų“, o Karo policija, kaip ir anksčiau, teiks pagalbą policijai ir civilinėms institucijoms teisės aktuose numatytais atvejais.

Pasak ministerijos, įstatymas inicijuotas prieš šešerius metus, jo tikslas yra „suteikti galimybę Karo policijai ne tik užtikrinti Lietuvos krašto apsaugos karinio ir civilinio personalo drausmę bei tvarką krašto apsaugos sistemoje, bet ir Lietuvos tarptautinių įsipareigojimų priimtų nuostatų įgyvendinimą“.

Tačiau pati žinia sklinda toliau ir įgauna vis keistesnes formas. Lapkričio pradžioje sukurta vartotojo „Akacijus Eugenijus Petro“ paskyroje netrūksta isterišku, nerišliu tonu surašytų žinučių, kuriose neigiamas koronaviruso egzistavimas. O pastaruoju metu toks srautas dar labiau suintensyvėjo ir tapo agresyvesnis.

Gruodžio 10 d. šis išgalvotu vardu bei iš interneto fotobanko paimta nuotrauka prisidengęs anoniminis vartotojas įkėlė nerišliai surašytą įrašą, kuriame susiejo karo policijos įstatymo pataisais, „ypatingąją“ padėtį, kurios pataisos įsigalioja nuo 2021 sausio 1 dienos ir vakcinas, kurios Lietuvą turėtų pasiekti gruodžio pabaigoje – sausio pradžioje.

Apie tai kad viskas susiję ir galima, tik datas sudėlioti. ĮPATINGOSIOS PADĖTIES įstatymo pataisymai įsigalioja nuo 2021 sausio 1 dienos. KARO POLICIJOS ( Gestapo) įstatymas įsigalioja nuo 2021 sausio 1 dienos. Dabar suveskite milijonines vakcinos dozes..tai yra pradžiai, kaip Nausėda pasisakė 60-70 populiacijos. „Norinčių“ skiepytis turbūt tiek nebus... eksperimentinėmis vakcinomis kurios yra grynai mokslinis eksperimentas ir kurių turėtų Teisę atsisakyti, konstitucinėje valstybėje kiekvienas pilietis 21 LR konstitucijos straipsnis, Hagos konvencija. Darau išvadas: Dabar pagal paskutinių skaičiavimų duomenis Lietuvoje užsikrėtusių yra 80000, dabar kita aritmetikos dalis..visi kontaktavę su minėtais asmenimis gali būti įvardyti kaip „įtariamai sergantys“, visiems įtariamai sergantiems galios po straipsniu pasidalinti skrynai su atitinkamais Administracinio kodekso ir Baudžiamojo Kodekso straipsniais

“, – teigė vartotojas, prie savo įrašo prisegęs kelių įstatymų. Tiesa, čia pat tikinama, kad skiepijimo procesą atliks ne karo policija.

Tai darys iš atostogų grįžę daktarai ar išvis su medicina nieko bendro neturintys bomžai

“, – naują sąmokslo teoriją iškėlė „Akacijus Eugenijus Petro“. Galiausiai jis pateikė ir pavojingą pasiūlymą.

Siūlau Gruodžio 20 dieną pradėti Prezidentūros šturmą tol kol nebus pilnai atšauktas Karo Policijos Įstatymas, Neteisėtas karantino įstatymas !!!

“, – ragino „Akacijus Eugenijus Petro“. Iš tikrųjų „karantino įstatymo“ nėra – karantinas įvedamas vyriausybės nutarimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymu.

Tuo metu „šturmuoti“ prezidentūrą gali būti interpretuojamas, kaip raginimas smurtauti prieš teisėtai išrinktą valdžią. Baudžiamojo kodekso 122 straipsnyje „Vieši raginimai smurtu pažeisti Lietuvos Respublikos suverenitetą“ numatyta, kad už tokius raginimus asmuo gali būti baudžiamas laisvės atėmimu iki penkerių metų.

Vis dėlto po kelių dienų tas pats veikėjas pakartojo savo raginimus, sukonkretindamas juos ir paversdamas į raginimą burtis ir vykti prie prezidentūros.

„Budinamės gerbiami Tautiečiai renkamės į ekipažus savo miestų, miestelių autobusų stotyse, sutartinis ženklas tegu būna mūsų Tautinė vėliava( nesvarbu kokio dydžio bebūtų). Ir Judam Link Laisvės, į Žemaitijos Kelią. Ekipažus formuojam po tris žmones. Nepaliekam vieni kitų, už Laisvą ateitį reikia nebijoti paaukoti dalies savo Laisvės.

Raginimai šturmuoti prezidentūrą
Foto: Facebook

Jei mus stabdys ar baus duosime Vyriausybę į teismą. (…) Gruodžio 19 dieną pradedam Judesį, mūsų Beteise tapusios Lietuvos teritorijoje (…) Gruodžio 20 dieną susibendravę Judam prie Prezidentūros reikalauti Tautos Atstovą pilnai Atšaukti Karantino Įstatymą..Galbūt jau bus įvesta ir neteisėta antikonstitucinė Komendanto valanda“, – jau aptakiau ragino vartotojas.

Dar po kelių dienų, gruodžio 16-ąją, 1926-ųjų perversmo Lietuvoje minėjimo išvakarėse tas pats „Akacijus Eugenijus Petro“ pakartojo raginimą „apgulti prezidentūrą“, „rengti apsupties stovyklas“, „blokuoti kelius“, „statyti barikadas“.

„Nuo Gruodžio 20-21 dienos 12:00 jungiamės ir pradedam Prezidentūros apgultį, kol nebus pilnai atšauktas Karantino Įstatymas ❗❗❗Kuriam laužus, kepame dešreles, rengiame apsupties stovyklas. Blokuojam kelius ❗❗❗ Visi prisijunkite kas kuom galite kas maistu, kas statybinėm medžiagom, kas idėjom, kas muzika, kas teisinėm konsultacijom 🤝🇱🇹🇱🇹🇱🇹 Mums stato uźtvaras, tiesia spygliuotas vielas, Mes statysim barikadas ❗❗❗“, – ragino „Akacijus Eugenijus Petro“.

Galiausiai dar po dienos jis pakartojo savo įrašą kiek švelnesniu tonu, kuriame ankstesnius teiginius apie apgultį ir šturmą jau vadino „perfomansu“.

„Pavadinsim, tada procesą Tėvo Karantino Įstatymo laidotuvėmis. Trumpiau: Tėvo Karantino laidotuvės“, – teigė „Akacijus Eugenijus Petro“.

Iš tikrųjų nėra ne tik „Karantino“, bet ir „Ypatingosios padėties“ įstatymo, vietoje pastarojo egzistuoja nepaprastosios padėties įstatymas. O 2, 9, 10 ir 28 straipsnių pakeitimo įstatymas išties pasirašytas šių metų vasarą, tačiau tai tėra formalūs patikslinimai, tiesiogiai neturintys nieko bendro su vakcinomis, karo policija.

Teiginiai, kad skiepijimo procesą vykdys „iš atostogų grįžę daktarai ar išvis su medicina nieko bendro neturintys bomžai“ yra ne tik nepagrįsti, bet ir neturi nieko bendro su realybe. Ne tik todėl, kad šiuo metu medikai iš viso neatostogauja, o yra perkrauti darbu. Ir ne tik todėl, kad „bomžai“ (Rusų kalba BOMŽ reiškia „asmuo be pastovios gyvenamosios vietos“) skiepijimo procese niekada nedalyvavo ir nedalyvauja. Skiepijimo organizavimą ir koordinavimą reglamentuojantys teisės aktai aiškiai surašyti Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro puslapyje.

Galiausiai pasipiktinimas dėl esą neteisėto karantino, karo policijos įstatymo ir raginimas dėl šių įstatymų „šturmuoti/apgulti prezidentūrą“ yra taip pat nukreiptas klaidinga linkme – prezidentas tik pasirašo įstatymus, tačiau juos priima Seimas, o vyriausybė skelbia nutarimus, kurių teisėtumą užtikrina Lietuvos Respublikos vyriausybės įstatymas bei konstitucija.

Šaltiniai

122 str. | Lietuvos Respublikos baudžiamasis kodeksas

Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo

Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymas

Lietuvos Respublikos nepaprastosios padėties įstatymo Nr. IX-938 2, 9, 10 ir 28 straipsnių pakeitimo įstatymas

TEISĖS AKTAI, REGLAMENTUOJANTYS GYVENTOJŲ SKIEPIJIMO ORGANIZAVIMĄ IR KOORDINAVIMĄ

http://www.ulac.lt/lt/teises-aktai-reglamentuojantys-gyventoju-skiepijim

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS Į S T A T Y M A S