Italai šluoja ne tik tualetinį popierių, bet ir mandarinus, prancūzai gausiai perka vištienos dešreles, o britai – konservuotą mėsą, skelbia politico.com.

Koronaviruso pandemija pakeitė ne tik Europos bendravimo, darbo įpročius, bet ir valgymo ypatumus.

„Politico“ gauti duomenys apie žmonių perkamus produktus pirmą kovo savaitę rodo – italai, prancūzai ir britai pirko kur kas daugiau konservuotų, ilgesnio galiojimo produktų ir atsisakė kai kurių delikatesų.

Ką perka ir ko neperka Europa karantino metu
Foto: Scanpix

Šiuo metu, kai uždaryti restoranai, žmonės kur kas daugiau pinigų išleidžia prekybos centruose.

Rinkos tyrimų įmonių IRI ir BCG duomenimis, pirmą kovo savaitę minėtose trijose šalyse stipriai padidėjo tualetinio popieriaus, sveikatos priežiūros produktų ir pakuotų, konservuotų maisto gaminių pardavimai. Apskritai prekybos centrų produkcijos pardavimai didėja, bet kai kurių konkrečių gaminių perkama žymiai mažiau: Prancūzijoje ir Italijoje sumažėjo kosmetikos pirkimas, Jungtinėje Karalystėje ir Italijoje – įvairių baldų, interjero detalių ir pan. gaminių.

Dėl pakitusių žmonių įpročių maisto produktų pardavėjai patiria stiprų spaudimą. Praėjusią savaitę Europos Sąjungos žemės ūkio ministrai tarėsi, ar būtina priimti naujų nutarimų, susijusių „su esminiais vartojimo įpročių pokyčiais“.

Kaip rašoma „Politiko“ gautoje ataskaitoje po ministrų pasitarimo, „žymiai sumažėjo vyno, žuvies, gėlių paklausa; gėlių atveju – prekyba visiškai sustojo. Kita vertus, stipriai padidėjo ilgalaikio galiojimo produktų poreikis – ryžių, makaronų, kiaušinių, konservuotų gaminių, ilgo galiojimo vaisių ir daržovių“.

Ką perka ir ko neperka Europa karantino metu
Foto: Scanpix

Štai ką europiečiai perka ir ko neperka karantino metu:

Padidėjo alkoholinių gėrimų pardavimai, išskyrus Prancūziją, kurioje kovo 2–8 d. savaitę jie sumažėjo 4 proc., lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu (tokią statistiką lėmė sumažėjęs brangaus šampano pardavimas).

Italų rinkos tyrimų įmonės „Nielsen“ duomenys rodo – italai pirko mažiau šampano (kovo 9–15 d. savaitę – 53 proc. mažiau, lyginant su ta pačia pernai metų savaite). Tiesa, italai pirko daugiau alaus.

Italijos lyderiai ragino palaikyti šalies ekonomiką krizės metu, tai atspindi duomenys – italai pirko daugiau itališko vyno (13 proc. daugiau) ir mažiau užsienietiško vyno (14 proc. mažiau).

Beje, italai ima išrankiau rinktis karantino pietus ir gėrimus prie jų.

Vaikams mokantis iš namų, stipriai sumažėjo mokyklinių užkandžių ir pietų pakuočių pardavimai, taip pat ir žuvies gaminių, aromatizuotų gaiviųjų gėrimų, veganinių sūrio pakaitalų pardavimai.

Žmonės ėmė pirkti daugiau vištienos (33 proc. daugiau), bet mažiau veršienos (64 proc. mažiau) ir arklienos (62 proc. mažiau). Italai antrą kovo savaitę pirko kur kas daugiau triušienos, nei ankstesniais metais.

Regis, karantino metu žmonės daugiau kepa namuose – antrą kovo savaitę Italijoje miltų pirko tris kartus daugiau, nei tą savaitę pernai.

Kaupia atsargas

Ką perka ir ko neperka Europa karantino metu
Foto: Scanpix

Šalyse masiškai pirko birius produktus.

Kaip pranešė IRI ir BCG, birių produktų atsargas žmonės ėmė kaupti nuo vasario 16 Italijoje, nuo vasario 23 Prancūzijoje, dar neįvedus karantino.

Kovo 2–8 d. savaitę Prancūzijoje 70 proc. padaugėjo makaronų ir ryžių pardavimai, lyginant su pernai metais. Italai tą savaitę pirko džiovintus ankštinius (61 proc. daugiau), britai – konservuotos mėsos (73 proc. daugiau) ir sriubų (60 proc.). Įdomiausia, kad šią savaitę italai ir prancūzai ypač gausiai, dvigubai daugiau, pirko mandarinų ir vištienos dešrelių atitinkamai.

Pirmą kovo savaitę europiečiai daugiausia pirko apsauginių priemonių: italai – 247 proc. daugiau dezinfekavimo skysčio, trigubai daugiau higieninių servetėlių, dvigubai daugiau pirmosios pagalbos priemonių ir pirštinių.

Prancūzai pirko dvigubai daugiau termometrų, muilo, guminių pirštinių, britai – buitinių valymo priemonių ir asmeninės higienos produktų.

Antrą kovo savaitę stipriai sumažėjo kvepalų, higienos reikmenų (skustuvų, depiliacinio vaško ir pan.), kūno ir lūpų kosmetikos pardavimai.

Ką perka ir ko neperka Europa karantino metu
Foto: Scanpix