– Kokia yra skaidulų reikšmė mūsų organizmui?

– Visų pirma, tai yra ne tik energijos šaltinis mums, bet ir energijos šaltinis mūsų virškinamajam traktui. Skaidulos pagerina ne tik žarnyno motoriką, bet ir aprūpina mūsų žarnyno mikroflorą reikalingomis maistinėmis medžiagomis bei energija. Nuo žarnyno mikrofloros priklauso, kaip bendrai maistas, kuris patenka į mūsų organizmą, suskaidomas ir kokios maistinės medžiagos kokiais kiekiais yra pasisavinamos. Skaidulos – tai ne tik puikus būdas pagerinti savo savijautą, taip pat tai yra šaltinis, kuris aprūpina mūsų vidinius gyventojus, atsakingus už maistinių medžiagų pasisavinimą mūsų organizme.

Maistinės skaidulos
Foto: Shutterstock

– Kokia skaidulų dienos norma vaikams ir suaugusiems?

– Vaikams ir suaugusiems skaidulų norma yra panaši, reikėtų suvalgyti apie 20 gramų skaidulų per dieną. Tas skaičius gali būti didesnis, ypač tiems žmonėms, kurie turi virškinimo trakto sutrikimų, skundžiasi vidurių užkietėjimu. Tiems žmonėms skaidulų kiekio suvartojimą galima padidinti net iki 30 gramų per dieną, bet viršyti to skaičiaus yra nerekomenduojama dėl tam tikrų komplikacijų, kurios gali pasireikšti. Jeigu mes vartosime didesnį kiekį netirpiųjų skaidulų, gali pasireikšti pilvo pūtimas ir skausmai. Vien dėl to, kad skaidulos yra sveika, nereiškia, kad mes galime vartoti jų labai daug, nes tai gali sukelti komplikacijų mūsų organizmui.

– Kaip galima padidinti skaidulų įsisavinimą?

– Turiu pabrėžti, kad skaidulos nėra energetinė žaliava mūsų organizmui. Skaidulos yra reikalingos tam, kad bendrai pagerintų virškinimo procesus, sumažintų cholesterolio patekimą į mūsų kraujotaką ir bendrai pagerintų žarnyno motorikos procesus. Todėl jų pasisavinimas mums nėra reikalingas iš esmės. Mums skaidulos reikalingos labiau dėl virškinamojo trakto motorikos geresnės veiklos, dėl glikemijos kontrolės kraujotakoje, dėl cholesterolio koncentracijos mūsų kraujo plazmoje, nes skaidulos pasižymi cholesterolį mažinančiu poveikiu. Be to, skaidulos yra labai reikalingos storajame žarnyne esančioms bakterijoms, būten joms skaidulos ir yra reikalingos.

Laidoje sužinosite, kokiuose produktuose yra daugiausia skaidulų, ar įmanoma „perdozuoti“ skaidulų ir kaip organizmas „praneša“, kad žmogus skaidulų suvartojo per daug. Taip pat laidoje asmeninė trenerė Jolanta Leonavičiūtė ir sveikos gyvensenos treneris Alanas Dzeranovas su žmona Agne pasidalino ne tik receptais, bet ir kitais patarimais, kurie tikrai pravers tiems, kas nori vasarą pasitikti ne tik liekni, bet sveiki ir laimingi!