Prieš kelias dienas AB Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) paragino visus susilaikyti nuo kelionių dviračiais Kuršių Nerijoje.

„Nėra galimybės naudotis esamu dviračių taku nuo Smiltynės iki Juodkrantės. Draudžiama važiuoti dviračiu krašto keliu Nr. 167 Smiltynė – Nida“, – tokią informaciją bendrovė paskelbė viešojoje erdvėje.

Ilgus metus dviračių tako danga buvo apgailėtinos būklės. Tiesa, pati baisiausia ji nuo Juodkrantės iki Preilos. Tačiau rekonstruoti jis pradėtas nuo kito galo – nuo Smiltynės. Šiuo metu darbai atliekami dviejuose tako ruožuose tarp 2,1 ir 2,95 kilometrų bei tarp 2,9 ir 15,56 kilometro.

Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys klaipėdietis Saulius Ružinskas, kuris yra ir bendrovės, organizuojančios keliones dviračiais užsienio turistams, vadovas, stebisi susidariusia situacija.

„Jau prieš dvejus metus masė turistų pas mus yra rezervavę keliones dviračiais iš Klaipėdos į Juodkrantę ir į Nidą. Vien pas mus jų – keli šimtai, o kiek dar užsieniečių planuojasi keliones dviračiais individualiai? Kodėl nebuvo galima rekonstrukcijos atlikti iki dviratininkų sezono pradžios?“ – stebėjosi dviratininkas.

Jis taip pat priminė, kad ši dviračių trasa yra reklamuojama visame pasaulyje stengiantis pritraukti užsienio ir mūsų šalies dviratininkus naudotis ta infrastruktūra.

„Visų pirma, tokie dviračių takai be alternatyvų tvarkomi tada, kai nėra didelio dviratininkų srauto (rudenį ar pavasarį). Jeigu to padaryti nepavyksta ir būtina uždaryti vienintelį dviračių taką, bet nėra sukurta kito apvažiavimo, būtina pasiūlyti alternatyvą. Pavyzdžiui, nemokamą autobusą su priekaba dviračiams, kursuojantį pagal grafiką nuo dviračių tako remonto pradžios Smiltynėje iki Juodkrantės.

Dviračių takas Smiltynėje

Jeigu esame biednas kraštas, tokia paslauga galėtų būti apmokestinama, bet alternatyva privalo būti pasiūlyta. Tačiau dabar to nėra. Neringos meras ragina rinktis arba autobusus, arba keltus, tačiau neringiškių autobusai nepritaikyti vežti dviračius, o vandens keltai į Neringą be Joninių neplauks“, – piktinosi verslininkas.

Beje, ir iš Drevernos į Juodkrantę keltas keleivius plukdyti pradės tik birželio 2 d. Ir tai tik savaitgaliais.

Ilgai nebuvo remontuotas

Tiek Neringos, tiek Klaipėdos miesto savivaldybės lankstinukuose turistams nuolat girdavosi dėmesiu dviratininkams ir ragino rinktis būtent dviračių transportą, tačiau prieš du dešimtmečius nutiestas takas nebuvo remontuojamas. Todėl reklamos ir pažadų suvilioti dviratininkai susidūrę su realybe neretai nusivildavo, o ne vienas sulaužydavo dviratį ar net susižalodavo pats.

Įvairios institucijos ilgus metus stumdėsi ir baksnojo viena į kitą, kuri turėtų imtis šio nemalonaus darbo? Prieš keletą metų taką tų darbų liepta imtis LAKD. Keletą metų vyko projektavimo bei darbų rangos konkursai. Realūs darbai prasidėjo šiemet.

Važiuoti pavojinga

Prasidėjus rekonstrukcijai, LAKD žadėjo, jog dviratininkams bus leista važiuoti pagrindiniu krašto keliu. Tačiau po mėnesio persigalvota ir keliu dviračių eismas visiškai uždraustas. Esą įvertinta, kad tai yra pavojinga tiek patiems dviratininkams, tiek ir vairuotojams. Į Juodkrantę vedantis kelias yra per siauras, o lenkti jame draudžiama.

Klaipėdietis Vladas, dažnai važinėjęs dviračiu Kuršių nerijoje, prisipažino, kad sykį važiavo keliu iki Juodkrantės.

„Eik tu, vaikeli, ten siaubas! Mašinos lekia, vairuotojai manęs nemato, pypina. Jaučiausi labai nesaugiai“, – sakė dviratininkas.

Trūksta informacijos

Tačiau jokios vizualinės informacijos, kad dviračių takas remontuojamas, o keliu važiuoti dviračiais draudžiama, nei krante, nei kelte nėra, tad, persikėlę keltu į Smiltynę ir privažiavę prie trasos Smiltynė-Juodkrantė, lieka labai nusivylę.

Planuojama, kad tako rekonstrukcija tarp Smiltynės ir Juodkrantės bus baigta jau šių metų liepą ir antroje vasaros pusėje miestiečiai bei miesto svečiai galės dviračiais riedėti naujuoju taku.

Kita dalis, kurią planuojama atnaujinti, bus nuo Juodkrantės iki Preilos. Šiuo metu ši tako dalis yra projektuojama, o rangos darbų konkursą planuojama skelbti šių metų viduryje. Likusią dalį numatoma tvarkyti 2024 metais.

LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas atsakė į „Delfi“ klausimus:

– Kodėl nebuvo galima rekonstrukcijos atlikti iki dviratininkų sezono pradžios?

Dviračių takas Smiltynėje

– Sutartis su Rangovu buvo pasirašyta praėjusių metų pabaigoje ir pagrindinius darbus, trikdančius dviratininkų eismą planuoja užbaigti iki šių metų liepos mėn. Atkreiptinas dėmesys, kad Kuršių nerijoje „nesezono“ metu yra laikomas laikotarpis tarp lapkričio 1 d. ir balandžio 30 d. (imtinai), o dalis tako rekonstravimo darbų gali būti atlikti tik esant atitinkamoms oro sąlygoms (technologiniai reikalavimai). Atsiprašome už laikinus nepatogumus. Siekiame, kad rangovas darbus atliktų kaip įmanoma greičiau ir visi galėtų naudotis saugia ir kokybiška infrastruktūra.

– Pagal Euro velo trasos reikalavimus, dviratininkams privalo būti užtikrintas alternatyvus susisiekimas. Krašto keliu Smiltynė – Nida dviratininkams važiuoti nesaugu. Dviratininkai pageidautų nemokamo susisiekimo su Juodkrante iš Smiltynės autobusu sykiu priekaboje transportuojant jų dviračius. Ar svarstyta ši alternatyva?

– Tokia alternatyva buvo svarstoma kartu su Neringos savivaldybe, tačiau užtikrinti pavėžėjimo paslaugos ties kiekvieno kelto atplaukimu nėra galimybių. Todėl, siekiant apsaugoti pačius dviratininkus, dėl jų pačių saugumo, prašoma laikinai rinktis alternatyvius kelionės būdus, pvz., viešąjį ar vandens transportą.

Sprendimas susilaikyti keliautojams nuo kelionių dviračiais į Neringą ir ypač vengti kelionių dviračiais automobilių krašto keliu Smiltynė–Neringa yra priimtas siekiant išvengti galimų nelaimingų atsitikimų ar net žūčių, pačių eismo dalyvių saugumui. Valstybinės reikšmės krašto kelio Smiltynė–Nida ruožas nuo Smiltynės iki Juodkrantės nėra pritaikytas dviračių eismui – važiuojamos kelio dangos plotis čia siekia vos 7–8 metrus, nėra kelkraščių, daug pavojingų kelio vingių, įkalnių, nuokalnių.

– Gal planuojama antrąjį darbų etapą Juodkrantė – Preila vykdyti nekurortiniu sezonu, kad kitą vasarą nebūtų trikdomas dviratininkų eismas?

– Kelių direkcija dės visas pastangas, kad likusio ruožo nuo Juodkrantės iki Pervalkos ir „skersinių“ takų Pervalka–paplūdimys, Preila–paplūdimys rekonstravimo darbai, kaip įmanoma mažiau paveiktų Kuršių nerijos ir jos svečių keliavimo įpročius. Tačiau tam tikrus darbus galima atlikti tik esant atitinkamoms oro sąlygoms.

Drausti – lengviausia?

S. Ružinskas įsitikinęs, kad vis tiek bus dviratininkų, ypač užsienio turistų, kurie jau prieš metus ar keletą susiplanavo tokią kelionę, užsisakė viešbučius ir t. t.

„Ir jie važiuos tuo keliu, o gal eis pėsti stumdami dviratį – pėsčiųjų eismas tame kelyje juk nedraudžiamas! Nes jie neturės kito pasirinkimo. Draudimas ką nors daryti yra pats lengviausias būdas nusikratyti nuo savęs bet kokią atsakomybę“, – piktų žodžių negailėjo S. Ružinskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)