Parodos atidarymo renginyje Lietuvą, kaip įdomią taivaniečiams produktų kilmės šalį, įvardijo Taivano prezidentė Ing-Wen Tsai.

„Taivane populiarus lietuviškas alus, šokoladas, kiti produktai“, – sakė ji.

Taivano prezidentė savo kalboje džiaugėsi su Lietuva vystomais prekybiniais santykiais.

Pristatyti savo gaminius į Taivaną atvyko apie 20 lietuviškų įmonių – įvairių gėrimų, pieno produktų, šokolado, saldainių, kepinių ir kitų produktų gamintojai.

„Mes kiek anksčiau pradėjome – prieš gerus metus. Dabar po truputį įsibėgėja visas verslas. Aišku, mūsų yra toks gražus noras, tą kalbame ir su vietiniais partneriais, kad į Taivaną galėtume parduoti daugiau nei anksčiau parduodavome į Kiniją“, – Lietuvos žurnalistams sakė „Volfas Engelman“ direktorius Marius Horbačauskas.

Taivaniečiams toks iššūkis, pasak jo, taip pat patiko.

„Stengsimės visi, kad taip ir įvyktų. Šiaip lietuviškas alus Taivanyje visiems labai patinka, nes vietinis alus savo receptūra šiek tiek yra kitoks. (…) Ką mes matome, tai jie patys labai aktyviai dalyvauja, fotografuojasi, deda (nuotraukas) į socialines medijas“, – teigė verslininkas.

„Kaip kalbėjome su kolegomis taivaniečiais, vis tik, ko gero, geriau turėti santykius ir pardavinėti draugams, kad ir mažiau, nei priešams ir tikėtis, jog bus daug. Ta partnerystė šilta ir tvirta, neišgalvota“, – tęsė M. Horbačauskas.

Jo teigimu, eksportuojamos produkcijos kiekiai didėja ir tikimasi, jog didės toliau.

„Vis dėlto su kinais dirbome septynerius metus – viskas per vieną dieną ar naktį nutrūko. Žinoma, tai užtruks laiko, bet mes matome norą ir geranoriškumą, tad tikimės, jog bus greičiau nei septyni metai“, – pripažino parodos dalyvis.

Panašiai kalbėjo ir sausainių įmonės „Viktorija ir partneriai“ atstovė Milda Vaškevičiūtė.

„Dalyvaujame pirmą kartą. Su Taivano rinka mes jau dirbame, esame išvežę ne vieną konteinerį, dabar norėtume išplėsti savo (eksportuojamą – aut. p.) asortimentą“, – sakė Lietuvos paviljone produkciją pristatinėjusi įmonės atstovė.

Foto: DELFI / Dainora Pankūnė

Ji teigė, kad įmonė mato taivaniečių norą bendradarbiauti, tad į parodą pristatyti atsivežė ne vieną rūšį kepamų sausainių.

„(Dėmesys) didėja. Tikrai jaučiame dėmesį mūsų produktams. Produkcija labai įvairi – turime su džiovintomis uogomis, serbentais, spanguolėmis, obuoliais, kakavinių, vanilinių... Asortimentas ir susidomėjimas didžiulis“, – komentavo M. Vaškevičiūtė.

Ji pripažino, kad, kaip ir norint eksportuoti į kitas rinkas, taip ir Taivano atveju yra specialios tam keliamos sąlygos.

„Kažkokių didelių iššūkių nėra. Mes pradėjome bendrauti po Naujų metų, o pirmas krovinys išplaukė kažkur kovo mėnesį, tai gana greitai viską susiderinome“, – pasakojo verslininkė.

M. Vaškevičiūtė sakė, kad pirmąjį kontaktą užmezgė ne pati įmonė, o taivaniečiai, tad didelių pastangų ieškoti ryšių, pasak jos, nereikėjo.

„Dabar, dalyvaudami parodoje, norime įsitvirtinti, praplėsti asortimentą, rasti didesnį pirkėjų kiekį“, – paaiškino parodos dalyvė.

Viceministras: eksportas kol kas nedidelis

Parodoje viešėjusį žemės ūkio viceministrą E. Giedraitį apsupo minia smalsuolių, kai jis, eidamas prie kiekvieno lietuviško verslo paviljone, pristatinėjo jų produkciją.

„Parodoje tiek dėmesio (anksčiau – aut. p.) neteko gauti, susidomėjimas tikrai yra didžiulis, labai smagu. (…) Aišku, ne visi čia dar produktai yra, visi lūkesčiai, kad ta rinka atsiveria ir kad daugiau produktų pradėtų važiuoti, nes Lietuva yra maistą eksportuojanti šalis“, – Lietuvos žurnalistams sakė E. Giedraitis.

Jis teigė, kad ministerija skatina verslininkus dalyvauti tokiose parodose.

„Nėra didelis (eksportas). Mes turime tik du milijonus eurų, jis auga, bet tai yra 3-4-6 proc. Labai nedidelis, norėtųsi daugiau, bet, matyt, čia laiko klausimas, nes tiek į Kiniją, tiek į Japoniją mūsų prekės „įėjo“ kelis metus. Turbūt sunku tikėtis, kad labai greitai būtų proveržis, bet labai tikimės“, – akcentavo viceministras.

E. Giedraičio teigimu, abipusė simpatija tarp Taivano ir Lietuvos padeda tokiems prekybiniams ryšiams.

„Aš manau, kad ta simpatija tikrai padės įeiti į rinkas. Šiandien teko girdėti, kad ir turistus labai kviečia, mes, aišku, irgi labai kviečiame į Lietuvą. Matyt, tie santykiai užsimegs“, – komentavo žemės ūkio viceministras.

Populiariausios prekės, pasak jo, yra gėrimai ir saldumynai.

„Šią akimirką sunkiau su mėsos, pieno, kiaušinių produktais, bet agentūros dirba ir tikėkimės. Aišku, norėtume, kad tempai būtų didesni, nes reikia suderinti reikalavimus dėl ekologinių produktų“, – sakė E. Giedraitis.

Viceministras teigė girdėjęs kai kurių verslininkų nuogąstavimą, kad licencijavimo procedūros stringa.

„Paklausimai būna įvairūs kas savaitę, kas dvi. (…) Maisto ir veterinarijos tarnyba atsako tikrai labai greitai, iš Taivano pusės, kiek man žinoma, atsakymai laukiami labai ilgai ir mes juos visada skubiname – norėtume greičiau“, – patikino E. Giedraitis, pridūręs, kad tokį raginimą išsakys ir kolegoms taivaniečiams.

Lietuvos žurnalistų vizitą Taipėjuje inicijavo ir finansavo taivaniečiai. Teksto turiniui įtakos tai neturėjo.