„Mobilioji bioklasė“ – tai pirmoji šalyje mobili laboratorija, kuri supažindina Lietuvos moksleivius su gyvybės mokslais. 4 val. trukmės „Mobiliosios bioklasės“ programos metu progimnazijos vyresniųjų klasių moksleiviai išklausė trumpą paskaitą apie DNR, jos struktūrą ir funkcijas, daugiau sužinojo apie darbą laboratorijose, išmoko naudotis automatinėmis pipetėmis, iš tirpalo išsodino DNR „siūlus”, atliko mokslinį eksperimentą, supažindinantį su šiuolaikiniais molekulinės biologijos tyrimų metodais.

Kaip teigė „Mobiliosios bioklasės” savanorė Viktorija, „šio projekto tikslas ­– aplankyti visas Lietuvos mokyklas, supažindinti moksleivius su biomedicina, apie kurią kol kas nedaug kalbama.“ Ji sakė, kad „Mobilioji bioklasė“ aplankė per 100 mokyklų, o mokomoji programa visada būna ta pati: „Norime, kad mūsų savanoriai tiksliai žinotų, ką turi atlikti, kad nebūtų nesklandumų. Mokiniai atlieka eksperimentus, labiausiai jiems patinka tirti DNR. Taip pat daugiau sužino apie profesijas, kurias galima įgyti studijuojant gamtos, chemijos mokslus.“

Progimnazijos moksleiviams „Mobiliosios bioklasės“ komandos narė linkėjo patiems rinktis profesiją: „Linkiu jums daryti tai, ko norite patys, nes tik tada būsite laimingi, svarbiausia daryti tai, ką liepia širdis!“

Išvykus „Mobiliajai bioklasei“, Kėdainių Juozo Paukštelio progimnazijos mokiniai pasidalino įspūdžiais, asmenine patirtimi, įgyta šios programos metu. 8 c klasės mokinys Kostas Liutkus pasakojo:

„Ką studijuosiu ateityje, dar nesusimąsčiau. Mokykloje man labai patinka mokytis matematikos, chemijos, fizikos, bet taip pat mėgstu ir lietuvių kalbą. Nėra pamokos, kuri visai nepatiktų. Tad „Mobiliosios bioklasės“ paskaita man buvo įdomi – ji jungė daugumą mano mėgstamų dalykų. Labiausiai nustebino moderni įranga, nes niekada negalvojau, jog tokia išvis gali būti. Kai susipažinau su naujesne, tai nesinori grįžti prie senesnės. Žmogus niekada nežino, ko jis nori, kol to negauna. Taip pat buvo labai įdomu atlikti eksperimentą, negalvojau, kad galima dirbti taip tiksliai: naudojomės automatinėmis pipetėmis, turinčiomis skirtingus antgalius, matavome mikrolitrais, kurie mažesni už mililitrus. Programa prasidėjo pipetavimo varžybomis: paskirtas užduotis reikėjo atlikti ne kuo greičiau, bet kuo tiksliau, todėl teko viską daryti... kuo lėčiau. Vėliau tyrėme DNR, pamatėme, kaip ji atrodo ne per mikroskopą: akimis matoma DNR labai nedidelė, atrodo kaip siūlelis, kuris purtant mėgintuvėlį susiskleidžia ir vėl išsiskleidžia. Taigi atliekant šią užduotį man labiausiai patiko, kad galėjome labai mažus dalykus pamatyti realybėje, o ne ekrane. Po to naudodamiesi automatinėmis pipetėmis tyrėme erkės DNR ir mėginome sužinoti, kurios erkės perneša ligas, o kurios ne. Manau, ši veikla man buvo tikrai naudinga, nes ji sudomino. Jei mano amžiuje atrandi ką nors ypatinga, labai įdomaus, tai ir susidomi ta sritimi, įsitrauki į panašias veiklas. „Mobiliojoje bioklasėje“ daugiau sužinojome, atlikome sunkesnes užduotis. Ir tai gali turėti įtakos renkantis profesiją: vienus mokinius tokia veikla gali sudominti chemijos mokslu, kitus išgąsdinti, nes viskas sudėtingiau nei įprastose pamokose. Veiklą „Mobiliojoje bioklasėje“ galiu palyginti su vairavimu: išmokti važiuoti nesunku, bet paskui atrandi daugybę tau nežinomų mygtukų ir supranti, kad važiuoti lengva, bet būti geru vairuotoju sunku.“

Kosto bendraklasė Jonė Grabauskaitė taip pat teigė, kad jai buvo įdomu „Mobiliojoje bioklasėje“. Mokinė, kuriai patinka tikslieji, biologijos mokslai, džiaugėsi, kad klausyta paskaita, atliktos užduotys praplėtė jos akiratį: „Supratau, kad studijuojant gamtos mokslus reikia ne tik gabumų, žinių, bet ir tikslumo, kantrybės atliekant tyrimus. Mokslininkų darbas laboratorijose sudėtingas. Mane tai motyvuoja mokytis, nes turiu tikslą padėti sergantiems žmonėms.“ Jonė sakė, jog užsiėmimus „Mobiliojoje bioklasėje“ vedantys studentai buvo atidūs ir geranoriški pagalbininkai mokiniams eksperimentuojant. „Jie atlieka gerą darbą – populiarina mokslo atradimus, padeda geriau pažinti gamtos, chemijos mokslų specialybes“, – sakė mokinė.

„Mobiliosios bioklasės“ apsilankymą Kėdainių Juozo Paukštelio progimnazijoje organizavo chemijos mokytoja Asta Juchnevičienė. Tačiau tai ne vienintelis mokinių susitikimas su mokslininkais. Progimnazijoje veikia neformaliojo švietimo būreliai „Kauno technologijų universiteto klasė „Jaunieji tyrėjai“, „Aleksandro Stulginskio universiteto klasė“. Tai gamtamokslinės pakraipos būreliai, kuriuos lanko jaunesnių klasių mokiniai. Vadovaujami mokytojos Astos Juchnevičienės vaikai susipažįsta su gamtos mokslais per praktinę veiklą. Be to, užsiėmimus vesti atvyksta KTU dėstytojai, pavyzdžiui, pernai jie vaikams skaitė paskaitas „Oro tarša“ (Cheminės technologijos fakulteto Aplinkosaugos technologijos katedros dėstytojai), „Juodai baltas marketingas. Spalvas renkiesi Tu“ (Ekonomikos ir verslo fakulteto dėstytojai), „Chemija mokyklose – tai įdomu“ (Chemijos fakulteto Silikatų technologijos katedros dėstytojai).

Justė Uspaskich, 8 c klasės mokinė