Pagal sprendimo projektą, kai jį artimiausiame posėdyje patvirtins Kauno miesto taryba, bus pavesta Savivaldybės administracijos direktoriui Viliui Šiliauskui „organizuoti nurodyto nekilnojamojo turto pirkimą bei atlikti visus kitus tokiais atvejais privalomus formalumus, susijusius su šio nekilnojamojo turto pirkimu bei teisinės registracijos Savivaldybės vardu atlikimu“.

Pažymėtina, jog sprendimo projekto iniciatorius – Savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyrius. Projektą parengė kitas skyrius – Nekilnojamojo turto. Aiškinamajame rašte, kurį pasirašė Nekilnojamojo turto skyriaus vedėjas Donatas Valiukas, teigiama, jog nekilnojamasis turtas perkamas dėl to, kad įgyvendinant Nemuno krantinės Šančiuose rekonstrukcijos projektą, planuojama įrengti šiuolaikišką dviejų eismo juostų gatvės infrastruktūrą.

ELTA ne kartą skelbė apie Šančiuose gyvenančių kauniečių protestus dėl miesto valdžios ketinimo Nemuno krante seną žvyruotą keliuką paversti 6 metrų pločio asfaltuota gatve. Tas sumanymas „atsitiktinai“ sutapo su nekilnojamojo turto vystytojų planais to keliuko gale komerciniais tikslais statyti keletą daugiabučių namų. Dar 2019-aisiais Žemųjų Šančių bendruomenės pirmininkė Vita Gelūnienė Savivaldybei perdavė gyventojų išsakytus reikalavimus. Šančiškių nuomone, kelias šalia Nemuno „ne tik prieštarauja darnaus miesto vystymosi idėjai, bet ir kelia grėsmę unikaliam gamtos kampeliui“. Kad žmonės nenori asfalto žaliojoje Nemuno pakrantėje, parašais patvirtino per 5000 tūkstančius kauniečių. Anot V. Gelūnienės, „šis projektas labai pakeistų Šančių savastį ir tą neurbanizuotą Nemuno upės pakrantę. Jis atkirstų miesto gyventojus nuo upės“.

„Žemuosiuose Šančiuose kuriasi vis daugiau naujakurių, todėl tai skatina galvoti apie teritorijos sutvarkymą bei didesnių patogumų įrengimą“, – birželį portalui DELFI sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.

Facebook grupėje „Krantinė be gatvės“ vis daugėja Šančių „fokloro“ - priežodžių bei patarlių. Tarp jų yra ir tokių: „Neklok gatvės kitam, - pats uždusi“, „Kultūrai – balionai, asfaltui – milijonai“. Savo ruožtu miesto valdžios atstovai žurnalistams aiškina tęsiantys diskusijas su Šančių gyventojais. Gyventojai protestuoja, o projektas gatvės, beje, lygiagrečios pagrindinei Šančių arterijai – A. Juozapavičiaus prospektui, į kurio rekonstrukciją paklotas ne vienas milijonas eurų, tyliai „toliau važiuoja“.

Savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyrius atsižvelgė į Nemuno krantinės Šančiuose rekonstravimo projektinių pasiūlymų alternatyvas.

„Viena iš alternatyvų – Nemuno krantinės sujungimas su A. Juozapavičiaus pr., įrengiant naują sankryžą ties A. Juozapavičiaus pr. 114, Kaune, pastatu. Tokiu atveju turėtų būti keičiama ir naujai įrengiama A. Juozapavičiaus pr. infrastruktūra: išplatinama prospekto važiuojamoji dalis su šaligatviais, perkeliamos kontaktinio tinklo ir apšvietimo atramos, naikinami esami želdiniai, perkeliama pėsčiųjų perėja. Kita alternatyva – Nemuno krantinę sujungti su A. Juozapavičiaus pr. per esamą, šviesoforu reguliuojamą, Geležinkelio g. sankryžą.

Kauno miesto bendrajame plane numatyta Geležinkelio g. atkarpa nuo A. Juozapavičiaus pr. iki projektuojamos Nemuno krantinės. Minėtą sujungimą riboja Geležinkelio g. trajektorijoje, ties sklypu A. Juozapavičiaus pr. 123, Kaune, valstybinėje žemėje esantis privačių sandėlių statinys A. Juozapavičiaus pr. 123, Kaune“, - sprendimo projekto iniciatoriai ir rengėjai paaiškina miesto politikams, kam prireikė tų sandėliukų. Neskelbtinu derybų būdu juos įsigijus, anot projekto rengėjų, nebūtų poreikio įrengti brangiai kainuojančią naują sankryžą su A. Juozapavičiaus prospektu ties jo 114-uoju pastatu.

Net ir nežinant, kiek sandėlių savininkas užsiprašys iš Savivaldybės pinigų už nekilnojamąjį turtą, tiksliau, teritoriją, kurios reikia naujos gatvės jungčiai su ne taip seniai už ES lėšas rekonstruotu A. Juozapavičiaus prospektu, iš anksto teigiama, jog būtų sutaupoma lėšų (tiesa, nenurodoma, kiek konkrečiai) ir sutrumpėtų Nemuno krantinės statybos trukmė. Nepritarus šio sprendimo projektui ir nenupirkus nekilnojamojo turto, galimos pasekmės - reikėtų statyti brangiai kainuojančius inžinerinius statinius ties pastatu A. Juozapavičiaus pr. 114, Kaune, Nemuno krantinės statybos trukmė pailgėtų“, - išdėstyta viešai skelbiamame Aiškinamajame rašte.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (34)