„Vilniečiai savo kailiu šiandien patiria,ką reiškia turėti savivaldybės įmonę, kuri į darbuotojus žiūri kaip į įrankį. Vairuotojų skundai dėl apgailėtinų darbo sąlygų netyla: kolektyvinė sutartis nutraukta, menki atlyginimai, vairuotojai verčiami dirbti viršvalandžius, jiems trūksta sąlygų papietauti, pailsėti, galiausiai net nueiti į tualetą. O bendrovė su vairuotojais jau daugiau nei 2 metus žaidžia katę ir pelę – įvairiais būdais bando pažaboti vairuotojų konstitucinę teisę ginti savo interesus“, – sako socialdemokratė R. Budbergytė.

Pranešime žiniasklaidai ji pažymi,kad paskutinis nevykęs VVT bendrovės bandymas derėtis su vairuotojais – įrodymas, jog „konstruktyvios derybos VVT vadovybei yra nė motais“.

„Jeigu tikėsime VVT vadovo Dariaus Aleknavičiaus samprotavimais,derybos buvo nutrauktos dėl to,kad VVT bendrovė norėjo didinti atlyginimą daugiau nei to prašė profsąjungos. Tai – demagogija. Kažkodėl D. Aleknavičius pamiršta pridurti, jog atlyginimai didės „abrakadabra“ principu: dalis planuojamo priedo vairuotojams priklausys nuo VVT vadovų kaprizų. Kitaip tariant, nuo subjektyvaus myliu – nemyliu vertinimo“, – komentuoja kandidatė į Vilniaus merus.

Stebisi savivaldybės reakcija: aiškina, kaip vilniečiams gyventi

Pasak R. Budbergytės,„infantili Vilniaus miesto savivaldybės reakcija į streiką rodo, jog į susidariusią situaciją, kuomet dalis vilniečių susidurs su nepatogumais keliaujant, Vilniaus valdžia žiūri atmestinai“.

„Streikui artėjant,savivaldybė susizgribo paraginti žmones dirbti nuotoliu ir ieškoti, kas galėtų juos pavežti į darbą. Tikra komedija: savivaldybė lyg iš mėnulio iškritusi, pradėjo aiškinti, kaip vilniečiai nuo šiol turės gyventi. Kur savivaldybė buvo anksčiau, kuomet buvo sprendžiami VVT vairuotojų darbo sąlygų gerinimo klausimai? Galbūt ir VVT vairuotojai nuo šiol galės dirbti nuotoliu?“ – ironizuoja R. Budbergytė.

Ji priduria,kad VVT „pamažu priima teisingus, vairuotojų dalią gerinančius, sprendimus, tačiau šie pokyčiai vyksta per lėtai“.

„​​Galime pasidžiaugti:bendrovė pagaliau ėmėsi pertvarkyti grafikus, kad vairuotojams būtų užtikrinta 45 minučių pertrauka. Kita vertus, įmonė jau metus žada, kad šiemet pagrindinėse galutinėse stotelėse bus moduliniai poilsio nameliai vairuotojams, kuriuose bus galima nusiplauti rankas, pavalgyti. Kur tie nameliai dabar? Jų nėra“, – komentuoja R. Budbergytė.

Jos teigimu,VVT vadovybė, jeigu būtų norėjusi, galėjo užtikrinti, kad vilniečiai netaptų streiko įkaitais – tereikėjo laiku atliepti vairuotojų keliamas problemas. R. Budbergytė primena, kad nuo 2021 metų spalio, kuomet profsąjungos paskelbė darbuotojų streiką, bendrovė nuolat vilkino teismo procesą.
„Tai patvirtino ir Vilniaus apygardos teismas savo sprendime atmesti vieną iš daugelio VVT bendrovės skundų dėl streiko pripažinimo neteisėtu. Sprendime rašoma, kad pagrindo teigti, jog VVT profsąjungos elgiasi nesąžiningai nėra, nes daugeliu atveju būtent bendrovės iniciatyva būdavo perkeliami posėdžiai arba pratęsiami derybų terminai. Kitaip tariant, būtent VVT bendrovė sistemiškai sabotavo dialogą“, - tikina R. Budbergytė.

Pirmadienį prasidėjo neterminuotas VVT darbuotojų streikas. Savivaldybė pranešė, kad streike planuoja dalyvauti 519 vairuotojų

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)