„Remdamasi Čikagos konvencija, Lietuvos Respublika kreipiasi į ICAO tarybą dėl išsamaus ir objektyvaus šio įvykio tyrimo dėl kelių konvencijos straipsnių ir tarptautinės teisės pažeidimų. Atsižvelgiant į tai, kad incidentas yra susijęs su Europos Sąjungos oro linijų bendrove, prašome, kad į šį tyrimą taip pat būtų įtraukta Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra. Svarbiausias mūsų rūpestis – skrydžių keleivių saugumas“, – neeiliniame ICAO tarybos posėdyje aptariant Baltarusijoje sekmadienį įvykusį incidentą sakė ministras M. Skuodis.

Ministras pabrėžė, kad incidentas Baltarusijos oro erdvėje ir Baltarusijos valdžios atstovų veiksmai aiškiai parodė, jog yra didelė rizika skrydžių saugai Baltarusijos oro erdvėje, todėl kyla klausimas, ar Baltarusija gali teikti saugias oro navigacijos paslaugas. Tai pabrėžė ir Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra (EASA), kuri išleido Saugumo informacijos biuletenį, kuriame nurodo visiems skrydžių operatoriams vengti Baltarusijos oro erdvės, nebent tai būtų būtina skrydžio saugai atsiradus nenumatytoms aplinkybėms. Keletas Europos oro linijų bendrovių, tarp jų SAS, „Air Baltic“, „Wizz Air“, „Air France“, „Lufthansa“, „Finnair“, jau nusprendė vengti skrydžių Baltarusijos oro erdvėje, rašoma Susisiekimo ministerijos išplatintame pranešime spaudai.

Be Lietuvos, ICAO tarybos posėdyje taip pat buvo suteikta galimybė pasisakyti su incidentu susijusių Baltarusijos, Airijos ir Lenkijos šalių atstovams, savo pozicijas išsakė ir tarybos nariai.

ICAO tarybos posėdyje ministras M. Skuodis iškėlė klausimus, susijusius su lėktuvo incidentu Baltarusijoje. Pavyzdžiui, iki šiol nėra žinoma, kodėl priverstinai nutupdyto „Ryanair“ lėktuvo pilotams nebuvo suteikta visa sprendimui priimti būtina informacija, ypač, kodėl Minskas teigia negalėjęs susisiekti su šios oro linijų bendrovės atstovais, kai tuo tarpu „Ryanair“ tai neigia. Kodėl lėktuvas buvo nukreiptas į toliau esantį Minsko oro uostą, kai buvo likę vos keletas minučių skrydžio iki Lietuvos valstybės sienos? Kodėl keleiviai buvo laikomi lėktuve, jei buvo įtariamas sprogmens lėktuve pavojus? Kodėl nebuvo laikomasi įprasto evakuacijos protokolo? Kodėl penkiems keleiviams nebuvo leista tęsti kelionę lėktuvu iš Minsko į Vilnių? Taip pat – kodėl Minsko oro navigacijos dispečeriai apie tariamą sprogmenį „Ryanair“ lėktuvo jo pilotą įspėjo beveik pusvalandžiu anksčiau, nei patys gavo tariamą „Hamas“ grasinantį laišką?

Ministras informavo, kad Lietuva yra pasirengusi bendradarbiauti su tarptautinėmis institucijomis ir suteikti visą reikalingą informaciją.