Visai nenuostabu, kad tai, ką valgote, yra tiesiogiai susiję su jūsų bendra savijauta. Jeigu maitinatės sveikai, tuomet taip, jūsų svoris kris. Ir ne vien tai. Taip pat turėsite daugiau energijos, mažiau sveikatos problemų ir geresnę psichinę sveikatą. Taigi, akivaizdu, kad priežasčių valgyti sveikesnį maistą – ne viena.

Taigi jeigu jums rūpi, kokie maisto produktai padeda deginti riebalus, privalote susipažinti su šiuo sąrašu.

1. Citrusiniai vaisiai

Karštas vanduo su citrina


Pasak tyrimo, kurį 2016 metais atliko Amerikos chemijos draugija, citrusiniai vaisiai gali užkirsti kelią su nutukimu susijusioms širdies ligoms, diabetui ir kepenų ligoms. Vienas iš būdų įtraukti į savo mitybą daugiau citrusinių – gardinti jais savo vandenį.

2. Graikiniai riešutai

Foto: Shutterstock


Jau seniai žinome, kad valgyti riešutus sveika, tačiau ne visi jie vienodai veikia mūsų organizmą. Žurnale „Diabetes, Obesity and Metabolism“ pristatyto tyrimo metu paaiškėjo, kad graikiniai riešutai, be kita ko, turi ingredientą, kuris gali patenkinti apetitą ir ilgiau užtikrinti sotumo jausmą. O tai leis jums mažiau suvalgyti per likusią dieną.

3. Uogos

Foto: DELFI montažas / Shutterstock


Harvardo universiteto mokslininkai 2016 metais nustatė, kad kasdien valgant daugiau uogų, tokių kaip mėlynės ar braškės, galima ilgainiui atsikratyti svorio. Manoma, kad tai padaryti padeda uogose esantis gausus flavonoidų, siejamų su svorio mažėjimu, kiekis.

4. Pilno grūdo produktai

Foto: Shutterstock


Tuftso universitete atliktas tyrimas parodė, kad žmonės, per dieną suvalgantys tris ar daugiau pilno grūdo produktų porcijas (pavyzdžiui, avižinės košės), turi 10 proc. mažiau pilvo riebalų nei tie, kurie suvalgo tokį patį kiekį baltųjų angliavandenių. Manoma, kad taip yra dėl pilno grūdo produktuose esančio didelio skaidulų kiekio, kuris ir leidžia ilgiau jausti sotumą.

5. Avokadai

Avokadai
Foto: Shutterstock


Žurnale „Internal Medicine Review“ pristatytas tyrimas parodė, kad avokadai gali padėti žmonėms numesti nepageidaujamo svorio. Tam yra keletas priežasčių, tačiau svarbiausia, kad avokaduose gausu maistinių medžiagų, tokių kaip skaidulos, sveikieji riebalai, vitaminai E ir C, folis, magnis, varis ir kalis.

6. Lašiša

Foto: Shutterstock


2015 metais Kioto universitete atlikto tyrimo metu nustatyta, kad lašiša padeda organizmui baltųjų riebalų ląsteles transformuoti į riebalus deginančias rudąsias riebalų ląsteles. Stabiliai treniruojantis lašiša padeda formuoti raumenų masę, taip pat turi daug Omega-3 riebalų rūgščių, kurios padeda organizmui sudeginti daugiau riebalų.

7. Cinamonas

Cinamonas
Foto: Shutterstock


Mičigano universiteto mokslininkai nustatė, kad cinamaldehidas – tai cinamone esantis eterinis aliejus – aktyvina termogenezę. Termogenezė yra medžiagų apykaitos procesas, kuris padeda deginti kalorijas ir išskirti šilumą. Taigi, jeigu trupučiu cinamono rytais pagardinsite savo avižinę košę, tiesiogine to žodžio prasme deginsite riebalų ląsteles.

8. Obuoliai ir kriaušės

Foto: Shutterstock


2003 metais „US National Library of Medicine“ paskelbta, kad Rio de Žaneiro valstybinio universiteto atliktas tyrimas nustatė koreliaciją tarp obuolių, kriaušių ir svorio metimo. Tyrimo metu moterys tris kartus per dieną valgė obuolius, kriaušes arba avižinius sausainius. Po dvylikos savaičių vaisius valgiusios moterys numetė daugiau svorio ir turėjo mažesnį gliukozės kiekį kraujyje nei tos, kurios maitinosi avižiniais sausainiais.

9. Špinatai

špinatai
Foto: Shutterstock


Žurnalo „Hormones“ atliktas tyrimas parodė, kad trys stiklinės špinatų per savaitę gali pagreitinti svorio metimą iki 10 procentų. Tyrimo autorė gydytoja teigia, kad špinatuose gausu lipoinės rūgšties – šis junginys padeda blokuoti cukraus patekimą į kraujo ląsteles. Dėl to cukrus naudojamas energijai, o ne kaupiamas riebalų forma.

10. Kiaušiniai

Foto: Shutterstock


2018 metų Sandraugos mokslo ir pramonės tyrimų organizacijos (angl. Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation, CSIRO) ataskaitoje teigiama, kad pusryčiams valgant daugiau baltymų, galima numesti svorio. Rekomenduojama per pusryčius suvalgyti 25 gramus baltymų – tai padės pagreitinti medžiagų apykaitą ir išvengti valgymo priepuolių. Vienas iš būdų įtraukti į pusryčius daugiau baltymų – valgyti kiaušinius.

11. Pienas

Foto: Shutterstock


2007 metais McMasterio universitete atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad jeigu norite deginti riebalus, tai galima padaryti geriant pieną. Tyrimo dalyviai buvo padalinti į dvi grupes: viena gėrė įprastą pieną, kita – sojų pieną. Paaiškėjo, kad įprastą pieną geriančiųjų raumenų masė padidėjo 40 proc. daugiau, palyginti gėrusiųjų su sojų pieną. Įgyti daugiau raumenų masės yra svarbu, nes būtent raumenys padeda mums deginti riebalus.

12. Pupos

Foto: Shutterstock


Žurnale „Archives of Internal Medicine“ pristatyto tyrimo metu paaiškėjo, kad valgant daugiau pupų gerėja kraujyje esančio cukraus kontrolė, taip pat mažėja širdies ligų rizika sergantiems II tipo diabetu. Pupose taip pat yra gerųjų augalinės kilmės baltymų, kurie ilgiau užtikrina sotumo jausmą.

13. Garstyčios

Foto: Shutterstock


Turime puikią žinią, jeigu priklausote tiems, kurie mėgsta garstyčias kaip prieskonį arba naudoja šį produktą gamindami valgyti. Oksfordo Brukso universiteto mokslininkai tvirtina, kad garstyčios gali pagreitinti kalorijų deginimą net 20 procentų.

14. Imbieras


2012 metais žurnale „Metabolism“ publikuotas tyrimas atskleidė, kad imbieras turi termogeninį poveikį, o tai reiškia, kad didinamas maisto terminis poveikis ir skatinamas sotumo jausmas. Kitaip tariant, valgant imbierą didėja kūno temperatūra ir greitėja medžiagų apykaita.

15. Pomidorų sultys


„British Journal of Nutrition“ pristatytas tyrimas parodė, kad dvidešimt dienų geriant po 325 mililitrus pomidorų sulčių, antsvorio turinčioms moterims sumažėja sisteminis uždegimas. Manoma, kad taip yra dėl to, kad pomidorų sultys padidina adiponektino – tai baltymas, padedantis skaidyti kūno riebalus – kiekį.