Tyrimo duomenimis, net 7 iš 10 lietuvių, jungdamiesi prie internetinių parduotuvių, institucijų/valstybinių sistemų savitarnos portalų, turėdami galimybę pasirinktų saugias tapatybės patvirtinimo priemones.

Antrąją ir trečiąją vietas, renkantis elektroninę atpažinties priemonę, užima patogumas ir paprastumas, pažymima pranešime.

Ir tik apie penktadalis (20 proc.) lietuvių prie elektroninių paslaugų, turėdami pasirinkimo laisvę, jungtųsi naudodami slaptažodžius, o net 69 proc. rinktųsi „Smart-ID“, „Mobile-ID“ ar kitą išmaniąją priemonę, skelbia tyrimas.

„Kibernetinių incidentų atvejai rodo, jog slaptažodžių naudojimas yra viena iš dažniausių sėkmingų atakų priežasčių. Matyti, jog didžioji dalis Lietuvos gyventojų saugumo esmę supranta ir saugumo nori. Tačiau dalis šalies verslų vis dar nėra prisitaikę prie šiandieninių vartotojų poreikių – neturi įsidiegę saugių tapatybės patvirtinimo priemonių ir klientus autentifikuoja pasitelkdami slaptažodžius. Dažnai vartotojai, net ir norėdami, prisijungimui prie paslaugų neturi pasirinkimo naudoti saugesnių priemonių. Toks verslo vangumas negali būti pateisinamas tuo, jog sistema veikia be trukdžių. Kibernetinės rizikos nuolat didėja, tad verslui neatlikus žingsnių saugesnės atpažinties link, vartotojas pasirinks tą tiekėją, kuris rūpinasi savo ir vartotojo saugumu“, – teigia „SK ID Solutions“ verslo vadovas Lietuvoje Viktoras Kamarevcevas.

Iš apklausos matyti, jog tarp vartotojų populiariausia elektroninės atpažinties priemonė yra „Smart-ID“ – prioritetą jai teikia 62 proc. apklaustųjų (iš viso šalyje yra daugiau nei 1,54 mln. „Smart-ID“ vartotojų), 19 proc. apklaustųjų teigia naudojantys „Mobile-ID“ („Mobile-ID“ Lietuvoje naudoja 499 tūkst. gyventojų), tapatybės kortelę – 17 proc., o USB kriptografinę laikmeną – tik 2 proc. respondentų, rašoma pranešime.

Žmonės noriai rinktųsi

Anot elektroninės atpažinties eksperto, per pastaruosius penkerius metus lietuvių įpročiai keitėsi.

„Žmonės „prisijaukino“ išmaniąsias ir saugias atpažinties priemones. Paprastas, bet saugus dviejų PIN naudojimas užtikrina ne tik geriausią vartotojo patirtį, drauge nekompromituojant saugumo, o tai skaitmeninėje erdvėje itin svarbu. Vartotojai jau yra pažengę, išsakę savo poreikius bei rinkoje jau yra ne tik tam skirti įrankiai, bet juos naudoja didžioji potencialių klientų dalis, tad verslui tereikia juos atliepti“, – teigia V. Kamarevcevas.

Naujausias tyrimas rodo, jog didžioji dalis naudojančiųjų „Smart-ID“, „Mobile-ID“ priemones žino, kam yra naudojami jų PIN1 bei PIN2 kodai. Šių kodų paskirtis – tapatybės patvirtinimas jungiantis prie elektroninių paslaugų (PIN1) ir elektroninis pasirašymas bei transakcijų patvirtinimas (PIN2). Tyrimo rezultatai leidžia matyti, jog teisingai PIN1 paskirtį įvardijo 83 proc., o PIN2 – 78 proc. tyrimo dalyvių ir tik maža dalis vartotojų apskritai nežinojo, kam jie skirti, pažymima pranešime.

Reprezentatyvų gyventojų nuomonės tyrimą apie elektronines atpažinties priemones „SK ID Solutions“ užsakymu atliko bendrovė „Spinter tyrimai“ 2023 metų sausį.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją