„Artėjantys mokslo metai prasideda mokyklose. Viliamės, kad vaikai jose mokysis ir visus ateinančius mokslo metus. Visi to norime, todėl svarbu apsibrėžti, ką visi mes galime padaryti, kad artėjantys mokslo metai būtų sklandūs, be nereikalingos įtampos, tokie, apie kokius svajoja visa šveitimo bendruomenė“, – Švietimo forume teigė J. Šiugždinienė.

Pasak jos, tai reikalauja visų bendro veikimo ir pasidalintos atsakomybės.

„Mes visi: ministerija, savivaldybė, mokykla, tėveliai esame vienos švietimo sistemos dalis. Kiekvieno vaidmuo, žinoma, yra kitoks, bet ypač svarbus“, – akcentavo ministrė.

„Praėjusiais mokslo metais turėjome puikių pavyzdžių, kai aktyvūs tėvai, taip pat ir palaikanti mokyklos vadovybė išjudino visą mokyklą ir iš nuotolinio ugdymo mokiniai grįžo mokytis į klases, nors tikrai buvo nerimo ir abejonių“, – pridūrė ji.

Todėl J. Šiugždinienė atkreipia dėmesį, kad praėję pandeminiai mokslo metai labai daug išmokė, pasak jos, šios pamokos labai svarbios ir pasitinkant naujuosius metus.

„Pirmoji pamoka yra bendradarbiavimo. Mes, ministerija, įsipareigojame sąžiningai ir atvirai kalbėti apie situaciją ir talkinti savivaldybėms ir mokykloms. (...) Antroji pamoka – lyderystės. Pandemijos metu svarbi tiek ministerijos, tiek savivaldybės, tiek ir visos švietimo bendruomenės ir jos narių lyderystė. Linkėčiau daugiau sprendimų vietose ir mažiau nurodymų laukimo“, – akcentavo J. Šiugždinienė.

Ministrė akcentuoja, kad mokyklose yra daugiau lankstumo ir galimybių priimti sprendimus dėl srautų skirstymo ar testavimo organizavimo.

„Ir trečioji pamoka – nuoseklaus darbo. Praėjusiais mokslo metais sklandesniam mokymuisi naujomis aplinkybėmis skyrėme visą dėmesį. Ir tai darė visa švietimo bendruomenė. COVID-19 sukeltoms švietimo problemoms spręsti ministerija skyrė papildomų lėšų. Pernai buvo nupirkta ir išdalinta daugiau kaip 35 tūkst. planšetinių nešiojamųjų kompiuterių, šiemet dar daugiau nei 10 tūkst. bei taip pat įranga hibridiniam ugdymui“, – sakė ministrė.

„Tam, kad visi vaikai turėtų lygias galimybes visaverčiai dalyvauti ugdyme, kad nejaustų dėl nuotolinio mokymo atsiradusių spragų, skyrėme lėšų papildomoms mokinių konsultacijoms, ugdymo praradimams kompensuoti, plėtėme švietimo pagalbos mokiniams apimtis, finansavome vasaros stovyklas“, – pridūrė ji.