Po rekonstrukcijos eismo tvarka liks nepakitusi

Atšilus orams kelininkų technika vėl grįš į Kauno gatves. Šįkart bus tvarkomas Senamiesčio gatvių mazgas, kuriame piko metu tradiciškai susidaro nemenkos transporto spūstys.

Kauno savivaldybė su bendrove „Kauno tiltai“ pasirašė 3,24 mln. eurų vertės sutartį dėl Šv. Gertrūdos g., Šauklių g. ir Jonavos g. žiedinės sankryžos, dar vadinamos Pilies žiedu kapitalinio remonto.

Pilies žiedas
Foto: DELFI / Nerijus Povilaitis

Ši žiedinė sankryža žinoma ne tik dėl didelio apkrovimo, bet ir specifinių eismo sąlygų. Eismas joje vyksta kiek kitaip nei daugelyje tokio tipo sankryžų, įvažiavus į žiedą reikia praleisti kai kuriomis kryptimis važiuojančius automobilius. Panašu, kad pabaigus rekonstrukciją ši eismo reguliavimo tvarka liks nepakitusi.

„Radikalių pakeitimų nebus. Kai kur bus įrengta papildoma eismo juosta, kai kur – panaikintas šviesoforinis reguliavimas. Tai bus priemonės, kurios pagerins eismo sąlygas šioje atkarpoje, priminsiu, jog esminių pakeitimų neplanuojame.

Mūsų idėja – vasaros laikotarpiu viešoje vietoje riboti eismą ir atlikti visus būtinus darbus. Eismo ribojimus ketinama baigti paskutinę rugpjūčio savaitę, kad jau rugsėjo mėnesį visi galėtų netrukdomi važiuoti“, – portalui „Delfi“ sakė Kauno savivaldybės miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

P. Vileišio tiltas
Foto: DELFI / Nerijus Povilaitis

Remontui uždarys ir P. Vileišio tiltą

Kauno savivaldybės atstovas minėjo, kad žadama remontuoti senamiestį su Vilijampolės rajonu jungiantį P. Vileišio tiltą. Atlikus ekspertizes paaiškėjo, kad būtina keisti tilto deformacines siūles.

„Tai puiki proga atlikti reikiamus darbus, kai šalia bus remontuojama žiedinė sankryža“, – sakė A. Pakalniškis.

Kauno savivaldybės atstovas dar negalėjo atsakyti į klausimą, ar prasidėjus tilto remontui ši miestui svarbi transporto arterija bus uždaryta, ar ne.

P. Vileišio tiltas
Foto: DELFI / Nerijus Povilaitis

„Planuojame arba pilną, arba dalinį tilto uždarymą. Žiūrėsime, kokiu atveju daugiau laimime. Nes visiškai sustabdžius eismą tiltu visus numatytus darbus padaryti galima greičiau. Dalinis uždarymas lėtina darbų tempą, o ir transporto pralaidumas yra abejotinas“, – sakė Kauno savivaldybės miesto tvarkymo skyriaus vedėjas A. Pakalniškis.

Pirmenybė bus teikiama viešajam transportui

Kauno savivaldybė žada, jog po atnaujinimo pagerės susisiekimas viešuoju transportu – suplanuota papildomą A juostą įrengti dar prieš įvažiuojant į sankryžą Šauklių gatve nuo Šv. Gertrūdos g. Dėl to autobusams ir troleibusams nebereikės stovėti vienoje eilėje su automobiliais. Kauno pilies stotelė taps kur kas erdvesnė viešajam transportui ir keleiviams.

Taip pat bus padidintos saugumo salelės ties žiedine sankryža. Jų funkcija – užkirsti kelius pavojingam ir neleistinam transporto priemonių manevravimui žiedu.

„Viskas daroma dėl paprasto tikslo – iš pagrindų atnaujinti susidėvėjusią infrastruktūrą ir tuo pačiu padidinti saugumą ypač judrioje žiedinėje sankryžoje bei šalia jos tvarkomose gatvėse“, – Kauno savivaldybės pranešime cituojamas Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Šv. Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryža
Foto: Kauno miesto savivaldybė

Platins šaligatvius, rekonstruos sankryžas

Žadama, kad daugiau patogumų sulauks ir pėstieji – platės šaligatviai Šv. Gertrūdos gatvėje nuo Šauklių g. iki pat Laisvės alėjos.

„Išplatės šaligatvis vienoje kelio atkarpos pusėje nuo Šv. Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžos iki pat Laisvės alėjos. Įgyvendinus pokyčius, pėsčiųjų eismas pasiskirstys tolygiai. Tai bus geras impulsas ir šiose gatvėse įsikūrusiems verslams“, – pridėjo A. Pakalniškis.

Permainų sulauks Šv. Gertrūdos ir Šauklių gatvių sankirta – pėsčiųjų perėja bus perkelta į saugumo salelę, taip sukuriant patogų susisiekimą ir neįgaliesiems bei dviratininkams. Iki šiol šiems eismo dalyviams kliūtimi tapdavo prieš pat perėją įrengti laiptai.

„Be to, naujovės numatytos ir Šv. Gertrūdos bei Gimnazijos gatvių sankryžoje: nusukimas į dešinę, Karaliaus Mindaugo prospekto link, bus susiaurintas nuo dviejų iki vienos eismo juostos, įrengiant nereguliuojamą pėsčiųjų perėją. Tiek vienu, tiek kitu atveju numatyti pokyčiai užtikrins ir didesnį transporto priemonių pralaidumą", – teigiama Kauno savivaldybės pranešime.

P. Vileišio tiltas
Foto: DELFI / Nerijus Povilaitis

Planuota kasti tunelį

Susisiekimo problemas tarp centrinės Kauno dalies ir Vilijampolės rajono itin originaliai ketinta išspręsti dar tarpukariu. Dabartinę Gimnazijos gatvę su Jonavos gatve planuota sujungti tuneliu.

„Tunelio idėja susiformavo apie 1930-tuosius metus: „jau statant Petro Vileišio tiltą per Nerį Susisiekimo Ministerijoje buvo keliamas klausimas apie labai nepatogų pravažiavimą tarp šio tilto ir miesto centro kaip dėl krypties ir siaurumo gatvių, kuriomis tenka važiuoti, taip ir dėl žemos jų lygmės Nerio atžvilgiu, dėl ko pavasarį jas užlieja ir susisiekimas su Petro Vileišio tiltu laike potvynių visai nutraukiamas.

Kauno senamiestis
Foto: DELFI / Nerijus Povilaitis

Jau tuomet Susisiekimo ministerijoje įsivyravo nuomonė, kad vienintelė racionali išeitis – pastatyti tunelį tiesiog šio tilto kryptimi ir su išėjimu į Lukšio (dabar Šv. Gertrūdos – red.) gatvę Seimo gatvės link“, – portale autc.lt rašo Kauno technologijos universiteto Architektūros ir urbanistikos tyrimų centro vadovas, daktaras Vaidas Petrulis.

Buvo atlikti gruntu tyrimai, parengtas projektas bei numatyta, jog darbų sąmata viršytų 1 mln. litų. Tačiau šis planas taip ir liko neįgyvendintas, nors tarpukariu brandintą idėją bandyta atgaivinti ir vėlyvuoju sovietmečiu.

Pilies žiedas
Foto: DELFI / Nerijus Povilaitis