Pasak L. Slušnio, problema tikrai yra dėl rekomendacinio siūlymo testuotis ir daug kas galvoja, kad gali sau leisti netestuoti vaikų.

„Jeigu mes turime prisėmę sau tokią atsakomybę, tuomet tas testavimas praranda prasmę. Aš sakau labai paprastai – testavimas yra prasmingas tada, kai testuojasi visi. Jeigu sąžiningai testuojasi, mes tada žinome užsikrėtimus, galime tada po vieną izoliuotis, galime izoliuoti du žmones.

Turiu omenyje, jeigu radome užsikrėtimus, o ne sergančius. Tada galime stebėti kitus ir jeigu po dviejų dienų nėra užsikrėtusių, mes toliau gyvename ir tie žmonės į darbą ar į mokyklą sugrįžta“, – sako jis.

Kalbėdamas apie privalomą testavimą, Seimo narys sako, kad teoriškai tai būtų gerai, bet yra viena problema.

„Dėl privalomo testavimo suaugusiems kaip ir viskas aišku, bet su vaikais šiek tiek kitaip. Pavyzdžiui, jeigu jiems tėvai sako, kad jie negali testuotis, ką su tuo darome? Vaikas neturi būti kaltas dėl to, kad tėvai elgiasi neatsakingai.

Taigi, šioje vietoje dėl privalomo testavimo mes turime tokį neatitikimą. Aš nuoširdžiai dėl vaikų neturiu atsakymo, ką daryti, nes įvedus privalomą testavimą tėvai gali pasakyti, kad jie gali nesitestuoti, o vaikams tėvų pasakymas daug ką reikš. <...> Ką mes su tuo darome?“, – klausė jis.

L. Slušnys tikino, kad vaikų bausti neketina ir nenori, kad jie jaustųsi blogai.

„Kaip aš sakau, čia atsiranda toks gapas. Jeigu įvesime baudą, tai kam? Tėvams ar vaikams? Jeigu, pavyzdžiui, nesitestuoja vaikas, nes tėvai neleidžia, tai kaip tada? Nebeleidžiame jo į mokyklą dėl to, kad tėvai kvaili?

Atsiprašau už tuos žodžius, tai galbūt yra negražūs žodžiai, bet aš jau kartais ir kaip politikas neberenku žodžių. Aš jau nebežinau, ką daugiau įrodinėti šiame gyvenime. Man svarbiausia, kad nenukentėtų tas pilietis, kuris yra priklausomas nuo suaugusio žmogaus“, – teigė Seimo narys.

Taip pat nurodė, kad dėl to nei ministrė, nei premjerė neturi į tai atsakymo.

„Svarbu sąmoningumas, bet jeigu iš 30 bent 3 vaikai nesitestuoja, tai praktiškai jau dingsta prasmė viso testavimo. Tie trys, kurie nesitestuoja, gali būti pilnai nešiotojai ir skleisti virusą. Tas testavimas iškart praranda prasmę. <...> Vienintelis kelias yra skiepijimasis, kol tas skiepijimas, deja, nesiseka, turime ieškoti kažkokių algoritmų leisti laiką tokiems sprendiniams, kurie yra visiškai bergždi, bet mes turėsime tą daryti“, – konstatavo jis.

Linas Slušnys

Patvirtino algoritmą ugdymo įstaigoms

„Delfi“ primena, kad nuo šiandien izoliacijos trukmė sąlytį turėjusiems asmenims trumpėja nuo 14 iki 10 dienų. Kaip ir anksčiau, suteikiama galimybė susitrumpinti izoliaciją, ne anksčiau kaip 7 izoliacijos dieną atliktus PGR tyrimą ir gavus neigiamą rezultatą, jei asmeniui nepasireiškia ūmios viršutinių kvėpavimo takų infekcijos simptomai, t. y. staiga prasidėjęs bent vienas iš šių simptomų: karščiavimas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas. Primename, kad anksčiau tokiu metu atlikus testą izoliacija buvo trumpinama iki 10 dienų.

Esant kontaktui ugdymo įstaigoje, sprendžiant dėl izoliacijos, patvirtintas atskiras algoritmas, leidžiantis lanksčiau vertinti susidariusią situaciją, maksimaliai išlaikant tiek ugdymo tęstinumą, tiek švietimo procese dalyvaujančių asmenų saugumą.

Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese, nustačius COVID-19 ligos atvejį, izoliuojamas asmuo, kuriam patvirtinta koronaviruso infekcija. Įstaigos personalui taikoma izoliacija įprasta tvarka, ugdytiniai dalyvauja ugdymo procese.

Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo procese, nustačius COVID-19 ligos atvejį, izoliuojamas asmuo, kuriam patvirtinta koronaviruso infekcija arba asmenys, kuriems atlikus testą kaupinių metodu, rezultatas yra teigiamas. Pastarieji lieka izoliacijoje 10 dienų arba iki individualaus neigiamo PGR tyrimo atsakymo. Įstaigos personalui taikoma izoliacija įprasta tvarka.

Kaip ir iki šiol, nebus izoliuojami vakcinuoti ir persirgę mokiniai. Kiti ugdytiniai turi pasirinkimą – izoliuotis arba testuotis. Neizoliuojami mokiniai, kurie testuojasi savikontrolės greitaisiais antigeno testais tris kartus: iškart po atvejo nustatymo, antrą kartą – praėjus 48–72 valandoms ir pakartotinai trečią kartą – dar po 48 valandų. Svarbu pažymėti, kad jei neįmanoma išlaikyti nustatyto testavimo dažnumo, galima testuotis artimiausią darbo dieną. Jeigu mokinys yra testuotas 24 val. iki patvirtinto COVID-19 ligos atvejo ar teigiamo kaupinio nustatymo, šis testas užskaitomas, kaip pirmas testas algoritme. Testavimo algoritmas galioja ne ilgiau, nei 10 dienų nuo paskutinės sąlyčio dienos.

Sveikatos apsaugos ministerija rekomenduoja sąlytį turėjusiems mokiniams, dalyvaujantiems ugdymo procese, kuriems taikomas testavimo algoritmas, 10 dienų nuo paskutinės sąlyčio su sergančiuoju COVID-19 liga dienos nedalyvauti neformaliojo švietimo ar kitose veiklose, jei jose dalyvauja kitos ugdymo įstaigos vaikai, taip pat tokiems asmenims nerekomenduojama dalyvauti renginiuose, kitose žmonių susibūrimo vietose, rekomenduojama apriboti asmenų, su kuriais bendraujama, skaičių. Bendraujant su kitais asmenimis, tokie mokiniai turi dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones, laikytis saugaus atstumo ir kitų bendrųjų COVID-19 ligos prevencijos priemonių.

Nustačius COVID-19 atvejį, vykdant profesinį mokymą ar aukštojo mokslo studijas, izoliuojamas asmuo, kuriam patvirtinta koronaviruso infekcija. Visi kitiems taikoma izoliacija įprasta tvarka.

Pažymėtina, kad visais atvejais neizoliuojami pagal pilną vakcinavimo schemą paskiepyti ir persirgę asmenys.

Visais atvejais ūmios viršutinių kvėpavimo takų infekcijos simptomus jaučiantys asmenys neturi dalyvauti ugdymo procese ir patariama atlikti PGR tyrimą.

Atkreipiame dėmesį, kad tiek 10 dienų izoliacijos trukmė, tiek naujasis algoritmas ugdymo įstaigose taikomas tik naujai izoliuojamiems asmenims, taigi, tie, kurie iki teisės akto įsigaliojimo jau yra izoliacijoje po kontakto ugdymo įstaigoje, tęsti ugdymo proceso testuojantis negalės, tačiau galės susitrumpinti izoliacijos terminą pagal naują tvarką.