Medžiagų apykaita yra tiesiogiai susijusi su mūsų aktyvumu, mitybos režimu ir sveikais įpročiais. Surinkome 10 produktų, kurie labiausiai spartina medžiagų apykaitą, taip pat pateiksime praktinių patarimų, kurie padės puoselėti savo kūną, atsikratyti nereikalingų kilogramų ir suderinti vidaus organų veiklą.

Ne vien produktai

Visi toliau išvardyti produktai, deja, neatneš praktiškai jokios naudos, jei nesilaikysite auksinių medžiagų apykaitos spartinimo taisyklių.

Pradėkite nuo miego normalizavimo: visavertis, kokybiškas miegas leis organizmui ramiai vykdyti medžiagų apykaitos procesus, kurie organizme nesustoja, net kai miegame.

Nepamirškite ir fizinio aktyvumo: antsvoris dažniausiai sutrikdo medžiagų apykaitą ir neleidžia jai vykti visu pajėgumu. Aktyvus gyvenimo būdas ir dažni pasivaikščiojimai gryname ore prisotins organizmą deguonimi, pagerins kraujotaką ir suaktyvins medžiagų apykaitą.

Galiausiai, nepamirškite apie taisyklingą mitybą, kuri kartu su fiziniu aktyvumu ir sveiku gyvenimo būdu ne tik optimizuos medžiagų apykaitą ir užtikrins jos netrikdomą veiklą, bet ir visiškai pakeis jūsų įpročius, nuotaiką ir sąmonę.

Karštas vanduo su citrina

Vanduo

Dehidratacija, išsausėjusi oda, trapūs, lūžinėjantys plaukai – visos šios problemos yra tik dalis ilgo sąrašo sutrikimų, kuriuos tikrai pajusite, jei nesilaikysite taisyklingo vandens gėrimo režimo. Be jokios abejonės, nuo vandens trūkumo nukenčia ir medžiagų apykaita, nes sutrinka visos virškinimo sistemos veikla. Tam, kad užtikrintumėte optimalią medžiagų apykaitą, nepatingėkite kaskart prieš valgį išgerti stiklinės vandens, o ryte tik atsikėlę būtinai išgerkite vandens tuščiu skrandžiu – taip atkursite skysčių pusiausvyrą ir suaktyvinsite organizmo apykaitos sistemas. Pageidautina į vandenį įsimesti skiltelę citrinos – citrina sustiprins poveikį.

Žolelių arbatos

Įvairūs žolelių nuovirai ir vaistiniai užpilai padeda organizmui palaikyti optimalią medžiagų apykaitą. Pavyzdžiui, mėtų arbata gerina virškinimą ir mažina apetitą, baltoji – padeda pašalinti toksinus, mėlynių – reguliuoja cukraus kiekį kraujyje. Tam, kad niūriu ir lietingu pavasario oru neapleistų gera savijauta, rekomenduojame gerti šildančią imbierinę arba rozmarinų arbatą su citrina ir medumi.

Liesa mėsa

Baltymus, kurių yra rekordiškai daug liesoje mėsoje arba vištienoje, organizmas sunkiai įsisavina, todėl tam reikia įdėti daug pastangų. Kai organizmas stengiasi, medžiagų apykaita suaktyvėja ir organizmas gauna daugiau naudingų vitaminų, mineralų ir baltymų. Dietinį mėsos patiekalą galima pagaminti pagal įvairius receptus, o jo nauda ir gardumas dar kartą privers susimąstyti apie sveikos mitybos svarbą.

Citrusiniai vaisiai

Riebalų deginimas ir medžiagų apykaitos spartinimas – pagrindinės saulėtų citrinų, apelsinų ir greipfrutų funkcijos. Sklandžią medžiagų apykaitą užtikrinti padės kvapni kava su citrusinių vaisių sultimis, vištienos ir apelsinų salotos ir skaniosios salotos iš gražgarsčių, apelsinų ir pankolių.

Aitriosios paprikos

Aitriosios paprikos paspartina kraujotaką ir suintensyvina riebalų deginimą organizme, taip pat gerokai paspartina medžiagų apykaitą. Chalapos paprikos arba aitriosios paprikos gali tapti jūsų sąjungininkėmis siekiant dailių linijų, tačiau negalima jomis piktnaudžiauti. Maistingas ir sveikas pietų patiekalas tiems, kas mėgsta skaniai ir sveikai valgyti, gali būti karamelizuotos morkos su aitriąja paprika arba aštrios pikantiškos pupelės.

Kava

Kava lieknėti padeda, be abejo, tik tuo atveju, jei ją geriate be jokių priedų, grietinėlės ar cukraus. Juoda kava sumažina riebalų kiekį, paspartina medžiagų apykaitą ir suteikia žvalumo. Vienas iš geriausių būdų skaniai ir sveikai pradėti rytą – išsivirti kavos džiazvoje (rytietiškame kavinuke), pasimėgauti jos skoniu ir aromatu ir nusiteikti visapusiškai produktyviai dienai.

Špinatai

Špinatai padeda aprūpinti kraujo ląsteles deguonimi, pašalina iš organizmo toksinus, pakrauna mus didele vitamino B doze ir, žinoma, kone geriausiai iš visų daržovių suaktyvina medžiagų apykaitą. Geriausi užkandžiai, pagreitinantys medžiagų apykaitą, – paprastos salotos su avinžirniais ir špinatais, špinatai su grietinėle ir lengvas dietinis garnyras su špinatais sojų padaže.

Prieskoniai

Svarbiausi dalykai kaip visada slypi detalėse: kelių rūšių prieskoniai, kuriais skaninsite patiekalus, ne tik paįvairins įprastą skonį, bet ir padės suformuoti gražią figūrą, nes paspartins medžiagų apykaitą. Vieni iš geriausių prieskonių tobulai medžiagų apykaitai – raudonoji paprika, imbieras, ciberžolė, kmynai ir cinamonas. Aitriąsias paprikas ir imbierus aptarėme atskirai, tad patariame atkreipti dėmesį į ciberžolę, kurios, pavyzdžiui, galima berti į tirštąjį apelsinų kokteilį.

Avižų košė

Viso grūdo ir ankštiniai produktai

JAV mokslininkai atrado, kad medžiagų apykaitą teigiamai veikia mityba, kurioje gausu viso grūdo produktų, todėl valgykite grūdinius produktus, avižinę košę (be jokių saldžių priedų) ir ruduosius ryžius. Iš ankštinių daržovių jūsų organizmas gaus kalio, geležies, magnio – šios medžiagos dalyvauja gyvybiškai svarbiuose angliavandenių ir energijos apykaitos procesuose. Galite rinktis pupeles, žirnius, avinžirnius, lęšius – šiais laikais pasirinkimas didelis, tad tikrai galite rasti ankštinių daržovių pagal savo skonį ir įtraukti jas į savo racioną.

Ananasai

Sakoma, kad kai jūs valgote ananasą, jis taip pat valgo jus. Šis ironiškas pasakymas atskleidžia tiesą: ananasai iš tiesų degina riebalus, bet ne todėl, kad jie padeda susidoroti su sukauptu jų pertekliumi, bet dėl to, kad juose mažai kalorijų ir daug ląstelienos. Ananasai padeda ilgai išlaikyti budrumą ir energiją, užkerta kelią depresijai ir nuovargiui. Jei norite sotaus ir sveiko užkandžio, galite pasigaminti salotų su avinžirniais ir ananasu arba sultingą tirštąjį ananasų ir bazilikų kokteilį.