Skirmantė pasakoja, kad stengiasi vartoti daug sezoniškų produktų. „Manau, kad tai tikrai naudinga mūsų sveikatai. Nemažai lokalių produktų parūpina mano tėvai, mėgstantys daržininkystę, kai ką ir pati užsiauginu sode.

Vasaros pabaigoje ir rudens pradžioje virtuvė prisipildo obuolių, grybų, šviežių daržovių: cukinijos, patisonai, kopūstai, šviežios bulvės. Rudeniop vėsta orai, norisi karšto, riebesnio maisto, taip pat norisi panaudoti šviežią derlių. Tad mano pietų dėžutėje karaliauja daržovių troškiniai, stir fry daržovės, įvairūs patiekalai iš cukinijų. Atvėsus orams pietums norisi kugelio, o desertui – cinamoninio obuolių pyrago (kurį kartais transformuoju į pyragą su kriaušėmis, slyvomis, ar vėlyvą derlių vedančiomis avietėmis)“, – pasakoja maisto entuziastė.

Tinklaraščio „Raudona virtuvė“ autorė Skirmantė
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Pasak jos, geriausias būdas panaudoti rudens gėrybių derlių – valgyti čia ir dabar. „Žinoma, norisi pasilikti gėrybių ir žiemai. Patogiausias būdas – šaldyti. Praktiškai visas daržoves, uogas, grybus galima šaldyti. Patarčiau pakuoti nedidelėmis porcijomis, taip bus patogiau atšildyti. Ant maišelio pasižymėkite, ką užšaldėte, nes produktams sušalus gali būti sudėtinga atskirti, kas yra viduje. Nepamirškite pažymėti ir užšaldymo datos, taip žiemą galėsite lengvai organizuoti savo šaldiklio atsargas. Kadangi šaldiklio vieta ribota, dar vienas geras būdas – džiovinti. Pernai atradau obuolių ir vaisių pastiles, kurios pagaminamos džiovinant maišytą keptų obuolių ir uogų tyrę. Tai puiki alternatyva saldainiams.

Dar viena gudrybė – pasiruoškite mažas porcijas konservuojamų, džiovinamų skanėstų. Jais galėsite papildyti kalėdinių dovanų rinkinius. Maži stiklainėliai su meile pagamintos uogienės, keli gabalėliai obuolių sūrio ar maži maišeliai džiovintų baravykų galėtų pradžiuginti Jūsų artimuosius.“

Tradiciniai baravykai su bulvėmis ir grietinėlės padažu

Ingredientai: 1 kg baravykų, pusė svogūno galvos, 100 g rūkytos šoninės, 200 ml grietinėlės (12–14 proc. riebumo), švieži krapai, druska, pipirai, nepilnas šaukštas miltų, bulvės, svogūnų laiškai (nebūtina).

Receptas gali būti gaminamas nesilaikant itin tikslių kiekių.

Tinklaraščio „Raudona virtuvė“ autorės Skirmantės receptas
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Gaminimo eiga: supjaustykite šoninę ir apkepkite keptuvėje kol išsiskirs riebalai. Apkepkite smulkiai pjaustytą svogūną. Baravykus nuvalykite, supjaustykite gabalėliais, apkepkite. Uždenkite ir kepkite 5–7 minutes. Įpilkite grietinėlę, leiskite jai užvirti, tada uždenkite ir dar keletą minučių patroškinkite, kol visi skoniai susijungs. Jei norite tirštesnio padažo, įdėkite nubrauktą šaukštą miltų. Pagardinkite šviežiais krapais, druska, pipirais. Galima įpjaustyti šviežių svogūno laiškų. Patiekite su šviežiai virtomis bulvėmis. Taip pat kartu puikiai tinka šviežiai raugti agurkėliai. Skanaus!