Visgi pirmiausia pasiaiškinkime, kas yra vitaminas D. Neretai saulės vitaminu vadinamas vitaminas D – tai svarbi maisto medžiaga, būtina kaulų tvirtumui palaikyti. Kai jo pakanka, organizmas efektyviai absorbuoja kalcį, o būtent kalcis ir yra tas mineralas, kuris atsako už kaulų stiprumą ir sveikatą. Kaip sako mitybos specialistė Rupali Dutta, „vaikų atveju vitamino D trūkumas gali nulemti rachito, o suaugusiųjų – osteomaliacijos (kaulų suminkštėjimas) išsivystymą, kadangi kaulų tvirtumui palaikyti būtini mineralai negali patekti į kaulus.“

Vitaminas D
Foto: Shutterstock

Optimaliausias būdas apsirūpinti „saulės vitaminu“ – akivaizdus – pabūti saulėje. Specialistai iš britų Dietologų asociacijos rekomenduoja ne trumpiau kaip 15 minučių trunkantį saulės poveikį triskart per savaitė tarp 11.00 ir 15.00 valandos. To, esą, turėtų pakakti, kad organizmui nepritrūktų vitamino D, rašoma portale food.ndtv.com.

Vis dėlto saulė nėra vienintelis vitamino D šaltinis. Norint patenkinti kasdienį vitamino D poreikį, derėtų prisiminti, kad yra nemažai jo turinčių maisto produktų. Papildyti jais maisto racioną – visai nesudėtinga. Tuos produktus galima vartoti gėrimų, sulčių ir net sriubų pavidalu.

5 įprasti produktai, kuriuose yra vitamino D

1. Apelsinų sultys. Matyt, jokia naujiena, kad apelsinai – galingos vitamino C saugyklos. Bet ar žinojote, kad apelsinai priskiriami ir vitamino D šaltiniams? Šie vaisiai, pasirodo, turi vitamino D, todėl belieka pripažinti, kad stiklinė šviežių apelsinų sulčių pusryčiams teikia daugiau naudos sveikatai, negu veikiausiai manėte.

2. Grybų sriuba. Kadangi grybai auga saulėje, natūralu, kad juose yra vitamino D. Grybuose, žinoma, yra ir magnio, padedančio organizmui įsisavinti vitaminą D. Štai kodėl verta pasistengti, kad įprastai vartojamų patiekalų meniu atsirastų ir lauke augančių grybų. Puikiausias valgis, kurį iš jų pavyks pasigaminti, – tai kreminė grybų sriuba.

3. Karvių pienas. Stiklinė karvių pieno, kaip teigiama, padės patenkinti ir vitamino D, ir kalcio poreikį. „Vartokite nenugriebtą pieną, kadangi jame yra tik 4 proc. riebalų. Kai riebalai pašalinami, piene gerokai sumažėja ir tokių riebaluose tirpstančių vitaminų kaip A, D, E ir K“, – rašoma maistui, kuris gydo, skirtoje knygoje „Healing Foods“.

4. Jogurtiniai gėrimai. Kadangi jogurte daug vitamino D, kalcio ir magnio, iš jo pagaminti gėrimai, tokie kaip iš Indijos kilęs lasis ar kt., laikytini puikiu „saulės vitamino“ šaltiniu. Remiantis JAV žemės ūkio departamento pateikta informacija, indelyje jogurto yra 5 vienetai vitamino D.

5. Sojų pieno kokteiliai. Augalinės kilmės pienas, kaip antai sojų arba avižų pienas, turi gana nemažai vitamino D ir kitų organizmui būtinų maisto medžiagų. Beje, parduotuvėse pakeliais parduodamas sojų pienas nėra rekomenduojamas, kadangi jame yra konservantų ir įvairių priedų.