Nedaugžodžiausiu, o iškart paskelbsiu įdomiausią statistiką: per keturias kelionės dienas kartu su vyru aplankėme 18 skirtingų maitinimo vietų, kuriose dviese išleidome ne daugiau kaip 200 eurų. Savęs tikrai neribojome, bet kad po atostogų neužpultų depresija dėl priaugtų kilogramų, tai iššūkio metu daugumoje vietų užsisakėme po vieną porciją maisto ir ja dalinomės. Pažadu, kad daugiau apie iššūkį ir per jį aplankytus jaukius kavos namus, labai madingas pusryčių vietas ar slaptus restoranus parašysiu kitą savaitę, o šiandieną noriu jums papasakoti apie tris fenomeninius Kijevo maisto kioskus, prie kurių nusitęsia ilgos vietinių ir turistų eilės, kuriuose jūsų pietūs gali nekainuoti net vieno euro!

Kyivska Perepichka

Aplankyti šį kioską buvau pasižymėjusi po Orijaus Gasanovo išsamaus straipsnio apie savaitgalį Kijeve, o ir jo lokacija yra labai patogi – bent kartą pro šią vietą tikrai praeisite, jeigu žvalgysitės po pagrindines miesto lankytinas vietas.

Pietų pertrauka Kijeve

Pirmoji reakcija – kokia didelė eilė ir dar kiek skirtingų žmonių: nuo aukštakulnius avinčios damos, studentų būrelio iki, žinoma, gausaus turistų kiekio. Žmonių srautas prieš ir po mūsų tikrai stebino, bet langelyje dirbančios kelios moterys sukosi taip mikliai, kad niekam neteko labai nuobodžiauti ar alpti iš alkio. Po kelių minučių laukimo priėjome langelį ir rusų-anglų kalbų kokteiliu išreiškėme savo pageidavimą – dvi bandeles su dešrele. Vienos kaina 17 grivinų, tai už dvi sumokėjome 34 grivinas ir tai yra truputį virš vieno euro. Atsiskaityti galima grynaisiais bei kortele, kas labai palengvina šiuolaikinių turistų gyvenimą. Langelyje dar galima užsisakyti karštų gėrimų, kurių kainos vos perkopia 50 euro centų, tad pvz. už vieną bandelę ir arbatos puodelį sumokėsite 90 euro centų. Ar ne pigus priešpietis ar lengva pietų pertrauka?

Įdomu tai, kad TripAdvisor ši vieta patenka į pakankamai aukštą vietą – 45 iš 2240 ir daugiausiai komentarų sulaukia kaip „vietinis dešrainis“ (angl. Local hot dog). Būtent taip ji ir atrodo – bandelės tešla kaip spurgų, o viduje – pieniška dešrelė. Skaniausia šį dešrainį valgyti čia pat gatvėje, prie kelių šalia kioskelio sustatytų baro staliukų.

Šios vietos adresas yra Bohdana Khmel'nyts'koho St 3, Kiev. Ją labai lengva rasti, einant pagrindine miesto gatve Khreschatyk St nuo Maidano aikštės link centrinio Besarabsky turgaus.

O'Panas Blyny

Turiu pripažinti, kad tikrai specialiai neplanavau surasti ir aplankyti šių aprašomų kioskų, bet kada atsitiktinai atradome O‘Panas blynelių vietą, supratau, kad Kijeve tokių vietų praleisti nevalia.
Prie šios vietos mus pasitiko eilė, kuri labai tikėjomės, kad judės taip sparčiai, kaip prie bandelių su dešrele. Deja, bet čia palaukti teko net apie 20 minučių, nes tavo pasirinktas blynas pradedamas kepti tik tada, kada jį užsisakai. Šviežumo garantija 100%!

Pietų pertrauka Kijeve

Užsisakėme du blynus atitinkamai su Nutella ir kondensuotu pienu, nes po pietų, kaip tik norėjosi ko nors saldaus. Blyneliuose mūsų pasirinktų įdarų nebuvo pagailėta, tad cukraus lygį kraujyje tikrai pakėlėme.

Kaina 37 grivinos, kas yra apie 1,15 EUR. Karštųjų gėrimų kainos taip pat nesikandžioja ir nesiekia net pusės euro, o papildomai dar galima užsisakyti šaldytų naminių virtinukų išsinešimui. Atsiskaityti galėsite tiek grynaisiais, tiek kortele.

Tokiu pačiu pavadinimu šalia kiosko yra įsikūręs ir ukrainietiško maisto restoranas. Sulaukę rekomendacijų, išbandėme ir šį restoraną, kuriame ragavome grybų sriubos duonos kepaliuke, Kijevo kotletą bei bulvinius blynus. Šie patiekalai kainavo apie 14 EUR, bet turėdami su kuo palyginti (likusios septyniolika maitinimo vietų), šios vietos į TOP tikrai nereitinguotume. Jeigu atvyksite iki šios vietos, rekomenduoju tik jų kioske suvalgyti blynelių.

Šios vietos adresas yra Tereshchenkivs'ka St, 10, Kyiv. Kioskas yra įsikūręs jaukiame parke su vaikų žaidimų aikštelėmis ir dar keliomis jaukiomis kavinukėmis.

Вьетнамский Привет

Kadangi ši vieta yra įsikūrusi vienoje iš „miesto įžymybių“, t.y. centriniame maisto turguje, tai ją praėję buvome jau pirmąją savo atostogų dieną. Tik tada dar nežinojome, kad ji yra tokia populiari ir netgi labai pagrįstai turi būti pareklamuota lietuviams turistams. Situacija pasikeitė, kada kitoje kavinėje užkalbinome prie baro dirbusį vaikiną ir paprašėme jo rekomendacijų, kur mėgsta pavalgyti vietiniai. Ir čia yra vienas geriausių būdų atrasti tikrai unikalias, jaukias vietas, kurias nebūtinai rasite TripAdvisor, Lonely planet ar kitų tarptautinių vertinimų aukštumose.

Taigi „Вьетнамский Привет“ buvo rekomenduotas kaip dar vienas anšlaginis kioskas, prie kurio nerimsta eilės visų, mėgstančių vietnamietišką virtuvę. Kadangi mes irgi esame šios virtuvės gerbėjai, kitą dieną su malonumu sugrįžome pas visas prekiaujančias babūškas jau su konkrečiu tikslu – išbandyti šio kiosko maistą.

Pasirinkimas nėra didelis, bet platesnis nei bandelė su dešrele ar blyneliai. Čia galėsite įsigyti vietnamietiškos sriubos Pho su jautiena/vištiena, Bao bandelių, makaronų su įvairiais priedais bei dar kelis autentiškus patiekalus.

Mes užsisakėme vietnamietiškos sriubos – sultinio Pho su jautiena, Bao bandelę su tofu sūriu bei pasmaližiauti vietnamietiškos kavos. Tokia pietų kombinacija mums kainavo 180 grivinas, t.y. apie 5,6 EUR, bet dauguma karštųjų patiekalų čia kainuoja apie 100 grivinų.

Pietų pertrauka Kijeve

Pho yra virtas jautienos sultinio pagrindu, kas man asmeniškai yra dangiško skonio. Ne veltui Vietname šį patiekalą valgo tiek pusryčiams, tiek pietums ar vakarienei. Aš irgi taip galėčiau, net ir nusižengdama savo auksinei taisyklei – kasdien pietauti skirtingoje vietoje.

Pho sriuboje buvo kitos sudėtinės dalys kaip ryžių makaronai, įvairios žolelės, plonai pjaustyta jautiena, sojų daigai, imbieras ir įvairūs prieskoniai. Porcija labai didelė.

Bao bandelę (jos gamybos pagrindas – garai, todėl ji tokios blyškiai baltos spalvos) užsisakėme su Tofu sūriu iš smalsumo, ji labai mūsų nesužavėjo, bet kaip priedas prie Pho buvo pakankamai geras.
O štai kavai reiktų skirti daugiau pagyrų, nes ji ruošiama su vieno puodelio specialiu metaliniu filtru, kuris vadinamas finu, ir pateikiama dar besifiltruojanti į patį puodelį. Neįprasta ir tai, kad kava saldinama ir balinama kondensuotu pienu, nes dėl atogrąžų klimato sąlygų tai tiesiog susiklostė natūraliai.

Šios vietos adresas yra Bessarabs'ka Square, 2, Kyiv, tai yra pagrindinis Kijevo maisto ir ne tik turgus, kuriame be babūškų, pardavinėjančių ikrus, mėsą ar žuvį, galėsite ir paskanauti gardžių Vietnamo virtuvės patiekalų.