Balti kvietiniai miltai

Jie dažnai beriami į sriubas, kad šios taptų tirštesnės ir riebesnės. Nors miltai labai stipriai nepakeis sriubos sotumo, jie pridės kalorijų.

Sultinio kubeliai

Reklamose jie atrodo neįtikėtinai apetitiškai ir nekaltai. Tačiau tokiuose kubeliuose būna mažiausiai du kenksmingi komponentai:

  • natrio glutamatas (Е621) – skonio stipriklis, pavojingas nėščioms moterims, sukeliantis priklausomybę maistui, alergiją ir kt.
  • Dirbtiniai dažikliai – daugelis jų gali kauptis organizme ir sukelti lėtines ligas.

Makaronai

Makaronai, vermišeliai, lakštiniai yra vieni labiausiai paplitusių sriubų ingredientų. Patiekalas, pagamintas su makaronais, įgauna visai kitą skonį ir tampa kur kas sotesnis. Tačiau prieš įmerkiant šaukštą į tokią sriubą vertėtų prisiminti, kad iš baltų kvietinių miltų pagaminti makaronai nesuteikia jokios naudos – tik papildomų kalorijų. Vis dėlto visiškai atsisakyti makaronų neverta: į sriubas galite dėti spagečius iš cukinijų ar naudoti pilno grūdo makaronus.

Foto: Shutterstock

Baltieji ryžiai

Ryžiai taip pat yra įprastas sriubų ingredientas. Tačiau baltosios ryžių rūšys yra paprastųjų angliavandenių šaltinis. Taigi keiskite juos rudaisiais ryžiais, bolivinės balandos kruopomis ar miežiais.

Konservuotos daržovės

Jei sriuboms naudosite pirktines konservuotas daržoves, savo sriubą papildysite didžiuliu kiekiu druskos ir konservantais, taip pat skonio stiprikliais. Pavyzdžiui, net nedidelėje konservuotų pupelių skardinėje yra beveik 400 mg druskos – tiek pat druskos turi bulvių traškučių pakelis. Taigi pirktinius konservus keiskite naminiais ruošiniais arba, dar geriau, šviežiomis daržovėmis.

Sultys

Sriubų ir kitų patiekalų receptuose dažnai siūloma naudoti daržovių sultis, kurios esą pagerina aromatą ir skonines savybes. Tačiau sultis geriau keiskite šviežiomis daržovėmis. Pirmuoju atveju garantuotai gausite papildomų kalorijų, nes sultyse cukraus būna daugiau negu pačiose daržovėse.

Foto: Shutterstock

Daug druskos turintys sultiniai

Kad sutaupytų laiko ir sumažintų kalorijų kiekį, daug žmonių naudoja pirktinius pusfabrikačius, konkrečiau kalbant, sultinius. Tačiau gamintojų tikinimai, kad tokie sultiniai turi mažai kalorijų, retai būna pagrįsti. Maža to, tokie sultiniai visuomet turi natrio glutamato, taip pat daug druskos. Ši druska gali suduoti rimtą smūgį sveikatai: ji sukelia tinimus ir pilvo pūtimą, daro neigiamą įtaką kraujo spaudimui. Taigi pirktinių pusfabrikačių geriau venkite.

Pomidorų padažas

Nedėkite į sriubą pirktinio pomidorų padažo, nes jame būna daug cukraus ir maisto priedų. Puikia alternatyva taps švieži pomidorai.

Foto: Shutterstock

Cukrus

Kiekvieną dieną žmonės vidutiniškai suvartoja maždaug 82 g cukraus, o tai beveik dvigubai viršija organizmui būtiną normą. Taigi jei esate prancūziškos svogūnų sriubos (kuri neapsieina be cukraus) mėgėjas, pasistenkite sumažinti į ją dedamo cukraus kiekį.

Druska

Bet kokiame sriubos recepte rasite pastabą: druskos pagal skonį. Tačiau jei sriubai jau naudojote konservuotas daržoves, sriubos daugiau nebesūdykite.

Nepaisant to, kad čia paminėti ingredientai jokios naudos nesuteikia, jų visiškai atsisakyti taip pat neverta. Tiesiog raskite jiems sveikesnį pakaitalą.