Prancūzijos Konkurencijos, vartotojų apsaugos ir kovos su sukčiavimu departamentas prie Ekonomikos ministerijos (DGCCRF) patvirtino, kad 2016 ir 2017 metais šimtai gamintojų 70 tūkst. hektolitrų – o tai atitinka 10 mln. butelių – ispaniško rožinio vyno melagingai paženklino prancūziško vyno etiketėmis.

Pasak prancūzų dienraščio „Le Parisien“, kuris pirmasis pranešė apie šį sukčiavimą, ispaniškas rožinis vynas tuomet buvo urmu parduodamas už vos 34 euro centus už litrą, tuo metu atitinkama prancūziško rožinio vyno kaina sudarė 75–90 centų.

„Apie ispaniško vyno „prancūzinimą“ mums buvo pranešta 2015 metų pabaigoje“, – dienraščiui pareiškė DGCCRF vadovas Alexandre‘as Chevallier.

„Taigi pradėjome tyrimą visais lygmenimis, įskaitant gamintojus, importuotojus, restoranus ir platintojus“, – pažymėjo jis.

Nustatyta, kad 22 proc. įstaigų, kurios buvo patikrintos 2016 metais, ir 15 proc. įstaigų, patikrintų 2017 metais, užsienyje pagamintą vyną mėgino pateikti kaip prancūzišką.

Kai kurie tokį vyną atvirai parduodavo kaip prancūziškąjį, pavyzdžiui, kai kurie restoranai, vyną parduodantys taurėmis. Kiti elgėsi subtiliau ir ant priekinės etiketės nurodydavo įrašą „Pagaminta Prancūzijoje“, bet ant užpakalinės etiketės įrašydavo, jog tai yra „Europos bendrijos vynas“.

Vyno mėgėjų klaidinimas Prancūzijoje nėra menkas reikalas: gamintojams gali būti pareikšti ieškiniai dėl sukčiavimo ir gali būti skirtos bausmės, įskaitant laisvės atėmimą iki dvejų metų ir baudas iki 300 tūkst. eurų.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)