2020 m. gruodžio mėnesį Seimas patvirtino Vyriausybės programą. Į ją įtrauktas mokinių skaičiaus klasėse mažinimas. Programoje deklaruojama, kad bus užtikrintas stabiliai augantis atlygis mokytojams ir 2024 m. jis bus 130 proc. vidutinio darbo užmokesčio, taip pat bus peržiūrėti mokytojų krūvio sandaros ir etatų formavimo principai, o svarbiausias kriterijus, lemiantis finansinį atlygį, bus tiesioginis darbas su vaikais.

Tuo tarpu Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių plane mokinių skaičiaus klasėse mažinimas nebeįtrauktas, jis tiesiog pradingęs, pastebi LŠDPS. Termino, kada vidutinis mokytojų darbo užmokestis sudaro 130 proc. vidutinio darbo užmokesčio, irgi pasigendama.

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjungai taip pat kyla klausimas, kada ir ar apskritai bus peržiūrėtas ir patobulintas etatinis mokytojų darbo apmokėjimas. Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas teigia, kad švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė yra žadėjusi, jog jau sausio pabaigoje bus tam sukurta darbo grupė, tačiau nuotolinėje diskusijoje su ŠMSM vadovybe jau keičiama pozicija. O tam, pasak jo, pasirinktas mažai įtikinamas argumentas, neva kad ŠMSM trūksta žmogiškųjų išteklių organizuoti dvi darbo grupes tuo pačiu metu.

„Tai mokytojams primena anksčiau ŠMSM naudotą vilkinimo bei atidėliojimo taktiką. Tuo tarpu tai juk vienas iš dabartinės Vyriausybės skelbiamų prioritetų – kuo greičiau peržiūrėti ir patobulinti etatinį mokytojų darbo apmokėjimą“, – sako A. Navickas.

ŠMSM ketina atidėti ir egzaminų vykdymą. Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga tam nepritaria. LŠDPS nuomone, toks sprendimas gali pakenkti abiturientams, o ir kai kurios siūlomos pagalbos jiems priemonės (pavyzdžiui, konsultantų parinkimo principai) kelia nemažai abejonių. „Ar tik nebus taip, kad ,,kai daug auklių, vaikas gali likti be galvos“, tačiau atsakomybę už rezultatus vis tiek turės prisiimti tik mokę pedagogai“, – svarstoma LŠDPS pranešime.

Profesinei sąjungai susidaro įspūdis, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovai grįžta prie tos pačios vilkinimo taktikos – neskubėti spręsti svarbių švietimo klausimų, nors Vyriausybės programoje jie pristatomi kaip vieni iš svarbiausių darbų.