Vienas iš laimės jausmo sukėlėjų – dopaminas, rašoma atsiųstame pranešime spaudai. Tai natūralus žmogaus organizme gaminamas junginys, dar vadinamas laimės hormonu.

Vieni maisto produktai smegenis skatina pagaminti daugiau dopamino, kiti – mažiau. Jūsų dėmesiui – penki maisto produktai, kurie leis pasijausti tarsi devintame danguje.

Bananai

Ypatingai nuotaiką gerinantis produktas – bananai. Šiame vaisiuje randama triptofano – medžiagos, kuri reikalinga serotino gamybai. Serotinas padeda pagerinti nuotaiką, atsipalaiduoti, išvengti nuotaikų svyravimų ir pagerinti miego kokybę. Bananuose taip pat gausiu B grupės vitaminų, kurie padeda nuraminti nervų sistemą. Jeigu jaučiate energijos trūkumą, suvalgykite bananą ir jis greitai suteiks energijos bei pakels nuotaiką.

Natūralus jogurtas ir kefyras


Jogurtas ir kefyras praturtinti gerosiomis bakterijomis, arba kitaip – probiotikais, kurie reikalingi ne tik sveikatai, bet ir gerai emocinei savijautai. Probiotikai tiesiogiai veikia medžiagų apykaitą, kadangi skaido maisto angliavandenius, sintetina ir išskiria vandenyje tirpius vitaminus. Vartojant produktus, kuriuose gausu probiotikų, jausitės lengvi ir energingi.

Šokoladas

Foto: Shutterstock


Šokolade, ypač juodajame, esantys antioksidantai teigiamai veikia visą organizmo darbą: atpalaiduoja kraujagyslių sieneles, mažina kraujo spaudimą, gerina kraujo cirkuliaciją. Pasak „Nestle“ atstovės Arianos Rastauskaitės, juodajame šokolade gausu magnio, kurio trūkumas organizme gali sukelti irzlumą, depresiją, nuotaikos svyravimus. Kasdien suvalgant po plytelę šokolado, pastebimai sumažėja streso hormonų lygis organizme. Kuo daugiau kakavos sausųjų medžiagų yra šokolade, tuo organizmui jis naudingesnis. Tad jeigu jaučiatės nelaimingi, į kišenę įsimeskite šokolado plytelę, kuris padės nepasiduoti užplūstančiam liūdesiui.

Kakava


Itin mėgstama vaikų ir nepelnytai pamirštas suaugusiųjų. „Kakavos pupelės turi nedidelį endorfinų kiekį, o dėl šios priežasties kakavos gėrimas gerina nuotaiką. Kakava aprūpina organizmą naudingomis medžiagomis, joje gausu geležies, magnio ir kalcio“, – teigia A. Rastauskaitė. Vertėtų nepamiršti, kad kakavoje esantis kofeinas suteikia energijos, todėl kakavą rekomenduotina gerti pusryčiams. Reguliariai vartojant kakavą ir naudos organizmui bus daugiau, ir jūsų akys spindės labiau.

Riešutai

Pekano riešutai
Foto: Shutterstock


Tai vienas svarbiausių mūsų baltymų ir energijos šaltinių. Riešutuose gausu antioksidantų, seleno, vitamino E. Būtent šie elementai, palaiko energijos kiekį organizme. Visi riešutai be išimčių turi daug mononesočiųjų ir polinesočiųjų riebalų rūgščių. Tai yra rūgštys, kurios padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje.

Norite ilgiau gyventi? Valgykite riešutus. Atlikti tyrimai rodo, kad žmonės, kurie vartoja daugiau riešutų, gyvena ilgiau. Nesirinkite tik vienos riešutų rūšies, mat skirtingi riešutai pasižymi ir skirtingų žmogui reikalingų medžiagų kiekiu. Tik vertėtų riešutų nepadauginti, kadangi jie yra labai kaloringi.