„Nors pandemija pačiame įkarštyje, visiems siūloma įvairiomis priemonėmis saugotis ir apsaugoti kitus, dirbti iš namų, jei įmanoma, jei blogai jaučiatės neiti į darbą ar į mokymosi įstaigą. Puikiai žinome, kaip praeiti mokslo metai buvo paženklinti nuotoliniu mokymusi, kokios to pasekmės buvo vaikų mokslo pažangumui ir socialinių įgūdžių ugdymui.

Taigi beveik metus mokyklos naudojo tokį mokymosi metodą, tad neabejotinai turėjo būti pilnai paruošusios savo techninę bazę tokias priemones ir toliau naudoti, gal net jas turėjo patobulinti per vasarą, kad reikalui esant viskas sklandžiai veiktų ir šiais metais. Bet pasirodo ne viskas taip paprasta“, – tikino D. Rauba.

Jis pasakojo, kad antradienį po mokyklos sūnus pasijuto blogai, karščiavo, buvo šaltkrėtis, viduriavo.

„Vakare padarome greitą antigeno testą, tą patį, apie kurį rašiau ankstesniame poste, ir jis visas raudonas. COVID-19, akivaizdu. Ryte skambutis į mokyklą: vaikas susirgo covid, neateis į mokyklą, suteikit galimybę dalyvauti pamokose nuotoliniu būdu. Negalime.

Reikalavimuose nurodoma, kad turi būti padarytas PGR testas, jis užregistruotas sistemoje, tada šeimos gydytojas išrašo pažymą ir tik tada sprendžiama apie galimybes vaiką prijungti prie pamokų lankymo. Greitasis antigeno testas netinka, nors jį atlikus privačiose klinikose, duomenys suvedami į e-sveikatą“, – stebėjosi gydytojas.

„Taigi, pasijutai blogai, registruokis PGR (1-2 paros), lauki atsakymo dar 1 parą, šeimos gydytojas, jei pakelia telefoną, išrašo pažymą apie ligą – dar 1 para. Tada mokykla apsvarsto konkretų atvejį ir bando suteikti prieigą prie pamokų – dar minimum 1 diena. Taigi vaikas praleidžia 4-5 d. namie, o dauguma vaikų – visai lengvai sirgdami, bet neturi galimybių šiais visuotino „nuotolinio“ gyvenimo laikais gauti galimybę mokytis kartu su klasės draugas.

Tai išvada: jei pasijutai blogai, bet esi stropus ir pareigingas mokinys, sukandęs dantis toliau eini į mokyklą, lankai pamokas ir stengiesi neatsilikti moksluose, o kad paplatinsi virusą draugų rate, kurie tai padarys savo šeimose, argi kam rūpės, jei vaikas niekam neišsiduos“, – ironizavo D. Rauba.

Jis teigė, kad mokytojai sakė, jog pasitaiko piktnaudžiavimo atvejų, kai vaikai be rimtesnės priežasties neina į mokyklą ir nori gauti nuotolinį prisijungimą.

„Na, pvz., tėvai sugalvojo pailsėti Tenerifėje. Gal ir pasitaiko, bet mes, protingi tėvai, suprantame, koks yra didelis gyvo mokymosi privalumas, bet, būdami atsakingi šiais laikais, mieliau jau kelias dienas leisime vaikams pasėdėti namuose prie kamerų, kol paaiškės sveikatos sutrikimo priežastis, nei leisime į mokyklą platinti ligos.

Bet duokite prisijungimą tą pačią dieną, juk bus jungiamasi prie pamokų, o ne prie Krašto apsaugos ministerijos serverių! Ir net, jei tėvai piktnaudžiaudami išsiveža vaikus į Tenerifę ar Balį mokslo metu, tai jau geriau tie vaikai bus prileidžiami nuotoliniu būdu pasimokyti tas 1-2 sav., nei tėvai rašys melagingus pasiaiškinimus apie neaiškius vaikų negalavimus. Atrodo, yra progresas, bet sugebame tą progresą patys ir palaidoti“, – tikino gydytojas.

„Delfi“ primena, kad mokytojams praėjusiais mokslo metais pastebėjus piktnaudžiavimą dėl nuotolinio vaikų ugdymo, atsakingos institucijos nusprendė hibridinį ugdymo modelį taikyti tik iš tikrųjų vaikui susirgus. Tai turi patvirtinti jo gydytojas.

Taip pat ne visos mokyklos galėjo pilnavertiškai taikyti šį modelį, mat neturėjo daug tokiam ugdymui paruoštų klasių. Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) anksčiau informavo, kad visa įranga savivaldybes turi pasiekti iki lapkričio pabaigos.

Paaiškinama, kad hibridinis mokymas – tai galimybė lygiagrečiai derinti du skirtingus – nuotolinį ir kontaktinį – mokymo organizavimo būdus, kai dalis mokinių mokosi klasėje kontaktiniu būdu, o dalis jungiasi prie pamokos nuotoliniu būdu, naudodamiesi įvairiomis technologijomis.

Pabrėžiama, kad ugdymas hibridiniu būdu taikomas tik išimtiniais atvejais. Pavyzdžiui, tai gali būti taikoma namuose besimokantiems vaikams, esantiems izoliacijoje dėl pandemijos, ir pan.

NŠA yra parengusi vadovą hibridiniam mokymui: mokytojams pateiktos šiam ugdymo būdui skirtos rekomendacijos bei metodiniai siūlymai (organizaciniai, techniniai, programiniai ir kiti sprendimai).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (59)