„Tai ministerija niekada neturėjo ir neturės įsakymo lengvinti ar kažkaip stiprinti egzaminus, ar tai būtų matematikos, ar kažkoks kitas egzaminas. Ministerijos siekis yra, kad rezultatai būtų parodantys ir korektiški tai, ką pasiekė mokiniai ir kokie jų gebėjimai. Siekis yra, kad tie rezultatai taptų palyginami“, – pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje, kurioje buvo pristatytas ilgalaikis matematikos mokymosi gerinimo planas, žurnalistams sakė viceministras.

Pasak R. Skaudžiaus, būtent dėl siekio gerinti rezultatus bus keičiamos pasiekimų patikrinimų užduočių rengimo procedūros, pereinant prie dviejų metų trukmės ciklo, kad užduotys būtų kuo tiksliau parengtos ir patikrinimai geriau atspindėtų mokinių pasiektą lygį.

Viceministro teigimu, šiais metais buvo paprašyta paskirti papildomus recenzentus rengiant matematikos egzaminą.

„Šiais metais, ką mes jau padarėme, tai paprašėme, kad būtų papildomi recenzentai išskirtinai matematikos egzaminui rengiant, ir tikimės, kad tai padės užtikrinti tą ekspertinę kokybę, kurios mes tikimės. Tai tikrai nėra tikslo lengvinti (egzamino – ELTA)“, – akcentavo R. Skaudžius.

Jis pabrėžė, kad praėjusiais metais, rengiant matematikos valstybinį brandos egzaminą, buvo nustatyta, kad užduotys atitinka ir bendro ugdymo programą, ir egzaminų programą.

„Jeigu mes kalbėtume apie pernai ar užpernai egzamino užduotis (...), iš esmės kada turėjom subūrę ekspertų grupę, buvo labai aiškiai pasakyta, kad užduotys atitinka bendro ugdymo programą, tiksliau, egzaminų programą, nes tai laikoma pagal egzaminų programą, ir buvo pakankamas tų vadinamų bendrojo kurso užduočių kiekis įveikti egzaminą. Tai matome, kad, deja, tie rezultatai buvo prastesni“, – apie praėjusių metų matematikos egzamino, kurio neišlaikė 35 proc. mokinių, užduotis kalbėjo viceministras R. Skaudžius.

Pirmadienį buvo pristatytas ilgalaikis matematikos mokymo(si) gerinimo planas, kurio pagrindiniu akcentu Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) laiko matematinio samprotavimo ugdymą.

„Svarbiausia, ką turime keisti, tai daugiau dėmesio skirti matematiniam mąstymui, kad mokiniai ugdytųsi gilesnius samprotavimo gebėjimus“, – spaudos konferencijoje žurnalistams teigė Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė.

Ministerijos pristatytame plane išskirtos kelios matematikos pasiekimų gerinimo kryptys: pagalba mokytojams, pagalba mokiniams, mokslo tyrimais grįstas mokymo ir mokymosi tobulinimas, pasiekimų patikrinimo sistemos stiprinimas, matematikos mokymo ir mokymosi sąlygų gerinimas. Bus sukurtos naujos mokymo priemonės, vaizdo pamokos, mokytojai turės galimybę tobulinti didaktikos kompetencijas, kai kuriose klasėse numatoma daugiau matematikos pamokų.