Nustebino keli dalykai

Vilnietis papasakojo, kad jo dukra kiek anksčiau susirgo angina ir kovo 23 d. buvo paguldyta į ligoninę.

„Kaip žinote, prieš paguldant pirmiausia turi būti atliktas testas dėl koronaviruso ir jis buvo neigiamas. Kovo 25 d. mes ją automobiliu pasiėmėme iš ligoninės, o kovo 26 d. buvome užregistravę dėl asmens dokumentų pagaminimo Migracijos departamento Vilniaus skyriuje, nes jai tą dieną suėjo 16 metų. Aš taip pat turėjau atsinaujinti savo asmens dokumentą.“

Pasak vyro, į reikiamą vietą jie irgi atvažiavo automobiliu, luktelėjo savo eilės lauke, kitoje gatvės pusėje, ir sulaukę registracijos laiko įėjo į vidų.

„Nemaloniausias dalykas, kad moteris, kuri buvo prie durų, nematavo temperatūros, tiesiog paklausė, kur einame, o mes tik burbtelėjome, kad esame užregistruoti tam tikru laiku. Tačiau ji neturėjo kompiuterio, kur būtų galėjusi patikrinti, ar iš tikrųjų šiuo laiku vieta yra laisva.

Antra, neįsivaizduoju, kaip ji sukontroliuoja žmones, kurie ateina laukti „gyvoje“ eilėje (tokia galimybė yra). Dar nustebino, kad man atsiimant dokumentą vis tiek prašė pasikelti kaukę, kad patvirtintų tapatybę, nors tikrai [viruso] plitimas yra didžiulis. Tai man pasirodė labai keista“, – apie žmonių sveikatai rizikingą patirtį kalbėjo jis.

Vilnietis pridūrė, kad tikėjosi didesnės apsaugos, nes tokioje įstaigoje susirenka labai daug žmonių ne tik iš Lietuvos, bet ir iš kitų pasaulio kraštų.

„Užuot mane atpažinus iš biometrinių duomenų pridėjus pirštą, turėjau vis tiek šiek tiek pakelti kaukę. Galiausiai dukra buvo ką tik išleista iš ligoninės ir tikrai neturėjo kovido, bet kadangi jai reikėjo fotografuotis, tai ir vėl kilo daug rizikos veiksnių užsikrėsti. Pavyzdžiui, nebuvo skaičiuojama, kiek yra žmonių salėje, nematuojama jų temperatūra prie įėjimo ir pan. Kiek žinau, pagal karantino tvarką nėra išimčių, kad asmuo tokių patalpų viduje galėtų būti be kaukės.

Jie ten liečia įvairius paviršius, natūraliai nori pasitaisyti plaukus. Nėra padaryta, kad žmonės prie langelių būtų sodinami šachmatų tvarka. Pavyzdžiui, dukra su mano žmona buvo prie vieno stalo, o šalia prie kito sėdėjo kažkokie užsieniečiai. Jie ne tik šalia sėdėjo, bet ir turėjo naudotis ta pačia įranga, kuri iškart pasinaudojus nėra dezinfekuojama. Žodžiu, žmogus kaip nuogas pastatytas prieš kovidą, kai kaukė nuimama, paviršiai nedezinfekuojami ir pan.“

Po vizito – koronavirusas

Taigi, aiškino vyras, po šio vizito dukra jau kovo 30 d. pajuto pirmuosius ligos simptomus. Tuo metu, aiškino vilnietis, ji vis dar gėrė antibiotikus, tad buvo galvojama, kad tai – anginos pasekmės, nes be apsilankymo Migracijos departamente daugiau kontaktų nebuvo.

„Negalėjome daugiau niekur apsikrėsti, nes kai pasiėmėme ją iš ligoninės, iškart grįžome namo, o kitą dieną važiavome į Migracijos departamentą. Per išeigines irgi leidome laiką namuose, o jau 30 d. ji pradėjo jausti silpnumą. Gydytojai balandžio 2 d. užregistravo vizito, atliko koronaviruso testą ir jis buvo teigiamas. Balandžio 4 d. aš ir žmona pasidarėme šį testą ir taip pat buvome užsikrėtę.

Tačiau labiausiai šioje istorijoje noriu pabrėžti, kad valstybinėje įstaigoje viskas vykdoma taip neatsakingai. Nesuprantu, ar taip yra dėl taupymo sumetimų, juk, manau, pakaktų dviejų ar trijų papildomų valytojų, kurios galėtų padėti palaikyti ten tvarką. Juokingai paskui skamba tie visi ribojimai ir draudimai švęsti Velykas. Mums labai pikta, kad užteko nueiti atsiimti asmens dokumentų ir užsikrėtėme kovidu, nors iki tol labai sėkmingai saugojomės.“

Vyras pasakojo, kad šiuo metu pats serga sunkesne koronaviruso forma, kenčia užeinantį naktinį kosulį ir sirgimą šiuo virusu palygino su amerikietiškais kalneliais.

„Jau atrodo, kad visai neblogai, jau toks lyg ir atsigavęs, prisėdi kokiai valandai prie kompiuterio padirbėti, bet greitai pajunti, kad tyžti kaip saulėje ledai. Taip pat nesvarbu, ar turi, ar neturi temperatūros, bet visą laiką jautiesi taip, lyg jos turėtum, jaučiasi toks bendras silpnumas. Tikiuosi, kad po paviešinimo šitos nesąmonės toje įstaigoje baigsis“, – sakė jis.

Covid-19

Abejoja, kad asmenys užsikrėtė Migracijos departamente

Migracijos departamento atstovai nurodė, kad departamentas, vykdydamas savo funkcijas karantino sąlygomis ir siekdamas nuo galimų rizikų apsaugoti klientus bei darbuotojus, laikinai pakeitė Migracijos departamento klientų aptarnavimo tvarką. Tvarka buvo keičiama atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės rekomendacijas suvaldyti koronaviruso infekcijos plitimą.

„Migracijos departamento klientams buvo pranešta, kad šalyje paskelbto karantino dėl COVID-19 ligos metu teikiamos tik elektroninės paslaugos, klientų paprašyta nesant būtinybei vizitą į Migracijos skyrių atidėti, dėl privalomųjų vizitų registruotis iš anksto nurodytu interneto adresu, atvykusiųjų laikytis saugaus atstumo, dėvėti apsauginę veido kaukę.

Klientai taip pat buvo įspėti, kad atvykusieji be išankstinės vizito rezervacijos aptarnaujami nebus. Visa būtina informacija buvo paskelbta Migracijos departamento interneto svetainėse ir skelbimuose prie įėjimo į aptarnavimo salę.“

Taip pat esą buvo nurodyta, kad Migracijos departamentas ėmėsi įmanomų saugumo priemonių: įrengė klientus nuo darbuotojų skiriančias pertvaras, pažymėjo klientų laukimo zonas, prie įėjimo į klientų aptarnavimo salę ir pačioje salėje aiškiai matomose vietose, ant darbuotojų darbo stalų pastatė dezinfekcinio skysčio indų, darbuotojams nurodė dėvėti apsaugines veido kaukes ir vienkartines pirštines, pasirūpino, kad prie įėjimo į klientų aptarnavimo salę klientus pasitiktų darbuotojas, kuris patartų klientams ir stebėtų jų srautus, kad žmonės nesibūriuotų.

„Visų minėtų priemonių laikomasi ir Migracijos departamento Vilniaus skyriuje. Prie įėjimo yra skelbimas, kad klientai priimami tiksliu jų vizito registracijos laiku ir aptarnaujami išskirtinai tik pagal išankstinę rezervaciją. Darbo vietos atskirtos pertvaromis. Klientą aptarnauti nedelsiama, vieno kliento aptarnavimas trunka kiek įmanoma trumpiau, pvz., dėl paso ar ATK – iki 15 min.

Po kiekvieno kliento darbo vieta dezinfekuojama, ant kiekvieno darbo stalo, kaip ir prie įėjimo į aptarnavimo salę, yra dezinfekcinio skysčio indas. Prieš naudojimąsi biometrine įranga kliento prašoma dezinfekuotis rankas, nes biometrinės įrangos vietos, kur fiksuojami pirštų atspaudai, skysčiu valyti negalima. Tiesa, paslaugos teikimo pradžioje kliento prašoma trumpam nusiimti apsauginę veido kaukę – tai būtina siekiant patikrinti asmens tapatybę, vėliau prašymas pakartojamas, biometrine įranga fiksuojant veido atvaizdą.“

Pasak atstovų, minėtos procedūros yra labai trumpos, laikantis aprašytosios tvarkos, užsikrėsti koronavirusu vargu ar būtų įmanoma.

„Yra buvę, kai dėl paslaugos atvykusią šeimą reikėjo įspėti laikytis saugumo reikalavimų ir stebėti jos narių aptarnavimą. Kadangi klientai į aptarnavimo salę įleidžiami pagal žinomą rezervaciją, jų srautai yra valdomi, matuojama tik akivaizdžių peršalimo simptomų (kosulys, sloga) turinčių asmenų kūno temperatūra.

Pastebime, kad tarp Vilniaus skyriaus darbuotojų nebuvo COVID-19 užsikrėtusiųjų darbe. Įvertinę migracijos skyriuje taikomas saugumo nuo koronaviruso priemones, labai abejotume, kad Jūsų minimas asmuo COVID-19 galėjo užsikrėsti Vilniaus skyriuje.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (394)