Išgyvena aukso amžių

Humusas yra populiarus ne tik Artimųjų Rytų regiono šalyse, bet ir Viduržemio jūros regione. Vis tik, Artimųjų rytų regiono šalyse humusas yra toks populiarus, kad ten netgi egzistuoja atskiros humuso užkandinės, vadinamos „humussiyah“.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė pastebi, kad humusas pastaraisiais metais ir Lietuvoje jau nebėra egzotika – vis daugiau lietuvių jį renkasi dėl to, kad jis yra skanus ir maistingas, be to – jo gaminimo procesas yra ypač paprastas ir neužima daug laiko.

„Didžiausias humuso privalumas, be jo puikaus skonio, yra tai, kad jį galima derinti praktiškai su visais kasdieniais patiekalais – mėsa, įvairių daržovių – salierų, morkų, agurkų – lazdelėmis, duona, lavašu, skrebučiais, salotomis ir daugybe kitų patiekalų. Humusas puikiai tinka ir kaip sviesto pakaitalas ant tradicinio lietuviško sumuštinio. Mūsų prekybos tinklas įvairių rūšių humusais prekiauja jau kelerius metus. Pastebėjome, kad kiekvienais metais jo paklausa vis auga – klasikinio humuso pardavimai, lyginant su praėjusiais metais, išaugo net 95 procentais“, – atskleidžia B. Čaikauskaitė.

Anot B. Čaikauskaitės, įvairios užtepėlėms ir pagardais šiuo metu išgyvena aukso amžių – lietuviai vis dažniau šią maisto kategoriją įtraukia į savo kasdienį valgiaraštį, pasiima į piknikus.

„Žinoma, populiariausias išlieka tradicinis humusas, kuris yra gaminamas maišant trintus avinžirnius, sezamų sėklų padažą, aliejų, česnaką ir citrinų sultis. Tačiau lietuviai nėra abejingi naujiems skoniams ir noriai renkasi, pavyzdžiui, humusą su prieskoninėmis žolelėmis ar pupelių humusą su paprikomis ir pomidorais“, – sako B. Čaikauskaitė.

Humusas – neatrastas sveikatos šaltinis

Mitybos specialistės Deimantės Rapalytės teigimu, humusas gali tapti puikia alternatyva, norint suvalgyti daugiau šviežių vaisių ir daržovių, mat jie – neatsiejamas humuso palydovas.

„Humuse esančios naudingos medžiagos taip pat suteikia sotumo jausmą, aprūpina organizmą reikalingais vitaminais bei mineralais. Jis pasižymi žemu glikeminiu indeksu, todėl puikiai tinka ir diabetu sergantiems žmonėms. Taip pat jį lengva naudoti beveik visuose kasdieniuose patiekaluose, vasaros užkandžiuose, piknikuose“, – pasakoja D. Rapalytė.

Mitybos specialistė tvirtina, kad humusas yra be galo naudingas patiekalas žmogaus organizmui, todėl jį įtraukti į mitybos racioną to dar nepadariusiems žmonėms būtų itin pravartu.

„Humusas naudingas ne tik savo baltymų bei skaidulų kiekiu, bet ir jame esančiais vitaminais, folio rūgštimi ir mineralais, tokiais kaip geležis, fosforas ir magnis. Humusą rekomenduočiau valgyti su šviežiomis daržovėmis ir salotomis, orkaitėje arba grilyje keptomis daržovėmis, su paplotėliais ir duonele, taip pat jį galime tepti ant duonos vietoje sviesto arba naudoti įvairioms užtepėlėms vietoje majonezo“, – pasakoja mitybos specialistė.

Maisto ekspertai dalijasi humuso receptais, kuriuos itin nesudėtinga bus pasigaminti ir virtuvės naujokui.