„Kuriamas toks paciento kelias, kad pacientas žinotų, kur jam kreiptis, kas yra atsakingas už jo sveikatą. (…) Siuntimas nėra paciento pasiuntimas laimės ieškoti, bet siuntimas tai yra gydytojo konsultacija gydytojui. Istoriškai taip susiklostė, kad pacientas gaudavo popierinį siuntimą, ir išeina kažkur specialisto ieškoti.

Pirmas žingsnis yra, kad šeimos gydytojas pasikonsultuotų su gydytoju specialistu, ir, jeigu specialistas sako, kad iš turimų duomenų jau yra atlikti visi veiksmai, ką galima, tada jau siųsti. (…) Galbūt kartais pacientui nebūtina vykti pas specialistą, gali šeimos gydytojas, turėdamas visus sveikatos duomenis esveikatoje, nuotoliniu būdu konsultuotis su gydytoju specialistu, ir kartu priimti geriausią sprendimą, ar reikia kontaktinės konsultacijos, ar nereikia“, – „Žinių radijo“ laidoje „Atviras pokalbis“ aiškino SAM Asmens sveikatos departamento direktorė Odeta Vitkūnienė.

Pasak SAM atstovės, nuotolinės paslaugos įteisintos jau praeitais metais.

„Tačiau šiemet yra gerinami elektroninės sveikatos funkcionalumai, kad šeimos gydytojai galėtų ta galimybe pasinaudoti. Visi skaitmenizavimo dalykai yra vystomi“, – sakė O. Vitkūnienė.

Veryga: reikia nukrauti dalį darbo nuo gydytojo

Buvęs sveikatos apsaugos ministras, parlamentaras iš opozicinės valstiečių žaliųjų frakcijos Aurelijus Veryga sutiko, kad dėl tokių sprendimų padaugėtų darbo šeimos gydytojui.

„Tos priemonės yra kuriamas kaip patogumas pacientui, o ne šeimos gydytojui. Šeimos gydytojui reikės įdėti papildomo darbo“, – teigė A. Veryga.

Pasak jo, jeigu norime, kad šeimos gydytojas kažką daugiau darytų, reikia sutarti, kokių darbų, kuriuos daro dabar, jis nedarys. Politiko nuomone, pavyzdžiui, vaistus pratęsti arba sveikatos patikrinimus atlikti galėtų ir slaugytojos.

Buvęs ministras, kalbėdamas apie galimybes konsultuotis gydytojams, priminė ir telemedicinos galimybes.

„Jau pradėtos, bet nepakankamai išvystytos, vadinamos išplėstinės konsultacijos. (…) Viena privati klinika vis giriasi, kad „nustatome diagnozę per dieną, ir paskiriame gydymą“. Tai yra išplėstinė konsultacija, kai sustyguojama taip, kad žmogus atėjo, ir jis ištiriamas, padaroma, kas reikia, nustatoma diagnozė, paskiriamas gydymas. Nevarinėjama kelias savaites ar mėnesius, ir už tai mokama daugiau .Ligonių kasos šitą mechanizmą jau turi, tik reikia įveiklinti“, – sakė A. Veryga.

Politikas taip pat siūlo Švedijos pavyzdžiu ir steigti vieningą centrą, kur žmogus galėtų pasiskambinti ir pasitarti dėl nesudėtingų problemų.

„Lietuvoje mes buvome suplanavę, tikiuosi, kad nepražus, 1808 skambučių centro pagrindu daryti tokį centrą, kur žmonės galėtų pasitarti, jeigu tai yra kažkas nesudėtinga. Švedijoje tai apie 30 proc. nukrauna“, – kalbėjo A. Veryga.

Sako, kad šeimos gydytojas turėtų spręsti 80 proc. problemų

Šeimos gydytojų asociacijos vadovas Julius Kalibatas kalbėjo, kad svarbiausia išgryninti šeimos gydytojo darbą. Jis pritartų tam, kad dalį darbo, kurie jie daro dabar, reikėtų deleguoti kitiems sistemos darbuotojams.

„Šeimos gydytojo darbas yra užsiimti ligų diagnostika, gydymu, prevencija. (…) Šeimos gydytojas turėtų spręsti 80 proc. problemų. Deja realybė yra kitokia, manyčiau, kad šeimos gydytojo darbas kai kur yra siaurinamas, ir tikrai be reikalo“, – kalbėjo J. Kalibatas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (646)