Tai, kad Kaliningrado sritis jau spėjo išeikvoti dalies prekių kvotas, neseniai pranešė Rusijos žiniasklaida.

Teigiama, kad Kaliningradas geležinkeliu nebegali atsigabenti portlandcemenčio, šlako vatos ir valcuoto metalo, nearmuoto stiklo, medienos ir kitų medžiagų.

„Šių ir kitų medžiagų transportavimas dabar vykdomas ir jūra“, – pranešime teigė Regiono infrastruktūros plėtros ministerija.

Anot jos, artimiausiu metu baigsis dar kelių kategorijų krovinių gabenimo kvotos. Tarp jų yra natrio bikarbonatas, mineralinės trąšos ir stiklinė tara.

Kaliningrado srities gubernatoriaus spaudos sekretorius Dmitrijus Lyskovas neseniai ramino, kad šiuo metu absoliuti dauguma regionui reikalingų statybinių medžiagų gabenami jūra.

Geležinkeliai: viskas vyksta sklandžiai

„Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos partnerė Kotryna Dzikaraitė Delfi teigė, kad į 2022 metais tarp Rusijos žemyninės dalies ir Kaliningrado per Lietuvą leidžiama pervežti 3,1 mln. tonų prekių, o kvotos apskaičiuojamos vieneriems metams.

Anot jos, klientui pateikus mėnesio arba papildomą paraišką prekių pervežimui tranzitu, „LTG Cargo“ pagal paraiškoje nurodytą prekės kodą tikrina, ar konkrečios prekės judėjimui tranzitu taikoma prekių gabenimo kiekio kontrolė.

„Jei krovinys atitinka tranzito į Kaliningradą tvarką, jis priimamas vežimui per Lietuvos teritoriją. Konkrečių kodų prekių pervežtam kiekiui pasiekus nustatytus metinius vidurkius, jų gabenimo paraiškos yra atmetamos, o jų vežimas nevykdomas“, – atsakyme teigia ji.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovės, leidžiami kroviniai gabenami sklandžiai ir remiantis nustatyta tvarka.

K. Dzikaraitės teigimu, ES sankcijos naftai ir naftos produktams pilnai įsigalios 2022 m. gruodžio 5 d. arba iki 2023 vasario 5 d., priklausomai nuo konkretaus prekės kodo.

Gubernatorius: ir mes su fantazija neturime problemų

Kaliningrado gubernatorius Antonas Alichanovas neseniai pareiškė, kad iš Lietuvos valdžios galima tikėtis bet ko.

Atsakydamas į vietos gyventojo klausimą, ar gali nutikti taip, kad bus uždraustas keleivių tranzitas į Kaliningradą, gubernatorius sakė nematantis Lietuvos veiksmuose jokios prasmės, išskyrus bandymą pabloginti vietos žmonių gyvenimą.

„Jie pagarsėję fantazuotojai, jie gali sugalvoti bet ką. Bet ir mes su fantazija neturime problemų, todėl manau, kad kol mes savo fantazijas laikysime balanse, nieko kardinalaus neįvyks. Labai to tikiuosi. Nes jeigu Rusijos Federacija nenaudos Lietuvos geležinkelių arba jie nebus naudojami Rusijos Federacijos interesais, tai jie turės tik vieną kelią – į Klaipėdos jūsų uosto pusę, bet jau kaip metalo laužas “, – kalbėjo jis.

Antonas Alichanovas

Praėjusį mėnesį komentuodamas Kaliningrado tranzito klausimą A. Alichanovas sakė, kad reikia tęsti spaudimą diplomatiniais kanalais.

„Galų gale, yra daug galimų atsakomųjų priemonių, kurios būtų labai jautrios ir skausmingos Lietuvai, jų būtų galima imtis darant spaudimą“, – teigė jis „Belorus 1“, tačiau kokios tos priemonės, nedetalizavo.

Spalio viduryje Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas pareiškė, kad Rusija esą daugiau nebepaliks be atsako jokių „išpuolių“ dėl Kaliningrado tranzito.

„Vilnius demonstruoja didelį uolumą kurdamas vis daugiau kliūčių tranzitui į Kaliningrado sritį ir atgal“, – interviu leidiniui „Argumenty y fakty“ sakė jis.

Jis tai pavadino „Lietuvos ir Europos Sąjungos politinių įsipareigojimų Rusijai pažeidimu“.

S. Lavrovas taip pat kalbėjo, Rusijos valdžia siekia visiško krovinių srauto normalizavimo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)