Marius Skuodis LRT televizijai taip pat užsiminė, kad įvykis su į Vilnių skridusiu orlaiviu tapo precedentu, po kurio daugeliui keleivių gali tekti rūpintis, virš kokios šalies vyks jų skrydis.

Ministras sakė, kad vieningo pritarimo Jungtinių Tautų aviacijos organizacijos tyrimui nebuvo, tačiau dėl jo reikalingumo sutarė dauguma organizacijos narių.

„(Tyrimą – BNS) atliks pati organizacija, bendradarbiaudama su visomis susijusiomis valstybėmis narėmis, tai, pirmiausia Baltarusija, kur įvyko incidentas, Lenkija – nes ten registruotas „Ryanair“ būtent šis orlaivis, Airija – nes „Ryanair“ yra iš Airijos, ir Lietuva – nes skrido į Lietuvą (...) Tyrimų rezultatų galime tikėtis kažkur per mėnesį“, – sakė M. Skuodis.

Anot jo, Baltarusijos veiksmai dėl „Ryanair“ lėktuvo sudavė smūgį ir pačiai aviacijai. Ministras tikisi, kad tarptautinės bendruomenės atsakas bus stiprus ir daugiau niekam nekils minčių pakartoti panašių incidentų.

„Jau daugelis gyventojų, deja, galbūt bus priversti ateityje galvoti, per kur vyksta skrydis. Nes pripažinkime, mes niekada nesidomėdavome. Ir būtent dėl to Tarptautinės aviacijos organizacijos tyrimas yra labai svarbus, nes visi supranta, kad tai yra beprecedentis atvejis, kuris pakerta pasitikėjimą aviacija, aviacijos saugumu“, – kalbėjo ministras.

Paklaustas, kokios kitos erdvės gali būti nesaugios Lietuvos piliečiams, jis jų neįvardijo.

„Nenorėčiau taip labai stipriai interpretuoti, bet ir valstybės pareigūnams tam tikriems taip pat yra pateiktos natūraliai mūsų institucijų rekomendacijos, kur galbūt nereikėtų vykti, nereikėtų keliauti, priklausomai nuo darbo, kurį jie dirba ir panašiai“, – sakė susisiekimo ministras.

Susisiekimo ministerija ketvirtadienio vakarą pranešė, kad ICAO ketina pradėti tyrimą dėl minėto incidento gegužės 23 dieną, kai iš Atėnų į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas su 126 keleiviais buvo priverstas leistis Minske. Neeiliniame ICAO posėdyje ketvirtadienį M. Skuodis dar kartą paragino atlikti išsamų ir objektyvų tyrimą.

Jis kartu paprašė, atsižvelgiant į tai, kad incidentas yra susijęs su Europos Sąjungos oro linijų bendrove, į šį tyrimą įtraukti ir Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūrą.

Pastaroji jau yra išleidusi Saugumo informacijos biuletenį, kuriame nurodo visiems skrydžių operatoriams vengti Baltarusijos oro erdvės, nebent tai būtų būtina skrydžio saugai atsiradus nenumatytoms aplinkybėms.

Keletas Europos oro linijų bendrovių, tarp jų SAS, „Air Baltic“, „Wizz Air“, „Air France“, „Lufthansa“, „Finnair“, jau nusprendė vengti skrydžių Baltarusijos oro erdvėje.