„Kreipiausi į Lietuvos Respublikos vyriausiąją rinkimų komisiją prašydama įvertinti, ar už valstybės pinigus užsakius reklaminę kampaniją „Financial Times“ ir vėliau ją nepažymėtą savivaldos rinkimų kampanijos metu skleidžiant visoje Lietuvoje, nebuvo pažeistos Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso nuostatos, reguliuojančios rinkimų finansavimą bei politinę reklamą“, – feisbuke penktadienį rašė politikė.

Pasak jos, įtakingame leidinyje užsakyti straipsniai iš tikrųjų reklamuoja konservatorius. Todėl, svarsto politikė, projektas greičiausiai yra skirtas savivaldos rinkimų nuotaikomis jau gyvenantiems lietuviams.

„Iš Lietuvoje buvusios reakcijos yra akivaizdu, kad publikacija pirmiausiai orientuota į Lietuvos rinką ir turi kitą tikslą: savivaldos rinkimų laikotarpiu kurti TS-LKD, kaip partijos, dalyvaujančios rinkimuose, ir ją atstovaujančių lyderių įvaizdį“, – rašo A. Širinskienė.

„Kad užsakant reklamą siekta palankaus jos efekto Lietuvoje rodo ir reakcijos, kuomet „Financial Times“ publikacijomis ėmė džiūgaudami dalintis kiti valdančiųjų politikai bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės oficiali paskyra, kurioje net nepasivarginta įspėti apie apmokėtą reklamą. Taip pat straipsniai apie politikų paminėjimą „Financial Times“ plačiai pasirodė nacionalinėje žiniasklaidoje bei turėjo didelį atgarsį ne kokiu kitu, o būtent savivaldos rinkimų kampanijos metu“, – akcentavo politikė.

Pasak jos, esama ir daugiau aplinkybių leidžiančių teigti, kad rinkimų laikotarpiu buvo pasinaudota administraciniais resursais.

„Politinio pobūdžio reklamos „Financial Times“ užsakovas yra valstybei priklausanti viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“, kurios savininko teises įgyvendina ekonomikos ir inovacijų ministerija. O minėtosios viešosios įstaigos valdybos nariu yra Vaidas Navickas, Ministrės Pirmininkės I. Šimonytės patarėjas. Taigi, politinio pasitikėjimo valstybės tarnautojas, kurį su „Investuok Lietuvoje“ apmokėtų publikacijų herojumi, I. Šimonyte, bei jos partija sieja ne bet koks, o asmeninio ir politinio pobūdžio pasitikėjimo ryšys.

Taigi, savivaldos rinkimų laikotarpiu buvo pasinaudota administraciniais resursais: ne tik valstybei priklausančios VšĮ lėšomis, bet ir galimai - Premjerės patarėjo įtaka. Kad Premjerė nežinojo apie tokius reklamos viražus – kvaila manyti, nebent darytume prielaidą, kad su patarėju ji nesišneka ir jis jai neatsiskaito už darbus, nors yra jos asmeniniame pavaldume“, – rašė A. Širinskienė.

ELTA primena, kad šią savaitę britų portalas „Financial Times“ skiltyje „Special Reports“ publikavo septynis straipsnius apie Lietuvą – valstybės laikyseną tarptautinėje erdvėje, pažangą finansinių technologijų sektoriuje, fotografų pasiekimus, Suvalkų koridoriaus situaciją, energetinę nepriklausomybę nuo Rusijos, krepšinio istoriją bei pirmąjį verslo vienaragį „Vinted“. Visgi antradienį naujienų portalas DELFI pranešė, kad tai buvo užsakyti straipsniai. Ekonomikos ir inovacijų ministerijai pavaldi viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ šiai turinio kampanijai išleido 56,8 tūkst. eurų (su PVM).

Viešojoje erdvėje dėmesio ir kritikos sulaukė tai, kad Lietuvos politikai bei institucijos džiaugėsi „Financial Times“ dėmesiu Lietuvai, jos užsienio politika, nors, kaip pasirodė vėliau, pati publikacijų serija buvo apmokėta Lietuvos biudžeto lėšomis.

Savo ruožtu portalo žurnalistas Richardas Milne pažymėjo, kad užsakovai neturėjo jokios įtakos tekstų turiniui.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)