Grūstus juoduosius pipirus galima išvysti beveik ant kiekvieno stalo, ir taip yra ne veltui. Jie sustiprina daugumos patiekalų skonį, yra neįtikėtinai įvairiapusiški ir dėl savo junginių turi daugybę naudos sveikatai. Štai penki didžiausi juodųjų pipirų privalumai.

1. Turi daug antioksidantų

Antioksidantai vis dar yra vieni geidžiamiausių junginių mūsų maiste. Žmonės juos vertina, ir tai turi pagrindą. Mūsų organizme formuojasi laisvieji radikalai – molekulės, pažiedžiančios kūno ląsteles. Kai kurie iš jų yra natūralūs, kai kurie – ne. Daug laisvųjų radikalų susidaro dėl tokių veiksnių kaip oro tarša, rūkymas ir net maistas, kurį valgome. Tyrimai yra nustatę, kad šie laisvieji radikalai skatina uždegimus, paskubina senėjimo procesus, sukelia širdies ligas ir net kai kurias vėžio formas. Antioksidantai, savo ruožtu, kovoja su laisvaisiais radikalais ir visuomet prieš juos laimi. Taigi maisto produktai, turintys daug antioksidantų, yra viena geriausių priemonių, kurias galima nusipirkti už pinigus (ypač jei tai yra toks paprastas produktas kaip juodieji pipirai).

Juodieji pipirai

2. Turi stiprių priešuždegiminių savybių

Dar viena nepaneigiama sveikatos tiesa yra susijusi su lėtiniais uždegimais ir idėja, kad beveik visi lėtiniai uždegimai sukelia lėtines ligas. Nors uždegimas yra visiškai natūrali organizmo reakcija, padedanti kovoti su ūmiais sužalojimais, ilgalaikiai uždegimai gali pažeisti to regiono ląsteles. Tyrimais yra nustatyta, kad juodieji pipirai turi stiprių priešuždegiminių savybių, o jas lemia junginys piperinas, kuris suaktyvina priešuždegiminę veiklą.

3. Skatina maistinių medžiagų pasisavinimą

Apie juoduosius pipirus galima kalbėti kaip apie asmenį, kuris padeda sunešti maisto produktus iš automobilio – jis paima pirkinius ir atlieka sunkiausią darbą. Piperinas, nuostabusis juodųjų pipirų junginys, padeda transportuoti ir pristatyti maistingąsias medžiagas ten, kur jos yra reikalingos. Juodieji pipirai, pavyzdžiui, pagerina kalcio ir seleno pasisavinimą, ir gali būti drąsiai lyginami su kitais sveikatos favoritais – žaliąja arbata ir ciberžole (atminkite, jog visuomet rekomenduojame ciberžolę vartoti kartu su grūstais juodaisiais pipirais).

Juodieji pipirai
Foto: Shutterstock

4. Stiprina žarnyno sveikatą

Sveikatos ir geros savijautos srityje pastaruoju metu pastebimas padidėjęs dėmesys žarnyno sveikatai ir jos poveikiui bendrai organizmo savijautai. Šiuo metu plačiai pripažįstama, kad sveika mūsų žarnyno mikrobioma turi tiesioginį poveikį likusiai mūsų sveikatai – pradedant kognityvinėmis funkcijomis ir baigiant imunine sistema. Neseniai pasirodė pakankamai įrodymų, kad gausesnis juodųjų pipirų vartojimas padidina gerųjų žarnyno bakterijų kiekį, o tai reiškia, kad pagerėja ir bendra jūsų savijauta.

5. Gali pagerinti cukraus kiekio kraujyje kontrolę

Cukraus kiekio kraujyje kontrolė yra labai svarbi. Kol diabetas ir kitos su cukraus kiekiu kraujyje susijusios būklės yra tapusios viena pagrindinių sveikatos priežiūros sistemos naštų, rasti natūralų šios problemos sprendimą yra pirmaeilė užduotis. Juodieji pipirai ne tik pagerina gliukozės pasisavinimą: tyrimai su pipirų ekstraktais taip pat parodė, kad suvartojus cukraus, gliukozės šuoliai kraujyje būdavo mažesni (tai reiškia, kad barstyti pipirais savo patiekalus yra labai naudinga). Be to, tyrimai su piperino papildais atskleidė, kad jie pagerino jautrumą insulinui.