Maisto tinklaraštininkė Gabrielė Žutautaitė teigia, kad avižos nepelnytai priskiriamos tik pusryčiams ir košėms. Iš tiesų tai vienas universaliausių, maistingiausių ir pigiausių maisto produktų, kurio pagalba susikursite kone visos savaitės meniu – tiek gardžius desertus, tiek ir maistingus pietus, rašoma pranešime spaudai.

Avižos, priešingai nei kiti Lietuvoje populiarūs grūdai, puikiai dera tiek sūriuose patiekaluose, tiek užkandžiuose, tiek desertuose.

„Aš avižas atradau prieš metus, kai mečiau sau iššūkį ir visą mėnesį pusryčiams valgiau tik avižinę košę. Tačiau šio eksperimento dėka sužinojau ne tik daugybę patiekalų ir skonių, bet ir kitų avižų privalumų. Pavyzdžiui, avižose yra daugiau baltymų bei gerųjų riebalų nei daugumoje kitų grūdų. Avižų universalumas stebina – jas renkasi ir augalinę mitybą propaguojantys, ir profesionalūs sportininkai, net ir netoleruojantys glitimo. Be to, gaminti su avižomis apsimoka – su jomis galite sukurti daug skirtingų visos savaitės patiekalų, kurie neapsiriboja tik pusryčiais“, – tikina tinklaraštininkė.

Receptai iš avižinių dribsnių
Foto: Organizatorių nuotr.

Dėl itin gausaus naudingųjų medžiagų kiekio, avižos vadinamos vienu maistingiausių produktų pasaulyje, jos priskiriamos net funkcinio maisto kategorijai. Avižiniuose dribsniuose gausu geležies, B grupės vitaminų, kalcio, netirpių maistinių skaidulų. Tačiau, anot „Malsenos“ kokybės vadovės Vitos Petravičiūtės, ne visos avižos ir jų maistingumas vienodas, svarbu pasirinkti kokybiškas.

„Lietuviams pasisekė, nes jie gali įsigyti vietos ūkininkų auginamų kokybiškų avižų – mūsų klimatas palankus joms augti. Nors maistinės avižos Lietuvoje auga dar sąlyginai neilgai – jas iš Skandinavijos atvežėme prieš septynerius metus, ši kultūra kasmet populiarėja, o pasirinkimas lentynose – didėja. Kokybiškas avižas atskirti nesudėtinga – visų pirma išsiaiškinkite, ar gamintojas renkasi aukščiausios kokybės grūdus. Antra, jas atidžiai apžiūrėkite – maistui skirtos avižos turėtų būti nuo gelsvos iki auksinės spalvos, patamsėjusių avižų skonis bus prastesnis. Taip pat atkreipkite dėmesį, ar avižos neturi pašalinių kvapų ar matomų priemaišų“, – sako V. Petravičiūtė.

5 receptai su avižomis – visai savaitei

Avižos sensta ir apkarsta greičiau nei kiti grūdai, nes jose yra ypač daug naudingų nesočiųjų riebalų rūgščių. Jeigu jūsų spintelėje užsiliko avižinių dribsnių – išbandykite maisto tinklaraščio „Pusryčiams“ autorės Gabrielės Žutautaitės drauge su „Malsena“ sukurtus receptus visai savaitei. Jie padės atrasti naujų būdų, kaip iš vieno ingrediento susikurti skirtingus patiekalus ir užkandžius.

1. Sotūs pietūs: avižinis „Budos“ dubenėlis su burokėlių humusu

Jums reikės:

pusės stiklinės (apie 50 g) viso grūdo avižinių dribsnių,

2 nedidelių morkų,

pusės avokado,

¼ smulkinto raudonojo svogūno ir nedidelio agurko,

1 kiaušinio,

šlakelio aliejaus,

citrinos sulčių,

druskos,

stiklinės ar pusės kubelio sultinio,

gabalėlio sviesto.

Burokėlių humuso ar kitos turimos užtepėlės pagardinimui.

Išilgai supjaustykite morkas ir jas apskrudinkite keptuvėje. Puode, tirpintame svieste, trumpai pakepkite dribsnius, o tuomet išvirkite juos sultinyje. Uždenkite dangčiu. Tuo metu keptuvėje įkaitinkite aliejų, įmuškite kiaušinį. Kepkite tol, kol kiaušinio baltymas iškepa, o trynys lieka skystas.
Serviruokite dubenį: išklokite avižinius dribsnius, kraštuose dėliokite daržoves, per vidurį dėkite keptą kiaušinį ir gerą šaukštą burokėlių humuso ar kitos užtepėlės. Daržoves pabarstykite druska, pipirais ir apšlakstykite citrinos sultimis. Gardinkite mėgstamomis sėklomis ar daigais.