Pasiūlymą pateikę vairuotojai motyvuoja, kad pakeitus tvarką būtų sutaupyta degalų ir elektros, mažiau dėvėtųsi transporto priemonės.

V. Kondratovičiaus teigimu, ministerija girdi, ką sako vairuotojai, tačiau vis dėlto būtina užtikrinti paslaugą keleiviams.

„Jie turi būti užtikrinti, kad visada autobusas sustos, jie galės išlipti iš autobuso. Jeigu mums pavyksta užtikrinti tai, kiti dalykai įmanomi“, – svarstė jis.

Dabar tai laikoma sutarties pažeidimu

Susisiekimo ministerijos atstovas sutiko, kad autobusams ar troleibusams stojant ne kiekvienoje stotelėje išlaidos tikrai būtų mažesnės.

„Bet pokalbiuose su keleiviais ar asociacijomis, kurios atsakingos už keleivių pervežimą, buvo minima, kad skundai, jog autobusas nesustojo, yra dažni. Arba vaikai užsibėgioja, o autobusas pravažiavo, arba kažkoks žmogus, turintis riboto judėjimo galimybę, neatsistoja prie stotelės, nes bijo tai padaryti, kol autobusas nesustojęs, o autobusas pravažiuoja“, – kalbėjo V. Kondratovičius.

Jo teigimu, dabar kiekvienas atvejis, kai autobusas nesustoja stotelėje ir neatidaro durų, dabar traktuojamas kaip vežimo paslaugų sutarties pažeidimas.

„Vilniuje, kiek teko kalbėti su viešojo transporto atstovais, vadovais, dėl to nekyla problemų didelių, atvejai galbūt vienetiniai“ – pasakojo jis.

Ministerijos atstovo teigimu, jau dabar yra tokių stotelių, kuriose stojama keleiviams paprašius.

„Tokių stotelių įrengimas tose vietose, kur keleivių srautai nėra tokie dideli, įmanomas. Ir Vilniuje esu tokių stotelių matęs, tai galimybių tokių yra“, – patikino LNK pašnekovas.

Jo teigimu, apie tai galima kalbėti su viešojo transporto maršrutų organizatoriais. Pavyzdžiui, kai kuriose stotelėse būtų privaloma sustoti, bet neprivaloma atidaryti durų, jei nėra žmonių.

V. Kondratovičius atkreipė dėmesį, kad dabar leidus nestoti kai kuriose stotelėse, žmonės patirtų nepatogumų vien dėl to, kad nėra pratę prie tokios tvarkos.

„Mygtukų „stop“ atsiradimas, stotelių, kai stojama „pagal pareikalavimą“ atsiradimas ir po truputį įvedimas tokios kultūros, kad pagal signalą paspaudžiant „stop“ mygtuką galėtų būti logiškas. O ne šiaip žiūrint tik vieną pusę, bet nežiūrint keleivių“, – kalbėjo jis.

Neturi kelti įtampos

Ministerijos atstovas pabrėžė, kad tam, jog viešasis transportas būtų patogus, jis turi atvažiuoti laiku.

„Paslauga neturi kelti įtampos. Jei tu nežinai, ar jis sustos, ar nesustos, tai tikrai sukelia įtampą“, – įsitikinęs jis.

Ką apie vairuotojų pasiūlymą galvoja keleiviai?

„Aš manau, gal ir gerai, nes vis tiek greičiau nuvažiuos. Kartais net pavojinga stovėti, jei stoja. Žinote, į priekį, atgal, tiesiog krenti tame autobuse. Tai jei mato, kad nėra žmonių, gal ir nereikėtų (stoti)“, – LNK Žinioms sakė sostinės gatvėje sutikta moteris.

Šiai minčiai pritarė ir kita LNK pašnekovė. Pasak jos, toks siūlymas teisingas.

„Kam gaišti laiką?“, – klausė ji.

Kita moteris pastebėjo, kad ir dabar vairuotojai elgiasi pagal aplinkybes.

„O šiaip jau troleibuse gal ir atsiranda koks žmogus užsisėdėjęs, ir jeigu autobusas nestoja, tai jis pravažiuoja. Atsirastų labai daug „pyp pyp, stop“, nes kartais ir du žingsniai būna per tolimi“, – juokėsi ji.

Visą LNK Žinių reportažą apie viešąjį transportą žiūrėkite čia: