Informaciją apie Vilniaus apygardos prokuratūros veiklą teikianti Generalinės prokuratūros Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Gintarė Vitkauskaitė-Šatkauskienė Delfi informavo, kad, turimais ikiteisminio tyrimo duomenimis, vairuotojo kraujyje alkoholio nerasta.

„Vairuotojo kraujyje alkoholio nerasta“, – sakė prokuratūros atstovai.

Teigiama, kad kitų tyrimų išvadų dar laukiama.

Primename, kad penki žmonės žuvo per siaubingą kaktomušą prie Vilniaus, senajame Ukmergės plente netoli Maišiagalos. Abi mašinos nulėkė nuo kelio. Polių gręžimo sunkvežimis nuvirtęs ant šono, lengvoji mašina – suknežinta.

Avarija įvyko ant kalvos viršaus ir gali būti, kad lengvosios vairuotojas priešais kalvą pradėjo lenkimo manevrą, nematydamas atvažiuojančio sunkvežimio. O kai jis pasirodė, išvengti susidūrimo jau nebebuvo įmanoma.

Avarijų, kai iš karto žūsta penki žmonės, šalyje pasitaiko labai retai. Paskutinį kartą tokia buvo nutikusi maždaug prieš pusantrų metų Trakų rajone, šalia Margio ežero. Tuomet susidūrus mašinoms žuvo visi penki vienoje iš jų važiavę jauni žmonės.

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė teigė, kad fiksuojant padidėjusį žuvusiųjų eismo įvykiuose žmonių skaičių, bus svarstoma apie tam tikrų paslaugų neteikimą sisteminiams Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjams, laisvės atėmimo bausmės taikymą. Taip pat, anot jos, tikėtina, kad bus grįžtama prie diskusijos apie baudų taškų sistemos įvedimą.

„Yra pasiūlymas grįžti prie svarstymo apie tai, kad, jei asmuo yra sisteminis pažeidėjas, būtų paketas paslaugų, kurių jis negalėtų gauti, kol, tarkime, nebūtų išspręstos problemos. Tai yra įvairios paslaugos, tarkime, transporto priemonių registravimo ar kitokios“, – pažymėjo A. Bilotaitė.

Anot ministrės, taip pat kalbama apie galimybę KET pažeidėjams tam tikrais atvejais numatyti baudžiamąją atsakomybę – laisvės atėmimo bausmę. „Kita priemonė – baudžiamoji atsakomybė, tai yra realus laisvės atėmimas. Matyt, verta pasvarstyti apie tai, kad <...> pažeidėjai, kurie yra rizika mūsų visuomenei, nes kelia pavojų ne tik savo, bet ir aplinkinių gyvybei, turėtų jausti, jog gali sulaukti realios atsakomybės“, – dėstė A. Bilotaitė.

Nulis tolerancijos pažeidėjams

Policijos generalinis komisaras Renatas Požėla VRM spaudos konferencijoje teigė, kad pastarosios dvi tragedijos keliuose iliustruoja, jog pagrindinė šalies problema kalbant apie avaringumą keliuose – tai piktybiniai asmenys, nuolat pažeidinėjantys eismo taisykles. „Tas teisės aktų paketas jų atžvilgiu, matome, neveikia taip, kaip turėtų veikti.

Taigi vienas iš mūsų siūlymų yra grįžti prie vadinamojo socialinio paketo klausimo ir šitas klausimas policijos iniciatyva jau buvo nukeliavęs į Seimą praeitoje kadencijoje, 2017 metais, siūlėme, kad asmenys, skolingi valstybei, negalėtų naudotis norėdami paimti paskolą, negalėtų užregistruoti transporto priemonių, negalėtų patys „pravaryti“ automobilio techninės apžiūros. Iš mūsų visų pasiūlymų liko vienas, kuris šiandien galioja, – tai, kad asmuo, skolingas valstybei, negali pasikeisti vairuotojo pažymėjimo“, – sakė R. Požėla.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)