Kaip teigė sveikatos apsaugos viceministrė Danguolė Jankauskienė, vykdomos sveikatos priežiūros reformos yra sisteminės, todėl neįmanoma jų pateikti viename strateginiame plane.

„Visų pirma, atlikdami apžvalgą neradome susisteminto dokumento, kuriame būtų galima matyti planuojamos pertvarkos kryptys, konkrečius tų krypčių įgyvendinimo veiksmus bei jų terminus“, – Seimo Audito komiteto posėdžio metu, pristatinėdama Valstybės kontrolės atliktą sveikatos priežiūros tinklo reformos apžvalgą, teigė vyriausioji valstybinė auditorė Jolanta Indriulienė.

„Iki 2022 metų pabaigos apie planuojamus pokyčius sveikatos sistemos dalyviai buvo informuojami ministerijos interneto svetainėje pateikiamomis skaidrėmis, susitikimų ir konferencijų metu. Tačiau sveikatos sistemos dalyviams toks komunikavimas kėlė neapibrėžtumo jausmą ir jiems trūko galimybių pateikti savo argumentus dėl planuojamos pertvarkos“, – pridūrė ji.

Nors posėdyje savo įžvalgas dėl Valstybės kontrolės pastabų pateikė ir ministerija, Seimo narys Artūras Skardžius pabrėžė, kad susisteminto vykdomų reformų plano vis tik trūksta.

„Vis dėlto plano, kaip tokio, neišgirdau. Kryptys buvo įvardintos, 27 rodikliai siektini, bet planas... Planas ir yra su aiškiu įgyvendinimo terminu – priemonė ir įgyvendinimo terminas“, – akcentavo A. Skardžius.

Atsakydama į išsakytą kritiką viceministrė D. Jankauskienė teigė, kad skelbiamose sveikatos stiprinimo ir kokybės užtikrinimo programose yra išvardintos problemos ir kaip jas žadama spręsti. Taip pat, anot viceministrės, Finansų ministerijos investicijų tinklalapyje pateiktos sveikatos priežiūros pažangos priemonės, kurioms numatyti ir finansai.

„Yra strateginio valdymo įstatymas ir yra strateginio planavimo metodika, kurioje yra patvirtinta dokumentų hierarchija, pagal ką mūsų valstybėje yra vystomos visos sritys. Sveikatos sistemoje po Nacionalinio pažangos plano yra dvi plėtros programos – sveikatos stiprinimo programa ir kokybės užtikrinimo programa. Abejose šitose programose yra aiškiai išvardintos, kokios yra problemos, kaip jas žadama spręsti“, – paaiškino viceministrė.

„Yra pažangos priemonės, kurioms jau yra numatomi pinigai, priemonės visos, ir viskas yra paskelbta Finansų ministerijos tinklapyje esinvesticijos.lt. Ir visi šie dokumentai, kuriuos aš išvardinau, yra vieši. Taip kad sakyti, kad pradėjome kažką daryti ir neturime plano, tai tikrai taip nėra“, – akcentavo D. Jankauskienė.

Ji taip pat pabrėžė, kad ministerijos vykdomos sveikatos reformos yra sisteminės, todėl visų priemonių ir įgyvendinimo terminų neįmanoma pateikti viename strateginiame plane.

„Čia yra sisteminės sveikatos reformos, kurios tu negali kaip elementariam, vertikaliam kažkokiam dalyke suplanuoti ir padaryti tokio strateginio plano, kokio gerbiamas Seimo narys nori – priemonė ir data“, – pažymėjo D. Jankauskienė.

„Kadangi tai yra sistema ir kadangi tai viskas absoliučiai yra susiję, mes neturime kitokio būdo, kaip tik eiti per strateginio planavimo metodiką“, – sakė viceministrė.

Valstybės kontrolė: pokyčiai sveikatos sistemoje vyksta lėtai

Valstybės kontrolės Planavimo ir poveikio departamento vadovė Laura Stračinskienė posėdyje teigė, kad kontrolės pateiktos rekomendacijos Sveikatos apsaugos ministerijai įgyvendinamos lėtai. Anot jos, Valstybės kontrolė yra pateikusi ministerijai 18 rekomendacijų, iš kurių 13 – vėluojama įgyvendinti.

„Kalbant apie rekomendacijų įgyvendinimo būklę sveikatos srityje, tai iš tiesų pastebime, pagal esamus veiksmus ir pokyčius, kad tie pokyčiai vyksta lėtai. Iš tiesų, institucijos imasi veiksmų, yra ir priemonių įgyvendinamų, tačiau tam, kad būtų galima įvertinti rekomendacijų rezultatus, aptartus veiksmus, šiai dienai tų rezultatų trūksta“, – posėdyje sakė Valstybės kontrolės atstovė.

„Per pastarąjį pusmetį tokių įgyvendintų rekomendacijų mes neturėjome, iš dabar stebime 18 rekomendacijų, iš jų vėluojama įgyvendinti 13. Kalbant apie didelės svarbos rekomendacijas, aktualiausi yra du auditai iš pateiktų penkių – asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumas ir asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybė“, – pažymėjo L. Stračinskaitė.

Valstybės kontrolė, anot jos, dar 2018 metais ministerijai rekomendavo atlikti periodinį situacijos vertinimą dėl pacientų srautų ir eilių. Taip pat, teigė L. Stračinskaitė, rekomenduota ir pakeisti specialistų kvalifikacijos tobulinimo sistemą.

„Kalbant apie asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą, 2018 metais Sveikatos apsaugos ministerijai rekomendavome, kad būtų atliekamas periodinis situacijos vertinimas, nustatomos priežastys dėl pacientų srautų ir eilių (...). Šiai rekomendacijai įgyvendinti SAM yra numačiusi 4 priemones, iš tų 4 priemonių šiai dienai dar laukiame rezultatų dėl 3“, – pristatė Valstybės kontrolės atstovė.

„Kalbant apie paslaugų kokybę, 2018 metais SAM esame rekomendavę pakeisti specialistų kvalifikacijos tobulinimo sistemą, būtent orientuojant kompetencijų stiprinimą į kokybės užtikrinimą.

Šiai priemonei įgyvendinti SAM yra numačiusi tris priemones, visos trys priemonės dar yra vykdomos. Yra parengta specialistų kvalifikacijos tobulinimo modelio koncepcija, tačiau ji yra toliau rengiama ir laukiama jos rezultatų, kas atitinkamai toliau įtakos kitų priemonių įgyvendinimą“, – pažymėjo L. Stračinskaitė.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją