Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos darbo skelbimas apie ieškomus mokytojo padėjėjus, kurie turėtų dirbti su vienu ar dviem specialiųjų poreikių vaikais, paplito feisbuke. Teigiama, kad su vaikais reikėtų eiti į pamokas ir padėti atlikti mokytojo paskirtas užduotis.

„Darbas pirmoje dienos pusėje, todėl derinamas su vakarinėmis studijomis arba kitu vakariniu darbu: pirmad. 5 pam., antrad. 6 pam., trečiad. 5 pam., ketvirtad. 4 pam., penktad. 6 pam. (vėliausias baigimas, kai 6 pam. apie 14 val.). Atlyginimas apie 350 Eur į rankas“, – rašoma skelbime.

Pirmadienį Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) paskelbė, jog nuo 2024 metų specialiųjų poreikių vaikams turės atsiverti visos šalies mokyklos, atitinkamai turės daugėti ir mokytojo padėjėjų.

„Didžiausias mūsų rūpestis, kad mokyklos, ugdymo įstaigos turėtų pakankamai švietimo pagalbos specialistų ir mokytojo padėjėjų. Šiandien jų trūksta, tačiau situacija gerėja“, – per spaudos konferenciją kalbėjo švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė.

Atliepdamas į tai ir sureaguodamas į paskelbtą Vilniaus progimnazijos darbo skelbimą bei siūlomą algą, istorijos mokytojas Algis Bitautas feisbuke parašė: „Šiandien grįžau nusikalęs iš tų ugdymo įstaigų. Įsijungiu žinias: postringauja ponia apie 2024-uosius. Čia yra viskas, ką jums reik žinot apie įtraukųjį ugdymą.“

„Sveiki atvykę į ne PR (ne viešųjų ryšių – Delfi) pasaulį“, – pažymėjo žurnalo „Reitingai“ žurnalistė Jonė Kučinskaitė ir taip pat pasidalijo progimnazijos skelbimu.

Targamadzė: atlyginimas neadekvatus, reikalavimai minimalūs

Delfi kalbintos Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininko pavaduotojos Vilijos Targamadzės įsitikinimu, šiuo atveju mokytojo padėjėjui siūloma alga progimnazijoje yra per maža.

Tiesa, jos nuomone, ir reikalavimai asmeniui, norinčiam užimti tokias pareigas, turėtų būti keliami didesni.

„Reikėtų atkreipti dėmesį, kad mokytojo padėjėjų labai trūksta, trūksta ir etatų mokyklose. Bet jų atlyginimas visiškai neadekvatus, tai yra minimalus darbo užmokestis ir dar – reikalavimai. Reikalaujama tik vidurinio išsilavinimo. O jeigu 2024 metais bus įgyvendinamas įtraukusis ugdymas, yra labai didelis specialiųjų ugdymosi poreikių spektras ir tam reikia pasirengimo.

Reikėtų pergalvoti, kaip padėti pasirengti dirbti su specialių ugdymosi poreikių vaikais ir galvoti apie atlyginimų kėlimą, nes jie nepateko į sąrašą, kur jiems būtų nuolat keliamas atlyginimas“, – komentavo V. Targamadzė.

Šiuo metu iš mokytojo padėjėjo reikalaujama turėti ne žemesnį kaip vidurinį išsilavinimą, gebėti bendrauti su mokiniais, turėti žinių apie jų sutrikimų specifiką, gebėti dirbti su mokiniais padedant jiems įsisavinti mokomąją medžiagą, atlikti mokytojo skirtas užduotis, apsitarnauti, susitvarkyti, orientuotis aplinkoje, judėti, maitintis, naudotis ugdymui skirta kompensacine technika ir mokymo bei kompensacinėmis priemonėmis.

Taip pat – gebėti bendrauti su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu, kitais specialistais ir mokinių tėvais.

Ministerija: turi gauti nei mažiau MMA, jei dirba visu etatu

„Mokytojų padėjėjams nėra nustatytų aukštų kvalifikacinių reikalavimų, užtenka turėti vidurinį išsilavinimą, todėl atlyginimai taip pat nėra aukšti.

Mokytojo padėjėjas padeda specialiųjų ugdymosi poreikių vaikui dalyvauti ugdyme ir neformaliojo švietimo veiklose, kurios vyksta mokykloje, padeda judėti mokykloje ir už jos ribų papildomo ugdymo, renginių ir išvykų metu, padėti naudotis mokymo priemonėmis, padėti pasirūpinti asmens higiena, pavalgyti, į jo funkcijas neįeina ugdymas.

Tačiau svarbu organizuoti mokytojų padėjėjams reikalingus mokymus, kurie leistų įgyti bazinių žinių apie negalias, specialiuosius ugdymosi poreikius“, – komentare Delfi nurodė ŠMSM Komunikacijos skyrius.

Ministerija teigė sutinkanti, kad Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos skelbime nurodytas atlyginimas už mokytojo padėjėjo darbą išties mažas ir nesiekia net minimalaus.

„Toks atlyginimas tikriausiai numatytas dėl to, kad siūloma dirbti ne visu etatu. Dirbdamas visu etatu mokytojo padėjėjas negali uždirbti mažiau nei nustatytas minimalios mėnesinės algos dydis“, – teigiama atsakyme.

Ministerija pažymėjo, kad mokytojų padėjėjams atlyginimų dydžius nustato savivaldybės, jos atlyginimus moka iš savo biudžeto arba iš ŠMSM skiriamų asignavimų švietimo pagalbai.

„Nors švietimo pagalbos užtikrinimas yra savarankiška savivaldybių funkcija, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija šios kadencijos laikotarpiu nuosekliai remia savivaldybes ir didina švietimo pagalbos finansavimą mokyklose. 2019 m. metinis švietimo pagalbos finansavimas buvo vos 62 mln. Eur, o 2022 m. švietimo pagalbai apskaičiuotos lėšos siekė jau 112 mln. Eur“, – pridūrė ministerija.

Mokyklos vadovė: dirbantis žmogus gali dirbti ir užsidirbti

Jos duomenimis, šiais mokslo metais švietimo įstaigose dirba 3 950 švietimo pagalbos specialistų ir 3 597 mokytojo padėjėjų, o, pagal mokyklų skelbimų duomenis specialioje švietimo įstaigų darbuotojų paieškos sistemoje, šiuo metu mokyklos dabar ieško 4 mokytojo padėjėjų.

Mokytojų padėjėjų skaičius per pastaruosius ketverius metus, pasak ministerijos, išaugo dvigubai – 2018 metais jų dirbo 1 783.

Delfi kalbinta Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos direktorė Daiva Briedienė pasakojo, kad skelbimas apie ieškomus mokytojo padėjėjus viešai kabo jau nuo rugsėjo ir tris, anot jos, jau pavyko rasti. Bet, anot jos, jeigu dar būtų norinčių įsidarbinti, progimnazija priimtų.

„Mokytojo padėjėjų su specialių poreikių vaikais mes visada ieškome, nes įvairiausių poreikių vaikų mokykloje turime, mokykloje jų yra ir bus. Kad labai mums trūktų darbuotojų, to šiandien nėra, bet laikome šį skelbimą todėl, nes visada laukiame darbuotojų mokykloje“, – pasakojo D. Briedienė.

Ji sutiko, kad siūlomas atlyginimas už darbą nėra labai aukštas. Ir taip, anot vadovės, yra dėl darbuotojui keliamų neaukštų reikalavimų, ir dėl to, kad siūlomas darbas ne visu etatu.

„Čia – daugiau pusė etato. Tokie padėjėjai įprastai pas mus gauna dar ir kitokių pareigų po pamokų, turime visos dienos mokyklą Vilniuje ir tikrai dirbantis žmogus gali dirbti, ir užsidirbti“, – tikino D. Briedienė.

„Labai norim, kad padėjėjas, dirbantis su specialių poreikių vaikais, būtų profesionalas, bet tokių profesionalų nelabai kas ruošia, tik, kiek aš žinau, planuojama ruošti“, – pridūrė ji.

Progimnazijoje, pasak D. Briedienės, mokosi apie 50 vaikų su specialiaisiais poreikiais, bet ne visiems jiems esą reikalingas mokytojo padėjėjas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)