Svarbiausia – rodyti pavyzdį ir neversti valgyti per prievartą

Daugelis suaugusių žmonių puikiai žino daržovių teikiamą naudą ir svarbą mitybos racione. Deja, to paties pasakyti apie vaikus negalima. Pasak maisto ekspertės V. Juodkazienės, padėti mažiesiems susidraugauti su vaisiais ir daržovėmis bei paskatinti jų daugiau valgyti yra paprasčiau nei atrodo.

„Tėvai dažnai kelia klausimą – kaip priversti vaikus valgyti daržoves? Atsakymas yra labai paprastas – jų versti valgyti nereikia, nes vaikų mityba – tėvų auklėjimo ir kantrybės atspindys. Kuo daugiau su vaiku kalbėsite ne apie daržovių teikiamą naudą, bet apie puikų juo skonį – tuo didesnė tikimybė, kad jūsų atžala ja susidomės. Norint, kad vaikas pamėgtų daržoves, neverskite jo valgyti, o geriau kiekvieną dieną ant pietų ar vakarienės stalo padėkite daržovių – morkų lazdelių ar vyšninių pomidorų – kad mažasis pats juos galėtų paimti į rankas“, – pataria V. Juodkazienė.

Pasak maisto ekspertės, didžiausia tėvų daroma klaida – pavyzdžio nerodymas. V. Juodkazienė įsitikinusi, kad vaikai nuolat atkartoja tėvų veiksmus, todėl šie turi būti pats geriausias pavyzdys mažiesiems.

„Tėveliams patarčiau patiems prie vakarienės stalo valgyti daugiau daržovių ir tai daryti itin entuziastingai, kad vaikas matytų ir užsinorėtų paragauti. Daržovių valgymą taip pat galite paversti žaidimu – degustacija. Į mažus indelius sudėkite įvairių rūšių daržoves ir kartu su vaiku rinkite skaniausią – taip vaikas ne tik suvalgys daržovių, bet ir bus įtrauktas į jam smagų žaidimą“, – atskleidžia maisto ekspertė.

Užsispyrėliams gali įtikti daržovių glotnučiai

Keisti nusistovėjusius vaiko mitybos įpročius tikrai nėra lengva, tačiau V. Juodkazienė sako, kad tą daryti – būtina, o pradėti reikėtų kuo ankstyvesniame amžiuje.

„Vaikų supažindinimas su daržovėmis ir naujais skoniais nuo mažų dienų praturtins jų mitybą augančiam organizmui naudingomis medžiagomis. Kita vertus, kiekvienas vaikas yra individuali asmenybė ir tikrai ne visus gali pavykti įkalbėti valgyti daržoves. Pačius didžiausius užsispyrėlius siūlau perkalbėti siūlant jiems daržovių ar vaisių glotnučius, kurie yra natūralus vitaminų, organinių rūgščių ir mikroelementų šaltinis“, – sako V. Juodkazienė.

Maisto ekspertė taip pat siūlo patiekalų gamybai rinktis skirtingas daržoves pagal jų spalvą, skonį ir struktūrą, jas patiekiant vaikams patinkančiu būdu.

„Maži vaikai dažnai mėgsta valgyti rankomis, todėl jiems idealiai tiktų įvairūs daržovių iešmeliai, suktinukai ir kiti patiekalai, kuriuos patogu valgyti be įrankių. Pusryčiams galite iškepti cukinijų, morkų ar brokolių blynelių, o per pietus palepinti daržovių pica, prieš tai pasikalbėję su vaiku ne tik apie jos naudą, bet ir skonį“, – pataria maisto ekspertė ir dalinasi receptais.