„Yra dažnas reikalas šiomis dienomis, vairuotojai pyksta šiek tiek ant tos kelio dangos ištrupėjusios“, – LNK laidai „Labas vakaras, Lietuva“ sakė „Melgos“ autoserviso padalinio vadovas Andžejus Ostrovskis.

Nors pavasaris dar neprasidėjo, jo teigimu, klientų padaugėjimas jau jaučiamas.

„Padaugėję stipriai yra – kartais, tokių pažeidimų kaip padangos prakirtimas“, – sakė jis.

A.Ostrovskis parodė keturias prakirstas padangas, kurias per vieną dieną suvežė autoserviso klientai. Jis sakė, kad su tokiomis problemomis per dieną kreipiasi iki dešimt vairuotojų.

„Dažnu atveju tenka keisti dvi padangas“, – pabrėžė jis.

A. Ostrovskis sako, kad po smūgio pravartu pasitikrinti mašinos važiuoklę.

„Jei žmonės pastebi tik padangą tuščią, nereikėtų apsigauti, reikėtų ratų geometrijos bei važiuoklės patikrą atlikti“, – patarė autoserviso atstovas.

Kiek tokio pažeidimo taisymas gali paploninti piniginę? Anot pašnekovo, viskas priklauso nuo automobilio.

„Jei pakanka pakeisti vieną padangą, kuri yra standartinių išmatavimų, tai telpa į 60 eurų. Ratlankių lyginimas – reikėtų orientuotis į 30 eurų. Jeigu kalbame apie prabangesnius automobilius, čia, tarkime, turime žemo profilio padangas su aukštu ratlankiu, ten jau virš 300 ir virš 400 eurų gali būti. Kuo didesnis ratlankis, kuo žemesnė padanga, tai, kaip taisyklė, ji bus brangesnė“, – teigė jis.

A. Ostrovskis sakė, kad bent du iš trijų klientų pasako, jog sieks žalos atlyginimo.

Atsako ne savivaldybė, o gatvių prižiūrėtojai

Vilniaus savivaldybės atstovas Arūnas Visockas LNK teigė, kad žalos atlyginimo žmonės kreipiasi ir patys, ir per draudikus. Turi būti įrodyta, kad žala įvyko būtent toje vietoje – tam turi būti iškviesta policija, ji turi konstatuoti faktą, turi būti padarytos įvykio nuotraukos.

„Šiais metais jau esame gavę virš 20 kreipimųsi, jie yra nagrinėjami ir bus atsakyta gyventojams. Kadangi miesto teritoriją prižiūri trys įmonės, įvertinama, kurios įmonės teritorijoje atsirado žala ir nukreipiama į tą įmonę“, – teigė jis.

A. Visockas pabrėžė, kad už patirtą žalą turi atsakyti ne Vilniaus miesto savivaldybė, o įmonės, kurios prižiūri gatves.

Anot savivaldybės atstovo, reikalaujamos kompensacijų sumos yra įvairios, nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų.

„Kartais būna, kad nepateikia visų faktų ir nueinama iki teismo“, – pasakojo jis.

Jei einama teismo keliu, pasak A. Visocko, žalos išsireikalavimas gali trukti ir kelerius metus.

Visą reportažą žiūrėkite čia: