Aiškus visos savaitės meniu


Kadaise internete žurnalistė, verslininkė, trijų vaikų mama Laura Mazalienė pamatė maisto planavimo lentelės pavyzdį, kuriuo sėkmingai naudojasi iki šiol. Standartinio popieriaus lapo kairėje pusėje ji surašo, kokius patiekalus labiausiai mėgsta šeima, o dešinėje susibraižo langelius pagal maisto produktų grupes ir juos prieš apsipirkimus užpildo. Lentelėje visada matyti, ko šaldytuve yra ir ko trūksta, kokią prekių kategoriją reikia papildyti, kad būtų produktų mėgstamiausiems patiekalams. Trijų vaikų mama tikina, kad toks būdas padeda ne tik sutaupyti apsiperkant, bet ir gyventi tvariau, nes mažiau maisto išmetama.

Laura Mazalienė
Foto: Asm. albumas

„Tokią lentelę užtenka nusibraižyti kiekvienam metų sezonui ir keisti, atsižvelgiant į kintantį asortimentą. Geriau jau vieną vakarą pasukti galvą, bet susidėlioti aiškų visos savaitės meniu. Vaikai mėgsta skirtingus patiekalus, bet stengiamės dažniau gaminti tai, kas patinka mums visiems – tarkime, grikius su daržovėmis. Prieš apsipirkimą pasižiūriu, ko trūksta ir prie šio patiekalo, daržovių langelyje įrašau, kad reikia, pavyzdžiui, morkų ir cukinijų. Stengiamės valgyti kokybiškus ir sveikatai palankius produktus, todėl mėgstame daržovių, vaisių ir uogų įvairovę“, – pasakoja Laura.

„Rimi“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas Liudvikas Aleliūnas priduria, kad namie likusius vaisius ar uogas taip pat galima termiškai apdoroti ir gaminti įvairias uogienes, džemus ar kompotus. Be to, maisto likučius galima ne tik šaldyti, bet ir vakuumuoti, džiovinti ar liofilizuoti. Paprastesni būdai – kepti įvairius kepinius ar trinti kokteilius.

Tėvų problema – vaikų apetito pokyčiai


Vaikų apetitas – net ir kelias atžalas jau užauginusiems tėvams galvos skausmą keliantis klausimas. Mazalų šeimoje taip pat pasitaiko apetito pokyčiai – kartais vaikai maistą suvalgo kosminiu greičiu, o kartais būna sotūs po vieno kąsnio. Tokius atveju Laura siūlo vaisius užšaldyti.

„Aš tiesiog gražiai nupjaunu nukąstą vaisiaus dalį, supjaustau jį skiltelėmis, dedu į permatomą indelį, kuris keliauja į šaldiklį. Namuose turime prabangą – atskirą šaldiklį ir erdvų šaldytuvą, todėl sudėliojame produktus taip, kad tik atidarius dureles juos matytume, o šaldiklyje yra vietos užšaldyto maisto likučiams – stengiamės nieko neišmesti. Iš šaldytų vaisių ir uogų likučių paskui pagaminame glotnučių, gardiname granolą ar panaudojame naminių ledų gamybai“, – patirtimi dalijasi verslininkė.

Asociatyvioji nuotr.
Foto: Shutterstock

Lauros nuomone, turint kelis skirtingus skonius turinčius vaikus, verta kasdien gaminti ir valgyti tik laiko patikrintus patiekalus, kurie priimtini visiems.

„Eksperimentuoti leidžiame sau tik savaitgaliais, nes mūsų vaikai gana konservatyvūs naujiems skoniams. Taip pat dažniausiai maistą gaminame tik vieniems pietums ar vakarienei, o ne išsyk kelioms dienoms. Iš patirties galiu pasakyti, kad jei atsakingai planuoji, ką pirksi ir ką valgysi, buitis nebeatrodo sudėtinga, o be to sutaupai ir mokaisi gyventi tvariau“, – pasakoja L.Mazalienė.