Jei rezervavote staliuką ir negalite atvykti...

Staliuko rezervavimas ir klientų neatvykimas yra viena labiausiai restoranus erzinančių bėdų, neretai turinti įtakos jų pajamoms. Kad išvengtų tokios situacijos, vis daugiau restoranų užsienyje staliuko rezervavimo metu paprašo kliento kreditinės kortelės duomenų ir vėliau nuskaičiuoja tam tikrą mokestį, jei klientas neatvyksta be pateisinamos priežasties.

Jei rezervavote staliuką ir matote, kad negalėsite atvykti, pasistenkite kuo anksčiau įspėti restoraną, kad prie šio staliuko jis galėtų pasodinti kitus klientus. Taip pat būkite pasiruošę tam, kad rezervuojant staliuką restoranas gali paprašyti jūsų kreditinės kortelės duomenų.

Reikalavimai maistui

Galbūt jums teko matyti, kaip socialinėje žiniasklaidoje šefai burba dėl veganų. Vis dėlto dauguma šiuolaikinių restoranų gali atsižvelgti ne tik į alergijas, bet ir į virtinę kitų etinių, medicininių ar su jūsų gyvenimo būdu susijusių prašymų.

Klientai, užsakydami maistą, turėtų kuo anksčiau ir aiškiau išsakyti savo pageidavimus. Šefai tikrai negalės perdaryti patiekalo, kai jo gamyba jau bus įpusėjusi. „Mes negalime skaityti minčių“, – sakė vieno restorano vadovas.

Tiesa, jei jau išsakėte specifinį pageidavimą, pasistenkite išlikti nuoseklūs visos vakarienės metu. Restoranų vadovai pasakoja, kad būna atvejų, kai klientas užsisako maisto be gliuteno, bet po pagrindinio patiekalo leidžia sau pasimėgauti „brauniu“ – šokoladiniu keksiuku. Tai trikdo restorano darbuotojus.

Eilės restorane

Populiarūs užsienio restoranai jau yra išsprendę šią problemą: dabar jie sudarinėja virtualias laukiančių lankytojų eiles ir atsiunčia žinutę, kai staliukas atsilaisvina. Taigi klientai savo eilės gali laukti kokioje nors kavinėje, o ne lauke.

Vis dėlto šiuolaikinėje restoranų kultūroje pavalgę lankytojai vis tiek turėtų išmokti greitai atlaisvinti savo stalą. Nėra nieko labiau erzinančio, negu trypčioti prie restorano durų ir stebėti, kaip pavalgę klientai amžinybę geria paskutinius savo gėrimų gurkšnius.

Eilė prie restorano

Bendruomeninis gyvenimas

Pradedant gatvės maisto prekyvietėmis ir baigiant šiuolaikinėmis jaunimo kavinėmis, žmonėms vis dažniau tenka sėdėti prie bendro stalo. Jeigu apsilankėte kaip tik tokioje vietoje, neignoruokite pamatinių taisyklių.

Neužkraukite stalo ir kėdžių savo asmeniniais daiktais – rankinėmis, paltais ir kompiuteriais. Sėdėkite taip, kad užimtumėte kuo mažiau vietos. Nesaugokite kėdžių savo draugams, kurie dar neatėjo. Būkite paslaugūs, pilietiški ir nevarginkite pokalbiais prie to paties stalo sėdinčių nepažįstamų žmonių, jeigu jie to nepageidauja – bendravimui su jais pakaks tik mandagumo frazių.

Vaikų priežiūra

Restorane vaikai turi būti susodinti prie stalo, o ne laisvai triukšmaujantys tarp kitų lankytojų. Darbuotojai ir kiti lankytojai neprivalo jūsų vaikų linksminti, prižiūrėti ar atvesti atgal prie stalo. Suaugusiems žmonėms skirtuose restoranuose nesipiktinkite, jeigu jie atsisakys paruošti ar pakoreguoti patiekalą pagal jūsų vaiko pomėgius – pridėti skrudintų bulvyčių ar iškepti „vaikišką“ picą. Norite pamaloninti vaikus? Tuomet rinkitės šeimai draugišką restoraną.

Santykiai su padavėjais

Esminė taisyklė restoranuose – su padavėjais elkitės kaip su sau lygiais asmenimis, kurie teikia profesionalią paslaugą. Nepamirškite tokių žodžių kaip „prašau“ ar „ačiū“. Mandagiai reaguokite, jei padavėjas grįžta kažko pasitikslinti. Restorano darbuotojams uždavinėkite klausimus apie maistą, o ne kamantinėkite juos apie jų kilmę, akcentą, tatuiruotes, asmeninį gyvenimą ir panašiai. Nelaidykite kvailų juokelių.

Šypsokitės, net jei jums nesinori to daryti. Nedemonstruokite savo prastos nuotaikos. Beje, jei tikrai norite išbandyti brangų valgiaraštį, susitaikykite su aptarnavimo ritmu ir liaukitės vaikščioję į tualetą ar kitaip kovoję su nuoboduliu, kol bus patiektas kitas patiekalas.

Ir dar: nelieskite, neglostykite ir netampykite padavėjų. Daugumai žmonių tai atrodo akivaizdu, bet socialinėje žiniasklaidoje vis dar pasirodo įrašų su panašiais nutikimais. Taigi pakartosime dar kartą: liesti padavėjus yra draudžiama.

Tylos zona

Mobilieji telefonai restoranuose? Jokių problemų. Egoistiški šefai nemėgsta, kai lankytojai fotografuoja jų patiekalus, ir bjaurisi išplaukusiomis savo darbų nuotraukomis internete (jiems patinka pagarbūs klientai).

O kaip reaguoja kiti lankytojai? Jiems tai nerūpi. Netgi tie žmonės, kurie gražinasi asmenukėms prie stalo, atrodo veikiau absurdiškai negu įžūliai. Ar 2018 metais kas nors iš tikrųjų piktinsis, jei restoranų lankytojai prie pietų stalo rašys žinutę, tikrins elektroninį paštą ar peržiūrės „Facebook“? Ne.

Mokestis už atsineštą tortą

Restoranai egzistuoja tam, kad parduotų jums ir tokius dalykus kaip desertai. Tad jei trokštate į restoraną atsinešti savo paties gimtadienio tortą, nenustebkite, jei būsite paprašyti už tai susimokėti. Tiesa, pastaruoju metu kai kurie užsienio restoranai siūlo alternatyvą – tortą, ant kurio galėsite užpūsti gimtadienio žvakutes, bet negalėsite jo valgyti.

„Žmonės atsineša vaisinių tortų. Tačiau aš irgi kepu vaisinį tortą. Ir gimtadienio tortus. Kodėl turėčiau jiems leisti valgyti atsineštą tortą?“ – klausė vienas restorano vadovas.

Neprivatus vakarėlis

Kai kurie su dideliu būriu švenčiantys lankytojai pradeda įsivaizduoti, kad restoranas yra jų namai. Jei norite švęsti, užsisakykite atskirą patalpą. Kitu atveju nepamirškite, kad restorane yra ir kitų lankytojų.

„Buvau priverstas išprašyti lauk vieną grupę, kai jų keliamas triukšmo perteklius virto užstalės dainavimu ir plojimais. Tai trikdė kitus lankytojus“, – pasakojo vienas restorano vadovas.

Nusiskundimo procedūra

Žmonės nedažnai skundžiasi, o kai tai daro, gali netikėtai pralaimėti, nes tampa agresyvūs ir stačiokiški. Pasiskųsti norintys restoranų lankytojai tai daryti turi užtikrintai.

Užuot vėliau parašę restoranui elektroninį laišką, skųskitės nedelsdami ir asmeniškai. Jei įmanoma, nurodykite akivaizdžius faktus, pavyzdžiui, kad patiekalas yra persūdytas, pridegęs ar atvėsęs. Jei jis jums tiesiog nepatinka, tai bus tik jūsų nuomonė. Neveiksmingi būna ir argumentai, kad patiekalas yra neautentiškas.

Išlikite ramūs, aiškūs ir nereikalaukite nemokamai jį pakeisti. Negrasinkite restoranui prastais atsiliepimais atitinkamuose leidiniuose: geriausiu atveju tai atrodys smulkmeniškai, blogiausiu – panašės į šmeižtą.

Sąskaitos apmokėjimas

Pasidalyti sąskaitos sumą po lygiai yra vienintelis būdas susimokėti be apmaudo ir kruopščiai neskaičiuojant kiekvieno išgerto gėrimo ar suvalgyto užkandžio. Retkarčiais jums teks sumokėti daugiau, negu suvalgėte ar išgėrėte, bet ilgainiui tai išsilygins. Džiugiai nurydami šį kartėlį savo draugams ir šeimos nariams patvirtinsite, kad jų draugija jums yra vertingesnė už tai, ką valgote.
Jeigu taip nėra (neturite pinigų, laikotės dietos ar nenorite mokėti už lėbaujančius draugus), kvietimo atsisakykite. Taip bus geriau, negu laukti to momento, kai visi pradės ginčytis dėl sąskaitos.

Tačiau gali būti ir išimčių. Pavyzdžiui, jeigu jūsų kompanijoje yra vairuojantis asmuo, o jūs visi gėrėte vyną, arba kažkas atsivedė keturis vaikus, o jūs – tik vieną. Tokiu atveju vyną gėrę asmenys ar daug vaikų atsivedę tėvai turėtų pasisiūlyti sumokėti daugiau.

Bet kokiu atveju neprašykite padavėjo sąskaitą išskaidyti – jie ir taip turi darbo. Pasinaudokite kalkuliatoriumi savo telefone. Sumokėkite, palikite arbatpinigių. Labos nakties.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)