Pasak miniterijos, trys fizinio ugdymo pamokos mokiniams privalomos nuo 2019 metų. Atnaujintose Bendrojo ugdymo programose nuo kitų mokslo metų bus taip pat skiriamos 3 savaitinės pamokos, tad dėl fizinio ugdymo kitąmet niekas nesikeičia.

„Fizinio mokymo programoje išskirtos trys fizinio ugdymo pasiekimų sritys: judėjimo įgūdžių plėtojimas, savikontrolė ir įsivertinimas; fizinių ypatybių lavinimas ir sveikatingumo plėtojimas; sporto ir sveikatos vertybinių nuostatų ugdymas ir raiška. Siekiant nuoseklumo, fizinio ugdymo turinys nuo 1 pradinės iki pat IV gimnazijos klasės konstruojamas atsižvelgiant į mokinio raidos ypatumus“, – informuoja ministerija.

„Be to, atnaujintose bendrojo ugdymo planuose yra suteikiama galimybė mokiniams, lankantiems sporto mokyklas ar sporto būrelius po pamokų, įskaityti tą dalyką ir nebelankyti fizinio ugdymo pamokų mokykloje.

Visi mokykloje mokomi dalykai yra svarbūs. Fizinis ugdymas – taip pat, ypač popandeminiu laikotarpiu, kai mokytojai ir gydytojai itin susirūpinę mokinių fiziniu neaktyvumu ir iš to kylančiomis pasekmėmis.

Jeigu vaikai mažiau sportuoja, mažiau juda namuose, tai bent mokykloje per pamokas bent kiek galima kompensuoti neigiamas to pasekmes. Ir vaikams, ir tėvams reikia suprasti, kad fizinis aktyvumas ne tik kad netrukdo, bet labai padeda: sveikatai, geresnei dėmesio koncentracijai, net geresniems kitų dalykų pasiekimams“, – rašoma komentare.

Į Delfi redakciją kreipėsi mokinys, kuris papasakojo, ką mano apie laukiančius pokyčius.

„Esu dešimtokas, kuris kaip tik „papuola“ į šią reformą, kurią aš vertinu neigiamai. Pirma, visiems mokiniams iki 12 klasės padidino fizinio ugdymo valandų skaičių iki 3 per savaitę, iki reformos buvo 2. Tai vertinu neigiamai, nes šis dalykas yra privalomas ir dabar užims daugiau vietos, nebus galima pasirinkti kitų, daug svarbesnių dalykų. Tuo labiau, kad dauguma mokinių vengia fizinio ugdymo pamokų arba piktybiškai į jas neina, nes jose nieko naudingo nenuveikiama, o paaugliai sportuoja savarankiškai sporto klubuose ar lanko sporto būrelius.

Nesakau, kad fizinis ugdymas nereikalingas – priešingai, lavinti kūną yra svarbu, tačiau ar įmanoma lavinti kūną, kai su mokiniais dirba nemotyvuoti mokytojai? Pats su tuo susidūriau. Fizinio ugdymo „pamokos“ pas mus vyksta taip: ateini, pabėgioji ir žaidi kokį nors žaidimą. Mokytojas į veiklą visiškai neįsitraukia, o visą pamoką pražiūri telefoną ir surašo „n“ raides. Tad ar toks ugdymas yra duodantis naudos? Už ką mokytojas gauna pinigus? Už naršymą internete „darbo“ metu? Norėtųsi, kad fizinio ugdymo pamokų metu vyktų ne sporto imitacija, o normalus darbas, suteikiantis naudos paauglių kūnui, nes dabar mokytojams svarbu tik priversti mokinius įvykdyti atgyvenusius sovietinius normatyvus ir surašyti pažymius (žmogaus fizinio pajėgumo vertinimas pažymiu irgi yra atgyvenusi sistema). Tokią pamoką galėčiau pravesti ir aš.

Švietimo ministerijai nerūpi reali padėtis, ji nevaikšto į fizinio ugdymo pamokas ir nestebi jų kokybės – jiems svarbu tik pasakyti, kad va, dabar mūsų mokiniai „sportuos“ tris kartus per savaitę, kaip gerai, kokie visi laimingi. Negana to, 3 fizinio ugdymo pamoka buvo pridėta II užsienio kalbos (rusų, vokiečių, prancūzų) sąskaita. Dabar 11 vietoj 3 savaitinių pamokų turės tik 2 savaitines užsienio kalbos pamokas. Vėlgi toks sprendimas yra labai apmaudus, žinant, kad papildoma fizinio ugdymo pamoka reikšmės neduos, o tik užims vietą.

Ministerija tiesiog trukdo mokiniams mokytis užsienio kalbų, kurios visada praverčia. Antra, kokia prasmė mokytis etikos/tikybos 11-12 klasėje? Tomis pačiomis temomis yra diskutuojama nuo 1 klasės, tad tokiose pamokose nieko naujo nesužinai, pilstai iš tuščio į kiaurą, o vietą pamoka tai užima ir negali pasirinkti kito, svarbesnio dalyko.

Nesakau, kad tokia pamoka nereikalinga – žmogus privalo ugdytis ir dvasiškai, tačiau ar tikrai ši pamoka naudinga 11-12 klasėje? Nemanau. Trečia, nebeliko A ir B pamokų lygių, siekiant sukoncentruoti mokinius ne į mokomųjų dalykų kiekybę, o kokybę, tačiau tai padaryti labai sunku, nes vien pasirinkus tris privalomuosius dalykus – matematiką, lietuvių kalbą, fizinį „ugdymą“ ir etiką/tikybą – susidaro 18 valandų. Pasirinkus po dar vieną dalyką iš privalomų blokų, susidaro jau virš 25 pamokų, o jei renkiesi po kelis dalykus ir modulius, jie paprasčiausiai netelpa į 35 pamokas. Ir čia išvardinau tik nedidelę dalį pokyčių, įsigaliosiančių kitais mokslo metais.

Labai gaila, kad ministerija nesitaria su mokiniais, o į mokytojų pasiūlymus dėmesio nekreipia. Panašu, kad ministerija mato tik teorinę naudą, tačiau jokios praktinės naudos reforma, ko gero, neatneš. Net mokytojai sako, kad ši reforma nenaudinga, o mes, būsimi vienuoliktokai, esame bandomieji triušiai... Gaila, kad ministerija nedaro išvadų“ , – rašo mokinys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją