„Norėtume griežtinti pamokų lankomumą. (...) Pirmiausia nustatysime pamokų skaičių, kuris galėtų būti pateisinamas tėvų rašteliu“, – LRT radijui antradienį teigė J. Šiugždinienė. Ji pridūrė, kad trečiadienį bus apsispręsta, koks galimų su tėvų rašteliu pateisinamų pamokų skaičius bus siūlomas.

„Mes šiuo metu labai intensyviai diskutuojame su Sveikatos apsaugos ministerija ir ieškome galimybių, kaip mokyklos galėtų žinoti šią informaciją, gauti šią informaciją, ar vaikas serga, ar ne, kad žinotume, kokios yra mokinių pamokų nelankymo priežastys. Tai šitą klausimą mes su Sveikatos apsaugos ministerija išspręsime taip, kad nepažeistume ir duomenų saugos, ir neapkrauptume gydymo įstaigų papildomomis pažymomis“, – akcentavo ministrė.

Anot jos, šiuo metu griežtesni mechanizmai taikomi tik tada, kai mokinys praleidžia pusę pamokų. Pavyzdžiui, nelanko mokyklos pusę mėnesio.

„Tai yra labai svarbu, nes šiandien iš esmės tik nelankius pusę pamokų, tarkim, per mėnesį, įsijungia tam tikri griežtesni mechanizmai. Taigi mes galime ir nežinoti, kur vaikas yra, kas vyksta pusę pamokų laiko per mėnesį. Na, gali būti pateisinta tėvų rašteliu, bet visokių situacijų yra“, – pažymėjo J. Šiugždinienė.

Pasak ministrės, mokyklai svarbi ne moksleivio ligos diagnozė, o žinojimas, kur vaikas yra – ar jis serga, ar ne.

„Labai svarbu, jog turėtume ne gydytojo pažymą, mes kalbame apie informacines sistemas, kaip tiesiog gauti informaciją, kad vaikas serga. Mokyklai konkreti diagnozė nėra būtina. Mokyklai reikia žinoti, kad vaikas iš tikrųjų serga“, – pabrėžė J. Šiugždinienė.

Anot jos, ministerija žada siūlyti lankomumo griežtinimo sąlygas įtraukti ir į sutartis tarp mokyklos ir mokinių tėvų.

„Mums taip pat labai norisi, kad tiek mokyklų bendruomenė, mokyklos vadovas, tiek tėvai kalbėtųsi šia tema ir vyktų aiškūs sutarimai.

Taip pat siūlysime įtraukti į sutartis tarp mokinio tėvų ir mokyklos griežtesnius lankomumo dalykus. Taigi tikrai yra priemonių, kurias įgyvendinsime“, – teigė švietimo, mokslo ir sporto ministrė.

J. Šiugždinienė atkreipė dėmesį, kad ugdymo įstaigos pamokų nelankymą įvardija kaip vieną iš 4 pagrindinių problemų, su kuriomis šiuo metu susiduriama. Anot ministrės, pamokų nelankymas daro įtaką ir moksleivių pasiekimams.

„Ši problema opi jau kurį laiką, mokytojai ir mokyklos, mokyklų vadovai kelia šią problemą, gimnazijų vadovai šią problemą įvardijo tarp 4 pagrindinių problemų, su kuriomis susiduria šiandien mokyklos“, – pabrėžė politikė.

„Mes visi suprantame, kad ji turi įtakos ir mokinių pasiekimams.
Pamokų nelankymas turi tiesioginės įtakos pasiekimams. Taigi mes jau kurį laiką šį klausimą analizuojame ir neužilgo pateiksime konkrečius pasiūlymus“, – pažymėjo J. Šiugždinienė.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)