Pasilepinti būtina, bet štai ko verta nepamiršti


Švieži žalumynai, ridikėliai ir įvairios daržovės, pasak biomedicinos mokslų daktarės, mitybos konsultantės Sandrijos Čapkauskienės, turėtų būti vienu svarbiausių šventinio stalo akcentu. Kuo ryškesnės daržovės, tuo daugiau antioksidantų gauname, o jie stiprina mūsų imunitetą, mažina uždegimus organizme. Pašnekovės teigimu, perkant ar gaminant desertą patiems, svarbiausia vadovautis keliomis taisyklėmis: vengti baltųjų miltų, pridėtinio cukraus, transriebalų, įvairių sintetinių dažiklių ir kvapų. Yra puikių alternatyvų šiems komponentams pakeisti. Namuose galima pagaminti sveiką, nekeptą pyragą iš džiovintų ar šviežių vaisių, uogų, sėklų, riešutų ir jų sviesto (be pridėtinio cukraus ir aliejų), pilnagrūdžių kruopų, medaus, juodojo šokolado, kokoso drožlių.

Aurelijos Gurskienės nuotrauka

Ką rekomenduoja pasigaminti žinomi žmonės?


Sporto trenerė ir mitybos specialistė Laura Panavė pabrėžė, kad jei norime ne tik per Velykas, bet ir viso karantino metu išlaikyti formas, reikėtų vengti mišrainių su padažais, pyragų ir bandelių iš parduotuvių, mažą maistinę vertę, bet didelį kalorijų kiekį turinčių miltinių patiekalų ir užkandžių. Ant stalo turėtų karaliauti žaluma, riešutai, sėklos, beje, su jomis galima iškepti ir puikią naminę duoną.

„Šiais metais Šv. Velykos iš tiesų bus kitokios, todėl ir vaišių stalas mūsų šeimoje bus kitoks nei įprasta. Šv. Velykų rytas turėtų būti ypatingas“, – todėl L. Panavė rekomenduoja pasigaminti pupelių brownie pyragą.

Laidų vedėja Gerda Žemaitė pasakojo, kad kiekvienais metais buvusią tradiciją eiti į bažnyčią, šiais metais kardinaliai pakeitė karantinas. Tačiau visa šeima dažys margučius ir gamins mėgstamiausius patiekalus.

„Andrius gamins lauke, planuojame ruošti putpeles su ypatingu marinatu, taip pat bulvinius blynelius. Na, o aš gaminsiu pyragą. Visi turėtume save palepinti, o svarbiausia, norėčiau palinkėti atsipalaiduoti. Visiems dabar sudėtingas metas, įtemptas laikas, kai trūksta kantrybės, bet viskas, kas turi pradžią, turi ir pabaigą. Svarbiausia ramybė, atsipalaidavimas ir susitelkimas saugant vieni kitus”, – sakė G. Žemaitė.

Eksperimentuokite su riešutais ir žalumynais


Maisto tinklaraščio autorės Aurelijos Gurskienės šių metų Velykų kodas – paprastumas, derinamas kartu su kūrybiškumu. Kasdien šeimai gaminanti ir įvairius naujus receptus išbandanti Aurelija ragina prisiminti, kad šventiškumo įprastiems patiekalams suteikti padeda įvairesnės daržovės ir sėklos ar riešutai. „Į mėgstamas salotas berkite saujelę kepintų ir sūdytų žemės riešutų ir jos atrodys tikrai šventiškai. Šie riešutai labai tinka ir avokado bei trumpavaisių agurkų derinyje, o orkaitėje kepintais ir sūdytais migdolais įdarytos alyvuogės, pamarinuotos kokybiškame alyvuogių aliejuje su apelsinų ir laimo sultimis bei prieskoniais, tikrai nustebins savo skoniu”, – įkvėpė gaminti ir ragauti Aurelija.

Mažiausiems patiekalų ragautojams A. Gurskienė siūlo kepti lietinius ir įdaryti juos riešutų sviestu su uogomis, karamelizuotais obuoliais ar vištienos ir daržovių troškiniu. Lietiniai patiks ir suaugusiems, ieškantiems būdų, kaip skaniai sunaudoti visus likusius kiaušinius. Tereikia įpjaustyti juos į lietinį blyną, pagardinti vytinto kumpio riekele, krevetėmis ar lengvai patroškintomis tarkuotomis cukinijomis.

Lietiniai, įdaryti juos riešutų sviestu su uogomis, karamelizuotais obuoliais ar vištienos ir daržovių troškiniu
Foto: Gurmano gidas

Sveikam ir spalvingam Velykų stalui – receptai iš riešutų ir džiovintų vaisių


Jei planuojate desertą gaminti patys, bet trūksta idėjų, iš ko paruošti sveiką torto ar pyrago alternatyvą, gaminkite iš riešutų ir džiovintų vaisių. Jie suteiks egzotiško skonio ir spalvų. Štai šokoladiniai goji uogų batonėliai ir migdolų triufeliai ar pistacijų sausainiai – ypač paprastai pagaminami, bet yra gardūs ir patinka ne tik suaugusiems, bet ir vaikams.