„Ko gero, visi, nors kelis kartus susidūrę su varginančiu bandymu užmigti, yra skaitę ir domėjęsi, kokie maisto produktai gali pagerinti miego kokybę, o kurių geriau vengti. Vienas iš ekspertų rekomenduojamų produktų – tai mūsų tautiečių pamėgtas bananas. Galime juokauti, kad lietuviai turėtų užmigti labai greitai ir miegoti puikiai, nes šių vaisių nuperkamas rekordinis kiekis – štai pernai tautiečiai nupirko daugiau kaip 17 tūkstančių tonų bananų“, – atsiųstame pranešime cituojama „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Anot gydytojos Ramunės Mazaliauskienės, bananai gali pagerinti miego kokybę, nes sudėtyje turi daug kalio. Ekspertė pataria, kad, norint saldžiai miegoti, vakare taip pat reikėtų vartoti produktų, savo sudėtyje turinčių melatonino.

„Yra atlikta tyrimų, pagrindžiančių ypač naudingą vyšnių poveikį. Reikėtų reguliariai suvalgyti vyšnių arba išgerti bent po stiklinę jų sulčių, kurios ne tik skatina melatonino gamybą, bet ir yra gausios organizmui naudingų antioksidantų“, – pataria gydytoja.

Foto: Shutterstock

Nemigą padeda įveikti ir riešutai bei sėklos

Siekiantiems pagerinti miego kokybę vertėtų neužmiršti riešutų ir moliūgo sėklų. Jie savo sudėtyje turi laimės hormonu vadinamo seratonino, tad nedidelė saujelė migdolų ir graikinių riešutų ar sėklų prieš miegą gali padėti atsipalaiduoti ir greičiau užmigti. Tiesa, riešutai yra labai kaloringi, todėl vakare turėtų būti vartojami saikingai, įspėja R. Mazaliauskienė.

„Dažniausiai lietuvių pirkinių krepšeliuose atsiduria žemės riešutai – per praėjusius metus jų parduota trečdaliu daugiau nei antrų pagal populiarumą migdolų riešutų. Trečioje vietoje – pirkėjų pamėgtos pistacijos, nuo kurių jau kiek daugiau atsilieka graikiniai riešutai“, – tendencijomis dalijasi V. Drulienė.

„Reikia paminėti, kad svarbu ne tik tai, kas yra valgoma prieš miegą, tačiau ir maitinimasis per visą dieną. Nereguliariai besimaitinantys asmenys paprastai pasižymi prastesne miego kokybe. Asmenys, kurie vartoja pernelyg mažai baltymų, sunkiau užmiega, o tie, kurie vartoja pernelyg daug baltymų, patiria sunkumų palaikant miego procesą. Taigi norint turėti kokybišką nakties poilsį svarbu palaikyti subalansuotą ir reguliarų maitinimąsi visos dienos metu“, – sako gydytoja R. Mazaliauskienė.

Ramaus miego klasika – žolelių arbata

Norintiems geriau išsimiegoti taip pat rekomenduojamos įvairios arbatos, kurios turi raminamąjį poveikį. Kaip rodo pardavimų duomenys, lietuviai žolelių arbatas renkasi noriai.

„Populiariausių žolelių arbatų dešimtuke dominuoja ramunėlės. Vien 2017 metais mūsų parduotuvėse buvo nupirkta daugiau kaip 270 tūkstančių ramunėlių arbatos pakuočių. Lietuviai taip pat mielai renkasi įvairius raminamąjį poveikį turinčius žolelių mišinius, kurių sudėtyje vyrauja pipirmėčių ar melisų lapai, erškėčių vaisiai“, – pirkėjų įpročius komentuoja V. Drulienė.

Sunkiai užmiegantiems dažnai siūlomos levandos – pavyzdžiui, eteriniai aliejai ar arbatos, kurios savo sudėtyje turi šio augalo. Rekomenduojama, kad lengvas levandų aromatas būtų juntamas kambaryje, taip pat galima keliolika minučių pagulėti šiltoje vonioje su keliais lašais levandų eterinio aliejaus.

Užmigti padės ir dažnesnis buvimas gryname ore

Anot ekspertų, būsimojo miego kokybe svarbu rūpintis visą dieną – pernelyg vėlai nevartoti kofeino savo sudėtyje turinčių gėrimų – kavos, stiprios žaliosios arbatos, energinių gėrimų, netgi šokolado. Taip pat skirti pakankamai dėmesio sportui, leisti laiką gryname ore, prieš miegą skirti laiko sau ir maloniai veiklai – paskaityti knygą, pagulėti šiltoje vonioje.

Foto: Shutterstock

„Maistas yra pagalbinė priemonė, kuri gali palengvinti užmigimo procesą ir pagerinti miego kokybę, tačiau kita labai svarbi dalis – tinkamai pailsėti, vengti streso vakare, nedirbti prieš miegą, būtinai pabūti gryname ore dienos metu. Miegas yra mūsų dienos suvestinė – jeigu diena buvo sunki, kupina streso, valgėte paskubomis, per mažai gėrėte vandens, o prieš miegą pasižiūrėjote veiksmo filmą, kažin ar pavyks sklandžiai užmigti ir ramiai miegoti“, – dėsto gydytoja Ramunė Mazaliauskienė.

Pasak gydytojos, daugeliu atvejų užtenka pakeisti gyvenimo ritmą, skirti daugiau dėmesio poilsiui, sveikai mitybai, tačiau kartais miego sutrikimai tampa kur kas rimtesni, todėl žmonės turėtų stebėti savo pojūčius visos dienos metu.

„Epizodinių su miego kokybe susijusių sunkumų patiria daugelis. Dažniausiai jie nevargina ir nereikalauja specialistų įsikišimo. Deja, kartais miego sutrikimai įgauna nuolatinį pobūdį, apsunkina kasdieninį gyvenimą: blogėja dėmesys, darbinė atmintis, sumažėja energijos lygis, žmogus tampa dirglus, perdėtai emocionalus. Tokiu atveju, jei gyvenimo ritmo pakeitimas ir miego režimo sureguliavimas neduoda naudos, reikėtų kreiptis į specialistus“, – pataria gydytoja.