„Septintas sankcijų paketas nėra svarstomas. Deja, bet nėra kalbos ir apie tai, kad būtų įtrauktos į sankcijų paketą dujos. Reikia suprasti, kad kai sankcijos paskelbtos, būtų ir greitis, reakcija ir išlaikyta ES šalių vienybė, kad nediskredituoti savęs. Dabar svarbu susifokusuoti į jau esančių įgyvendinimą ir dirbti su šalimis, kurių pagalba Rusija jas gali apeiti, bei skatinti Ukrainos integraciją“, – dėlioja eurokomisaras Virginijus Sinkevičius ir sako, kad jau pasiektas negrįžtamumo taškas ir tą svarbu suprasti.

Matome, kad vyksta atvirkštiniai procesai – rusai patys mažina arba nutraukia dujų tiekimą ir taip mus mėgina spausti. Svarbu kuo greičiau nutraukti bambagysles ir tai svarbu toms, šalims, kurios neturi prieigos prie jūros, kurios negali įsirengti dujų terminalo. Visų mūsų bendras reikalas užpildyti saugyklas 80 proc. iki žiemos. Jos priklauso nuo privačių operatorių. Dabar jos užpildytos 15 proc. kai kurios šalys jau priverstos naudoti anglį.

Kaip įgyvendinti šį tikslą planas yra. Pavyzdžiui, terminalą sutiko perduoti Japonija. Pasirengimas vyksta nuo tada, kai EK pamatė, jog „Gazprom“ tikslingai mažina dujų tiekimą Europai. Problema, kad nėra tiek daug šalių, iš kurių galime gauti dujas. Kol kas teorinis apsirūpinimas jomis apie 60 proc. Pagrindinis tiekėjas JAV.

„Tai kas vyksta su Kaliningrado tranzitu nutiko dėl to, kad Rusija užpuolė Ukrainą. Kai kalbame apie tolesnį sankcijų įgyvendinimą, reikia grįžti į ketvirtą sankcijų paketą, tai išimtis Kaliningrado tranzitui galbūt galėjo atsirasti. Buvo specialus punktas dėl keleivių ir krovinių vežimo, Lietuvos stojimo sutartyje į ES tam paskirtas buvo atskiras punktas ir mes galėjome derėtis dėl tranzito stabdymo.

Man keistesnė mūsų reakcija, nes kad tokia aštri situacija bus žinojo tiek ES, tiek Lietuva, nors realiai kalbama apie dvi specifines prekes. Rusija pradėjo nuo propagandos ir melo pylimo ir tuo pačiu sukėlė paniką Lietuvoje. Čia didžiausia žala, kad propagandiniam puolimui nebuvo pasiruošta iš anksto.

Nėra taip, kad Lietuvos geležinkeliai sustabdė tranzitą. 27 šalys priėmė šį sprendimą. Pavyzdžiui, Vengrija nesutiko su naftos iš Rusijos importu ir tai nebuvo priimta“, – sakė V. Sinkevičius ir patikslino, kad tai tik valstybės narės vykdomas ES sankcijų paketas.

Komisaras pabrėžia, kad Lietuvai reikėjo įdėti daugiau darbo į kovą propagandos lauke, nes reakcija buvo laukiama. Rugpjūčio 10 d. bus stabdomas kitų prekių tranzitas, tokių, kaip alkoholis, cementas. Visi žinojo, kad reakcija iš Rusijos bus. Galima Klaipėdos uosto blokada EK nebuvo vertinama, nes laikoma tiesiog Rusijos propagandine žinute. Pagalbos prašymo kelias – problemos identifikuojamos šalies Vyriausybėje ir tada kreipiamasi į EK. Jei nėra prašymo, nėra ir pagalbos.

Paklaustas, kaip vertina Rusijos reakciją, V. Sinkevičius tikino, kad EK pilnai palaikys Lietuvą įgyvendinant šį paketą.

„Šią situaciją galima išspręsti labai paprastai. Rusijos kariams tiesiog reikia grįžti į dislokacijos vietas Rusijoje“, – siūlė komisaras.

Kalbėdamas apie grūdų iš Ukrainos eksportą, tai labai sudėtingas procesas. Vienintelis geras sprendimas atblokuoti Odesos uostą, tačiau čia reikalingas sutarimas su Rusija. Spaudimas, kuris taikomas, kol kas atrodo per mažas.

„Kol kas toks įspūdis, kad tik ES reikia, kad Ukrainos grūdai pasiektų Šiaurės Afriką. Net Afrikos šalys deda per mažai pastangų. Tai okupantų karo nusikaltimas. Jie daro tą patį, ką darė Mariupolyje, nes jei Afrika negaus tų grūdų, ten prasidės badas. Nereikia apsigauti, spekuliantai iš to uždirba milžiniškus pinigus“, – dėliojo V. Sinkevičius.

Dabartinės apimtys apie 1,5 milijono tonų per mėnesį. Liepą bus pikas 3 milijonai tonų, tačiau kiekiai per maži, kad išspręstų problemą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)