Kaip rašoma „Švyturio“ atsiųstame pranešime spaudai, barų savininkai dėl pasikeitusios tendencijos skaičiuoja iki trečdalio išaugusius pardavimus, o aludariai sako, kad kartu auga ir tokių gėrimų kaip nealkoholinis alus ar gaivieji gėrimai pardavimai.

Sostinėje įsikūrusio Azijos restobaro „Briusly“ baro vadovas Vytenis Sakalauskas pastebi, jog alkoholio vartojimo pokyčiai matomi plika akimi.

„Šiemet lengvo alkoholio pardavimo skaičiai darbo dienų vakarais bei savaitgaliais yra bent 20–30 proc. aukštesni nei praėjusiais metais. Prieš metus ar du nieko panašaus nebuvo, nes dalis žmonių greičiausiai rinkosi alkoholinius gėrimus įsigyti parduotuvėje“, – aiškina V. Sakalauskas.

Kad šiemet žmonės dažniau renkasi į barus bei restoranus, pastebi ir aludariai. „Vertinant skaičius iš parduotuvių matome, kad alaus pardavimai kilo, bet daug mažiau, nei baruose bei restoranuose, kur alaus parduodame penktadaliu daugiau, nei pernai. Lietuva iki šiol buvo šalis, kurioje vadinamieji HORECA (viešbučių, restoranų ir barų) pardavimai buvo vieni mažiausių Europoje, tad toks pakilimas – sveikintinas. Jis rodo ir didesnę mūsų žmonių perkamąją galią, ir aktyvesnį laisvalaikį bei socializaciją“, – pastebi „Švyturys-Utenos alus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalių generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

Šių metų liepos mėnesį „Švyturys-Utenos alus“ pardavė 12 proc. daugiau gėrimų nei 2017-ųjų liepą. Palyginimui, alaus parduota 11 proc., gaiviųjų gėrimų – 20 proc., vandens – net 27 proc. daugiau.

Pasak R. Viršilo, išskirtinai karšta vasara ne tik augina visų įmonės gaminamų gėrimų pardavimus, bet ir keičia pardavimų struktūrą. Įmonė parduoda daug daugiau aukščiausios kategorijos (angl. premium) ir lengvo bei nealkoholinio alaus.

„Karščio bangos pakoregavo prognozes apie alaus rinkos kritimą, tačiau dar labiau pagilino pastarųjų metų tendencijas – alaus laipsniai „lengvėja“, o sparčiausiai kyla ne tik gaiviųjų gėrimų, bet ir nealkoholinio alaus pardavimai“, – teigia R. Viršilas.

Pasikeitusius vartojimo įpročius iliustruoja ir faktas, jog iš viso asortimento, būtent nealkoholinio alaus prekės ženklai, lyginant su praėjusiais metais patyrė didžiausią kilimą. Per karštąjį liepos mėnesį įmonė pardavė net 133 proc. daugiau nealkoholinio alaus, nei pernai liepą, o per visus septynis šių metų mėnesius nealkoholinio alaus parduota 144 proc. daugiau.

Pavyzdžiui, vien per šiųmetę Jūros šventę Klaipėdoje nupirkta 71 proc. daugiau nealkoholinio alaus nei per tą pačią šventę 2017-aisiais. Bendrai nealkoholinis alus sudarė apie 3,5 proc. viso šventėje įsigyto alaus.