„Paliečiamas energetikos sektorius – kol kas, panašu, tik anglis, kurios importas bus stabdomas (nuo invazijos pradžios už anglį ES Rusijai galėjo sumokėti apie 700 mln. eurų – kur kas mažiau, nei už dujas ir naftą (po 9 mlrd.))“, – feisbuke rašė Rytų Europos studijų centro vadovas Linas Kojala.

Pasak politologo, jame numatomos sankcijos Rusijos transporto sektoriui (laivams, vilkikams ir kt.) bus apribojamos galimybės patekti į ES.

„Papildomos sankcijos finansų sektoriui (visų tranzakcijų su keturiais bankais draudimas ir pan.). Papildomi eksporto draudimai (pažangios technologijos ir kt.), tai turės ilgalaikį efektą.
Kokybiškai nauji apribojimai energetikos sektoriui (bet kol kas nėra dujų, naftos, dėl kurių susitarti sunkiausia), taip pat transportui. Technologijų eksportas jau buvo pradėtas – ilgainiui šios sankcijos turi potencialą dideliam efektui. Be to, apskritai Rusijos priėjimas prie Vakarų rinkų ir prekių ženkliai apribotas“, – vardino L. Kojala.

Sprendimą dar turės patvirtinti 27 ES valstybės

Lietuva spaus dėl naftos

Kaip rašė ELTA, tarp naujų ES sankcijų turėtų būti įtrauktas draudimas rusiškiems laivams įplaukti į uostus.

Užsienio reikalų viceministras Mantas Adomėnas tikina, kad tarp naujų Europos Sąjungos (ES) sankcijų turėtų atsirasti rusiškų laivų įplaukimo į ES uostus draudimas. Pasak jo, pakete figūruoja ir anglių iš Rusijos importo nutraukimas.

„Tikėtina, kad tai bus Europos Komisijos išleistame naujame sankcijų siūlyme, penktajame sankcijų pakete. Ne abstrakčiai kalbama, o kaip ir dėl anglių, turėtų figūruoti“, – antradienį 15min.lt teigė M. Adomėnas.

Politikas pabrėžė, kad siūlymai drausti anglies importą ir rusiškų laivų atvykimą į ES uostus yra nepakankami. Anot jo, reikia žiūrėti į tas sritis, kurios gali labiausiai pakenkti Rusijos ekonomikai ir stabdyti jos karo mašiną.

„Toks mąstymas apie sankcijas, kuris dabar ateina iš Vokietijos ir Vengrijos, kad „darykime tas sankcijas, kurios mums sukelia mažiausiai nepatogumų“, jis visiškai nepadeda dabar ukrainiečiams, kovojantiems už savo šalį. Todėl mes spausime, kad būtų einama su sankcijomis naftai“, – sakė užsienio reikalų viceministras.

ELTA primena, kad kovo mėnesį susisiekimo ministras Marius Skuodis kartu su Lenkijos, Latvijos ir Estijos ministrais bendru laišku kreipėsi į Europos Komisijos (EK) transporto komisarę Adiną Valean ir ES susisiekimo ministrus, ragindami uždrausti krovinių gabenimą kelių transportu į Rusiją ir Baltarusiją bei iš šių šalių, taip pat apriboti Rusijos ir Baltarusijos laivų galimybes įplaukti į ES uostus.

Ministrai ėmėsi šio žingsnio reaguodami į Rusijos režimo karą Ukrainoje, kuris vis dar „maitinamas“ dvejopos paskirties prekėmis, kiekvieną dieną gabenamomis tūkstančiais Rusijos ir Baltarusijos vilkikų bei laivų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)