Projektą teikia konservatoriai Antanas Matulas, Linas Slušnys, Jurgita Sejonienė, Paulė Kuzmickienė ir Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Zenonas Streikus.

Siūlymas registruotas antradienį, o ketvirtadienį jį planuojama pateikti per plenarinį posėdį.

„Dauguma tų įstaigų vykdo smulkias atskiras funkcijas. Ir SAM nuomone, ir Sveikatos reikalų komiteto nuomone, būtų racionalu tas įstaigas apjungti, jokiu būdu ne naikinti. Visos funkcijos turi išlikti, bet tiesiog išvengti dubliavimo ir supaprasti jų valdymą bei administravimą“, – trečiadienį BNS sakė J. Sejonienė.

Anot jos, konsolidavus minėtas įstaigas būtų lengviau koordinuoti jų veiklą.

„Nekiltų tokių nesklandumų, kaip žinome, kai ULAC ir Nacionalinis visuomenės sveikatos centras turi atskiras informacines sistemas, jos tarpusavyje niekaip nekomunikuoja. Pats informacijos rinkimas ir perdavimas ir kitų veiklų koordinavimas būtų daug paprastesnis, jei tai būtų viena įstaiga“, – tvirtino parlamentarė.

Pagal projektą, prie SAM liktų veikti Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC), Radiacinės saugos centras, Ekstremalių sveikatai situacijų centras ir Higienos institutas bei kitos visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos, įsteigtos kitų įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka.

Projekte pabrėžiama, kad visuomenės sveikatos įstaigų pertvarka būtų vykdoma konsolidavimo būdu.

Anot iniciatorių, būtų įsteigta viena nacionalinio lygio institucija, atsakinga už užkrečiamųjų ligų epidemiologinę priežiūrą ir kontrolę, išvengiant dabar egzistuojančio funkcijų dubliavimo.

„Nacionalinio visuomenės sveikatos centro, Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos bei Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro veiklų konsolidavimas vienoje įstaigoje leistų koncentruoti užkrečiamųjų ligų valdymo, pasirengimo ir ekstremaliųjų sveikatai situacijų valdymo nacionaliniu ir apskrities lygiu funkcijas. Toks sprendimas pagerintų epidemiologinės priežiūros kokybę, leistų efektyviau vykdyti funkcijas“, – teigiama projekto aiškinamajame rašte.

Jame taip pat nurodoma, kad įsteigtos stambesnės visuomenės sveikatos institucijos turėtų daugiau pranašumų ir potencialo įgyvendinti projektus ir naudoti investicijas – būtų įgyvendinami aukštesnės kokybės ir didesnės apimties projektai, turint didesnį biudžetą ir platesnį specialistų ratą.

Anksčiau iš pareigų buvo atleisti ir ULAC, ir Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos vadovai.

ULAC vadovą Saulių Čaplinską teismas neseniai grąžino į pareigas, dėl šiurkštaus darbo pareigų pažeidimo iš pareigų atleistas Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos vadovas Danas Bakša taip pat ketino skųsti atleidimą.

Panašią pertvarką praėjusios kadencijos Seime teikė tuometinis „valstiečių“ sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga, bet ji sulaukė didelės sveikatos specialistų ir tuometinės opozicijos kritikos.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)